بازکشت به آکادمی
طرز تهیه انار پلو با مرغ

انار پلو یکی از غذاهای خوشمزه و خاص ایرانی است که تهیه آن به مهارت خاصی نیاز ندارد. انار پلو معمولاً در شب یلدا پخته می‌شود. این غذا اصالت شیرازی دارد. انار پلو خوشمزه شیرازی می‌تواند زیبایی سفره شب یلدا را چند برابر کند. این غذای خوشمزه، عطر و طعم متفاوتی دارد. انار پلو یک غذای مناسب برای تزئین سفره های مهمانی های رسمی و یا خودمانی است. از آنجایی که در تهیه این غذا از موادهای اولیه گوناگونی استفاده می‌شود، همه سلیقه ها و ذائقه ها را در بر می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه انار پلو

برای 4 نفر

برنج ۴ پیمانه
دانه انار ۲ پیمانه
مرغ ۵۰۰ گرم
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
خلال پسته ۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه انار پلو با مرغ

گام اول

برای تهیه انار پلو مجلسی، ابتدا برنج را خیسانده و سپس درون یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و تا نیمه آن آب بریزید. سپس بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد. سپس به مقدار 1 قاشق سوپخوری، نمک به درون قابلمه بریزید.

گام دوم

بعد از بجوش آمدن آب، برنج را درون قابلمه آب جوش بریزید سپس منتظر بمانید تا دانه های برنج نرم شوند. هنگامی که دانه های برنج نرم شدند و مغز آن کمی گیر داشت، بنرج را آبکشی کنید. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و بر روی حرارت قرار دهید.
 
طرز تهیه انار پلو

گام سوم

گام پنجم

پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کرده و در یک ماهیتابه مناسب بریزید و تفت دهید، تا سبک شود. سپس مرغ ریش ریش شده را همراه با رب انار، نصف دانه های انار و 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، به ماهیتابه اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت دهید.

طرز تهیه انار پلو با مرغ

گام ششم

گام هفتم

نکته! می توان مخلوط مرغ را با برنج مخلوط کرد یا اینکه روی برنج به صورت تزیین کرده اضافه کرد. توصیه ما این است که از گوشت مرغ و دانه های انار برای تزیین انارپلو استفاده کنید تا ظاهر غذا هنگام سرو مجلسی تر باشد.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen