بازکشت به آکادمی
کرفس برای لاغری

مدتی است که مردم از کرفس و آب کرفس به عنوان یک اکسیر جادویی برای لاغری استفاده می‌کنند. کرفس جزء سبزیجات بسیار مقوی و سرشار از ویتامین K، ویتامین C و پتاسیم می‌باشد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که کرفس برای بیماری های زیادی مثل درمان سرطان، مقابله با بیماری های کبدی، کاهش التهابات ناشی از بیماری های زوال مغزی و بهبود سلامت قلب و عروق مفید است.

فواید کرفس برای لاغری

برای کاهش وزن باید کالری های دریافتی بدن را محدود کرد. همچنین جایگزین کردن کرفس بجای استفاده از غذاهایی با کالری بالا، به لاغری بدن کمک می‌کند.

  • حاوی فیبر
  • دارای کالری کم
  • حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید

کرفس برای لاغری

چند میان وعده با کرفس برای لاغری

برای اینکه در طول روز دچار گرسنگی نشوید، از کرفس به عنوان میان وعده استفاده نمایید. کرفس را می‌توان همراه با حمص، به عنوان یک میان وعده کم کالری و سالم استفاده کرد. برای داشتن تنوع غذایی می‌توانید حُمص را با مزه های مختلف درست کنید. کرفس را بجای چیپس می‌توانید همراه با سس های مختلفی نظیر سس سالسا استفاده کنید. می توانید بجای استفاده از یک بسته چیپس، از دو ساقه بزرگ کرفس استفاده کنید که باعث می‌شود در حدود 240 کالری کمتر دریافت کنید. 

طرز تهیه آب کرفس برای لاغری

برای تهیه آب کرفس کافی است به ترتیب زیر عمل کنید:

برای تهیه آب کرفس ابتدا باید کرفس ها را خرد کنید و سپس در داخل آبمیوه گیری یا مخلوط کن بریزید. سپس آب کرفس را از صافی رد کنید. (البته میتونین از صافی هم رد نکنین. این یه کار سلیقه ای هست.)

طرز تهیه آب کرفس

1- آب کرفس با خیار و سیب

برای تهیه این آبمیوه مثل تهیه آب کرفس عمل کنید. برای داشتن آبمیوه ای با طعم خوشمزه می‌توانید به آبمیوه کرفس، خیار و سیب، مقداری زنجبیل و آبلیمو بیفزائید.

2- آب کرفس و لیمو

در صورتی که در داخل این آبمیوه نامبرده شده، طعم خیار را دوست ندارید، می‌توانید مخلوط آب کرفس و لیمو را بخورید. زنجبیل، آبلیمو و کرفس را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن یک چهارم لیوان آب بیفزائید.

آب کرفس و لیمو

3- آب آناناس، خیار، کرفس و جعفری

آبمیوه مخلوط خیار، کرفس، آناناس و جعفری دارای طعم بسیار لذیذی می‌باشد. برای داشتن این آبمیوه، کافی است خیار، جعفری، زنجبیل، کرفس و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط بدست آمده را از صافی رد کرده و نوش جان کنید.

امروزه آب کرفس طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی به خوردن آن وسوسه می‌شوند. تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهند خوردن کرفس به کاهش وزن کمک می‌کند. ولی هیچگونه شواهد علمی برای ثابت کردن اینکه آب کرفس در کاهش وزن تاثیر و یا فوایدی برای بدن دارد، وجود ندارد.

مزایای آب کرفس

  • کاهش التهاب

یکی از شایع ترین علت های درد و ناراحتی های مزمن، التهاب است. در واقع التهاب  به صورت مستقیم با بیماری هایی مثل آرتریت و پوکی استخوان، در ارتباط است که به شدن بر کیفیت و تحرک افراد در زندگی تاثیر دارد. یک لیوان آب کرفس حاوی حدود 25 ترکیب شیمیایی است که به بدن کمک می‌کند تا به التهاب واکنش نشان داده و در کوتاهترین زمان موجب افزایش تحرک بدن شود.

مزایای آب کرفس برای لاغری

  • بهبود هضم غذا

زمانی که دستگاه گوارش از مسیر درست منحرف و خارج می‌شود، این موضوع می‌تواند به جنبه های مختلفی از بدن نظیر سلامت روحی و جسمی، نفوذ کند. نداشتن هضم خوب غذا و وجود مشکلات روده، به مشکلات و بیماری های زیادی اعم از یبوست، نفخ، حالت تهوع، افسردگی، اضطراب و بی ثباتی خلق و خو منجر می‌شود. آب کرفس دارای ترکیباتی به نام پلی ساکارید است که به طور چشمگیری موجب کاهش زخم معده و بهبود کارایی دستگاه گوارش می‌شود.

  • سرشار از آنتی اکسیدان:

آب کرفس دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. همچنین در آب کرفس 12 نوع آنتی اکسیدان وجود دارد که در هریک از ساقه های آن وجود دارند و می‌توانن علائم پیری را کاهش دهند.

فواید کرفس برای لاغری

  • دریافت ویتامین ها و مواد معدنی: 

خوردن یک لیوان آب کرفس برای لاغری شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مِن جمله ویتامین A، K، C، فولات و پتاسیم می‌باشد. همچنین آب کرفس دارای شاخص گلسیمی پایینی است که موجب افزایش قندخون نمی‌شود.

  • کاهش وزن
  • کاهش نفخ
  • فشار خون پایدار
  • کاهش کلسترول
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • پیشگیری از عفونت ادراری
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • توانایی قوی برای مبارزه با عفونت ها

غذاهایی با کرفس برای لاغری

غذاهایی با کرفس برای لاغری

برای داشتن غذایی بیشتر و رژیمی با کالری کمتر، به غذایتان کرفس اضافه کنید. کرفس و هویج خرد شده می‌توانند حجم غذا را بیشتر کنند. به عنوان مثال پیش از اینکه گوشت را به حالت همبرگر در بیاورید، ابتدا به آن کرفس و هویج اضافه کنید. استفاده از این ترکیب می‌تواند طعمی بهتر به غذایتان بدهد. کرفس خرد شده را تفت داده تا به رنگ قهوه ای در بیاید. آب اضافی آن را بگیرید و سپس به گوشت اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کرفس خرد شده را به سوپ اضافه و یا بدون اضافه کردن کالری زیادی به غذا از کرفس خرد شده در سالاد تن ماهی و یا مرغ استفاده کنید تا حجم غذایتان زیاد شود. حتی می‌توانید ساقه‌های کرفس را به تکه‌های متوسط در بیاورید و بعد با آنها را با روغن زیتون آغشته و در آخر کبابشان کنید. قبل از اینکار کرفس را با رزماری و نمک دریا طعم دار و به عنوان یک دورچین خوشمزه در غذا نوش جان کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش رژیم و تغذیه آکادمی انتیراپ با خواص انواع محصولات خوراکی، خواص مواد طبیعی، غذاهای رژیمی برای لاغری و چاقی آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen