بازکشت به آکادمی
طرز تهیه کوکو بادمجان

از بادمجان، در غذاهای مختلفی مثل خورشت بادمجان، کشک بادمجان، دلمه بادمجان، بادمجان شکم پر (بادمجان شکم پاره)، گراتن بادمجان، کوکو بادمجان، یتیمچه و... استفاده می‌شود. بادمجان علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، خواص دارویی بسیاری دارد و برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد.

کوکو بادمجان، یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که تهیه آسان می‌باشد. کوکو بادمجان به عنوان پیش غذا نیز سرو می‌شود. این کوکو با دستورها و مواد متنوعی درست می‌شود.

طرز تهیه کوکو بادمجان

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان ۴ عدد متوسط
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه کوکو بادمجان

گام اول

ابتدا به سراغ بادمجان ها رفته و آنها را پوست بگیرید و بشوئید. سپس قابلمه مناسبی انتخاب کرده و درون آن مقداری آب بریزید و بادمجان ها را آبپز کنید. (بادمجان ها را، میتوانید مانند میرزاقاسمی، شسته و پوست آنها را بر روی گاز کبابی کنید و سپس آنها را پوست بکنید.)

گام دوم

یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کرده و بادمجان های پخته شده را درون آن بریزید. سپس کمی صبر کنید تا خنک شوند. به سراغ پیاز و سیر رفته و آنها را پوست کنده و بشوئید و با رنده ریز ریز کنید. آب پیازها را کاملاً بگیرید و به بادمجان ها اضافه کنید.

گام سوم

گام چهارم

سپس تخم مرغ ها را در یک پیاله بشکنید، سپس در صورت سالم بودن در یک کاسه ریخته و به خوبی هم بزنید و به مایه بادمجان اضافه کنید و مایه کوکو را بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. ماهیتابه بزرگی را انتخاب کرده و بر روی حرارت قرار دهید.
 
طرزتهیه کوکو بادمجان

گام پنجم

مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس مایه را درون ماهیتابه بریزید و درون آن پخش کنید. با پشت قاشق روی مایه را صاف کرده و بگذارید با حرارت ملایم کوکو سرخ شود.

گام ششم

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen