بازکشت به آکادمی
طرز تهیه خوراک میگو

یکی از غذاهای خوشمزه و ساده دریایی، خوراک میگو می‌باشد، که با ترکیبات بسیار متنوعی تهیه می‌شود. میگو، یکی از محصولات دریایی با ارزش غذایی بالا می‌باشد، و در بیشتر جاهای دنیا، محبوبیت زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه خوراک میگو

برای 4 نفر

میگو ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد درشت
سیر ۲ حبه
رب گوجه‌ فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ½ فنجان
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی
زیره سبز و پودر تخم‌ گشنیز به مقدار کافی

 

طرز تهیه خوراک میگو

گام اول

ابتدا به سراغ میگوها بروید. میگوها را درون یک کاسه مناسب بریزید. سپس به سراغ سیرها رفته و پوست آنها را جدا کرده و به صورت ریز رنده کنید. سیر را همراه با نمک و فلفل سیاه به میگو اضافه کنید.

گام دوم

حالا در این مرحله، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز و زیره سبز را به میگو اضافه کنید. میگوها را به آرامی با دست ماساژ دهید تا ادویه ها به خوبی به خورد آنها بروند. حالا روی کاسه حاوی میگو، سلفون بکشید، به طوری که روی کاسه کاملاً پوشانده شود.

طرز تهیه خوراک میگو

گام سوم

گام پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به پیازهای طلایی شده، اضافه کنید و سپس تفت دهید، تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند.

به سراغ قارچ ها و فلفل دلمه ای بروید و آنها را بشویید. قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید.

گام ششم

فلفل دلمه ای را به مدت 3 دقیقه تفت دهید، سپس میگوهای مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا حجم میگوها کم شده و جمع شوند.

گام هشتم

حالا به سراغ زعفران دم کرده بروید و به خوراک میگو اضافه کنید و سپس هم بزنید و درب تابه را ببندید. سپس منتظر بمانید تا خوراک میگو به مدت 10 دقیقه بر روی حرارت بماند تا روغن بندازد و کاملاً پخته شود.

گام نهم

توجه داشته باشید میگو را زیاد سرخ نکنید به دلیل آن که سفت می شود. در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید، سپس خوراک میگو را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و با پلو سرو نمایید.

نوش جان.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen