بازکشت به آکادمی
طرز تهیه کوکو کدو سبز

یکی از غذاهای خوشمزه، اصیل و مجلسی ایرانی کوکوی کدو سبز می‌باشد. کوکو کدو سبز را می‌توان به عنوان یک ناهار یا شام سرو کرد. از آنجایی که کدو سبز، کالری کمی دارد، کوکو کدو سبز نیز نسبت به سایر کوکوهای ایرانی کالری کمتری دارد. از این رو می‌توان از این کوکو به عنوان یک رژیم صحیح غذایی استفاده کرد. کدو برای کاهش وزن بسیار مفید است.

کوکو کدو سبز

طرز تهیه کوکو کدو سبز

گام اول

در اولین گام، ابتدا کدوها را شسته و سپس در آبکش قرار دهید. سپس آنها را با یک دستمال خشک کنید. کلاهک بالای آنها را با چاقو بریده و سپس کدوها را با پوست، رنده کنید و بر روی آنها مقداری نمک بیفزائید.

گام دوم

حالا به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید تا کدوها کمی استراحت کنند و آب آنها خارج شود. در این مدتی که منتظر هستید، سایر مواد کوکو را آماده کنید. 

پیازچه ها را تمیز کرده و بشوئید و سپس آنها را ریز ریز خرد کنید

گام سوم

زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط آرد و تخم مرغ بیفزایید، و مواد را به خوبی مخلوط کنید و سپس پیازچه ها را به کدوهای رنده شده اضافه کنید. همه مواد را به خوبی زیر و رو کرده تا مایه یکدستی حاصل شود.

گام ششم

تمامی مایه را بدین روال درون ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. پس از سرخ شدن، کوکوها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز طلایی شود و به طور کامل سرخ شود. 

نکته! در صورت تمایل می‌توانید همگی مایه را به صورت یکباره نیز داخل تابه بریزید.

طرز تهیه کوکو کدو سبز

گام هشتم

سپس با قاشق آن را داخل تابه مرتب کنید و سطح روی آن را صاف نمایید تا سرخ شود و سپس با کفگیر آن را نصف کرده و هر نیمه از کوکو را نیز برگردانید تا سرخ شود و کوکو کدو سبز آماده شده را با گوجه فرنگی و خیار شور نوش جان کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen