بازکشت به آکادمی
طرز تهیه سوشی

یکی از غذاهای پرطرفدار و دوست داشتنی کره، سوشی می‌باشد. سوشی با دستورات، رسپی و مواد متنوعی درست می‌شود. ما در این مقاله به آموزش این غذای خوشمزه کره ای می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه سوشی

مواد لازم برای 4 نفر

هویج ۱ عدد
ترب زرد یا زردک ۱ عدد
خیار ۱ عدد
برگ اسفناج ۲۰ برگ
برنج سوشی ۱٫۵ لیوان
برگ کیم ۳ ورق
کنجد سیاه ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کافی

طرز تهیه سوشی

گام اول

برای تهیه سوشی، ابتدا ترب زرد یا زردک را شسته و سپس پوست بکنید. قابلمه ای را پر از آب کرده و زردک یا ترب زرد پوست کنده را درون آن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و سپس منتظر بمانید تا زردک کاملا پخته شود.

گام دوم

در این مرحله، هویج ها را شسته و آنها را پوست بکنید. سپس به صورت خلالی خرد کنید. یک ماهیتابه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس هویج ها را به ماهیتابه بیفزایید و تفت دهید.
 
طرز تهیه سوشی
گام سوم

هنگامی که هویج ها به طور کامل سرخ شد، آنها را از ماهیتابه خارج کنید و بر روی یک دستمال بریزید. برنج را همراه با یک و نیم لیوان آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار دهید.

گام چهارم

برنج را تا زمانی که آب درون آن کاملا کشیده شده و شفته شود، بر روی حرارت ملائم قرار دهید. هنگامی که برنج شفته شد، آن را درون یک کاسه مناسب ریخته و سپس شکر، سرکه سیب و نمک را به آن اضافه کنید. 

گام پنجم

برنج را به خوبی مخلوط کرده و تا دانه های برنج طعم دار شوند. هنگامی که ترب زرد یا زردک به خوبی پخته شد، آن را به همراه خیار، به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس برگ کیم را بر روی سطح کار پهن کرده و برنج را بر روی آن بریزید.

گام ششم

حالا برنج را به طور یکنواخت پهن کرده و بر روی آن کنجد سیاه بپاشید. سپس یک ماهیتابه مناسب انتخاب کرده و اسفناج ها را بشویید و در ماهیتابه بریزید. (توجه داشته باشید، که بدون روغن باشد.)

دستور تهیه سوشی کره ای

گام هفتم

در این گام اسفناج ها را تفت دهید تا جایی که تغییر رنگ بدهند و آب اضافی آنها کشیده شود. حالا اسفناج را در ابتدای برنج بریزید و سپس به ترتیب خیار، هویج و زردک را بر روی اسفناج بریزید و سوشی را به آرامی رول کنید.

گام هشتم

حالا با استفاده از یک چاقو تیز، سوشی را برش زده و برش های سوشی را درون ظرف مورد نظرتان قرار دهید و سپس سوشی ها را به همراه سس سویا سرو کنید.

توجه! بعد از هر برش، چاقو را با دستمال تمیز کنید.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen