بازکشت به آکادمی
طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار یکی از سالادهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان می‌باشد که با رسپی های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. امروزه سالاد سزار در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید خیلی ها با تاریخچه این سالاد خوشمزه آشنایی ندارند ولی بهتر است بدانیم که سالاد سزار پیشینه ای بیش از 100 سال دارد و یکی از سالادهای بسیار قدیمی در سراسر جهان است. این سالاد ایتالیایی اولین بار توسط آشپز معروف ایتالیایی سزار کاردینی که یک مهاجر جنگ زده ایتالیایی بود در ایالت کالیفرنیا آمریکا تهیه شد. این سالاد به دلیل طعم خوبی که دارد به سرعت در جهان معروف شد.

این سالاد سزار خوشمزه را می‌توانید با سلیقه خود با مرغ گریل شدع و یا مرغ سوخاری تهیه کنید.

سالاد سزار

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

مواد لازم برای 4 نفر

کاهو یک بوته متوسط
فیله مرغ ۸ عدد
پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
نان تست ۲ عدد
سیر ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
روغن زیتون ¼ فنجان
سس مایونز ¾ فنجان
مغز گردو ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد سزار

گام اول

برای تهیه سالاد سزار ابتدا به سراغ فیله های مرغ رفته و آنها را آماده می‌کنیم. این کار را می‌توانیم به سه روش انجام دهیم. روش اول گریل کردن فیله های مرغ، روش دوم آبپز کردن فیله های مرغ و روش سوم سوخاری کردن فیله های مرغ.

گام دوم

به دلخواه خود می‌توانیم با انجام یکی از روش های آماده کردن فیله های مرغ، فیله ها را آماده کرده و کنار بگذاریم. سپس به سراغ آماده کردن سس سالاد می‌رویم. برای تهیه سس ابتدا سیرها را پوست کنده و با رنده ریز درون یک کاسه مناسب رنده می‌کنیم.

طرز تهیه سالاد سزار

گام سوم

سپس به سیرهای رنده شده، سس مایونز، سس خردل و 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان اضافه می‌کنیم. سپس آب لیمو ترش را می‌گیریم و به مواد سس اضافه می‌کنیم. حالا آنها را بایکدیگر مخلوط می‌کنیم تا سس یکدست شود.

گام چهارم

بعد از اینکه سس به خوبی یکدست شد، آن را درون یخچال می‌گذاریم. حالا یک ماهیتابه مناسب انتخاب می‌کنیم و درون آن روغن زیتون می‌ریزیم، سپس سیر باقی مانده را رنده می‌کنیم و به روغن زیتون اضافه می‌کنیم. حالا سیر را کمی تفت می‌دهیم تا نرم شود. سپس نان های تست را به شکل مکعب های کوچک برش داده و سیر را اضافه می‌کنیم.

گام پنجم

سپس ماهیتابه را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم. در مرحله آخر، کاهو را به دلخواه خود خرد کرده و داخل ظرف سالاد می‌ریزیم. سپس تکه های نان تست و فیله های مرغ آماده شده را به ظرف سالاد اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه

گام ششم

حالا در این مرحله، سس سالاد را می‌ریزیم و به خوبی با مواد مخلوط می‌کنیم. سپس روی سالاد را با مغز گردوی خرد شده و پنیز پارمیزان تازه، تزئین کرده و نوش جان می‌کنیم.

نکته! برای تزئین سالاد سزار می‌توان از زیتون، ذرت کنسروی و گوجه گیلاسی نیز استفاده کرد.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen