بازکشت به آکادمی
طرز تهیه خورش ماست اصفهانی

خورش ماست یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. اصالت این غذای خوشمزه به شهر زیبای اصفهان بازمی‌گردد. این خورشت اصیل ایرانی، تنها خورشتی است که به صورت دسر سرو می‌شود.

خورش ماست به دلیل داشتن مواد تشکیل دهنده مقوی و کامل، می‌تواند به عنوان یک وعده کامل غذایی هم مورد استفاده قرار گیرد. خورش ماست به دلیل داشتن این طعم بی نظیرش، با سایر خورش ها متفاوت میباشد و همچنین طعمی شیرین دارد. خورشت گردن معمولا با گوشت بدون استخوان گردن گوسفند سرو میشود، اما اگر درصورتی که علاقمند نیستید از گوشت گردن گوسفند استفاده کنید، می‌توانید آن را با گوشت های سفید مثل گوشت مرغ و بوقلمون تهیه کنید.

طرز تهیه خورش ماست اصفهانی

مواد لازم برای تهیه خورش ماست اصفهانی

مواد لازم برای 4 نفر

پیاز متوسط ۱ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
گلاب ۱ قاشق سوپ خوری
مغز گردو ۱ قاشق غذا خوری
خلال بادام ۱ قاشق غذا خوری
خلال پسته و زرشک برای تزیین
ماست پر چرب ۳ پیمانه
گوشت گردن گوسفند ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق سوپ خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش ماست اصفهانی

گام اول

برای تهیه خورش ماست ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و سپس آن را پر از آب می‌کنیم. قابلمه را بر روی حرارت قرار می‌دهیم. سپس پیازها را پوست گرفته و از وسط نصف می‌کنیم و به قابلمه می‌افزاییم. سپس گوشت گردن را به همراه مقدار اندکی زردچوبه به قابلمه اضافه می‌کنیم. حرارت را زیاد میکنیم و منتظر می مانیم تا گوشت گردن مغز پخت شود.

گام دوم

بعد از اینکه گوشت گردن به خوبی پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و گوشت را از قابلمه خارج می‌کنیم. استخوان های موجود در گوشت را با دقت جدا می‌کنیم. سپس گوشت را درون یک ظرف مناسب می‌ریزیم. ترجیحا ظرف موردنظر، ظرف مسی باشد.

مواد لازم برای تهیه خورشت ماست اصفهانی

گام سوم

این گام مهمترین مرحله پخت خورش ماست میباشد. انجام این مرحله باید به خوبی انجام شود. در این مرحله باید آنقدر گوشت را بکوبیم، تا رنگ آن مایل به سفید شود و جنسی کشدار پیدا کند. در صورتی که این کار را بخوبی انجام دهیم، خورش ماست ما کشدار و منسجم می‌شود.

گام چهارم

پس از طی کردن مراحل قبلی، می‌رسیم به این مرحله. در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و درون آن ماست پر چرب و شکر می‌ریزیم. مواد درون قابلمه را به خوبی مخلوط کرده و قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. سپس به صورت مداوم هم می‌زنیم تا ماست حباب بزند و نزدیک به جوشیدن باشد.

طرز پخت خورش ماست

گام پنجم

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen