بازکشت به آکادمی
طرز تهیه سالاد تن ماهی و سیب زمینی

سالاد تن ماهی یکی از سالادهای دریایی و خوشمزه می‌باشد. شاید نام این سالاد را نشنیده باشید و یا خیلی کم به گوشتان خورده باشد. این سالاد یکی از مغذی ترین و لذیذترین سالادها است، که در مناطق مختلف جهان و کشورما، به روش های زیادی آماده می‌شود. سالاد تن ماهی با انواع مواد قابل تهیه کردن و سرو شدن است. این سالاد را می‌توان به عنوان شام یا ناهار (یک وعده کامل) خود تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد.

تهیه سالاد تن ماهی و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی و سیب زمینی

مواد لازم برای ۴ نفر

کنسرو تن ماهی ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
خیارشور ۴ عدد متوسط
کنسرو نخود فرنگی ۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز به مقدار کافی
شوید تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد تن ماهی و سیب زمینی

گام اول

برای تهیه سالاد تن ماهی، ابتدا به سراغ سیب زمینی ها بروید و پوست بکنید. سپس سیب زمینی ها را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و درون آن آب بریزید. سپس سیب زمینی ها به درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت قرار دهید.

گام دوم

حالا بگذارید سیب زمینی ها درون آب جوش، بجوشند و کاملاً آبپز شوند. حالا به سراغ کنسرو تن ماهی رفته و آن را درون یک قابلمه حاوی آب قرار دهید. حالا قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و بگذارید به مدت 20 دقیقه درون آب جوش بماند.

طرز تهیه سالاد تن ماهی و سیب زمینی

گام سوم

گام چهارم

حالا به سراغ سیب زمینی ها بروید و آنها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس کاملاً خنک شود. حالا شوید را شسته و درون آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کاملاً خارج شود.

گام پنجم

شوید را بر روی تخته گوشت قرار داده به صورت ریز خرد کنید. سپس به تن ماهی ریش ریش شده اضافه کنید. در ادامه سیب زمینی را به همراه فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز به تن ماهی اضافه کنید و مخلوط کنید.

سالاد تن ماهی

گام ششم

حالا به سراغ خیارشور رفته و آنها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش بریزید تا آب اضافی شان، خارج شود. سپس نخود فرنگی ها را به همراه خیارشور و سس مایونز به مخلوط تن ماهی اضافه کنید.

گام هفتم

حالا مواد سالاد را با استفاده از قاشق، با یکدیگر مخلوط کنید تا مواد سالاد به سس آغشته شوند. حالا سالاد تن ماهی را درون یخچال قرار داده و بگذارید به مدت 2 ساعت استراحت کند تا مزه ها با یکدیگر ترکیب شوند.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen