بازکشت به آکادمی
طرز تهیه لازانیا قارچ و اسفناج

اگر شما از افرادی هستید که عاشق طعم اسفناج هستید، توصیه میکنیم این لازانیای بی نظیر را درست کنید و نوش جان کنید. عموما در بین انواع لازانیاها، لازانیا مرغ و گوشت مرسوم تر است. لازانیا سبزیجات از خوشمزه ترین خوراکی ها در بین غذاهاست. لازانیا سبزیجات ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. با خوردن این غذا قطعا دلبسته این غذای بی نظیر خواهید شد. لازانیا سبزیجات اسفناج و قارچ از جمله غذاهایی است که با مواد کم و در دسترس قابل پخت است. لازانیا قارچ و اسفناج از سالم ترین و مقوی ترین غذاها است. لازانیا گوشت و مرغ را میتوانید به همراه سس کچاپ ترکیب کنید. البته لازم به ذکر است ما بهتون اطمینان می‌دیم که نیازی نیست مواد دیگه ای به این لازانیا قارچ و اسفناج اضافه کنید، چراکه طعم بی نظیری دارد.

لازانیا اسفناج

مواد لازم برای لازانیا قارچ و اسفناج

اسفناج 500 گرم
قارچ 250 گرم
سیر 3 حبه
پیاز متوسط 1 عدد
پنیر پیتزا 300 گرم
پنیر خامه ای یا ریکوتا 250 گرم
لازانیا یک بسته 300 گرمی
روغن مایع یا روغن زیتون به مقدار لازم
کره 50 گرم
شیر یک پیمانه
آرد 2 قاشق غذاخوری
آویشن نصف قاشق چای خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد موردنیاز برای لازانیا اسفناج و قارچ

طرز تهیه لازانیا قارچ و اسفناج

گام اول:

در مرحله اول ابتدا پیاز را خرد کرده و قارچ ها را به صورت اسلایسی برش داده و دو حبه از سیر را خرد کنید. ماهیتابه ای را انتخاب و در آن به اندازه 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن بریزید. سپس پیازهای خرد شده را در روغن تفت دهید. بعد قارچ های اسلایس شده و سیرهای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و آنها را با حرارت بالا سرخ کنید.

گام دوم:

در مرحله دوم به مواد نمک و فلفل بیفزایید.

گام سوم:

مرحله سوم خارج کردن سیر، قارچ و پیاز خرد شده از ماهیتابه است. حالا در همان ماهیتابه اندکی روغن بریزید واسفناج ها و یک حبه سیر را در داخل ماهیتابه بریزید و در تابه را بگذارید و منتظر باشید تا اسفناج ها نرم و پخته شوند. توجه داشته باشید برای اسفناج لازانیا، فقط از برگ های اسفناج استفاده کنید و ساقه های آنها را جدا نمائید.

طرز تهیه لازانیا اسفناج

گام چهارم:

در این مرحله، پس از پخته و آماده شدن اسفناج ها، آنها را همراه با قارچ به پنیر خامه ای یا ریکوتا اضافه کنید.

توجه داشته باشید این مرحله سلیقه ای است، میتوانید بجای اینکه مواد را باهم مخلوط کنید، هر کدام را جدا جدا و به صورت لایه لایه  بر روی لازانیا بریزید.

گام پنجم:

در این مرحله باید به تهیه سس بشامل بپردازیم. ابتدا کره را در داخل یک ماهیتابه ذوب میکنیم. سپس به کره، آرد اضافه می‌کنیم تا با کره خوب تفت بخورد و خامی آرد از بین برود.

پس از اینکه آرد و کره باهم تفت خوردند، به آن شیر اضافه می‌کنیم. حالا با افزودن شیر، همزمان آرد را هم بزنید تا از گلوله گلوله شدن آرد جلوگیری گردد.

گام ششم:

در این مرحله ورقه های لازانیا را مطابق با دستور نوشته شده بر روی بسته بندی آماده کنید.

روش پخت لازانیا اسفناج و قارچ

گام هفتم:

ظرف مناسبی برای لازانیا انتخاب کنید و سپس کف ظرف را به سس بشامل آغشته کنید. حالا ورقه های لازانیا را بر روی سس بچینید و دوباره بر روی لازانیاها سس بشامل بریزید.

گام هشتم:

سپس از ترکیب قارچ و اسفناج روی سس بریزید و کامل پخش کنید.

گام نهم:

پس از اینکه مواد اصلی را بر لابه لا و روی لازانیا ها ریختید، بر روی لازانیا پنیر پیتزا اضافه کنید و روی آنها را کاملا با پنیر پیتزا پوشش دهید. و دوباره لازانیا را بگذارید. این روند در لایه به لایه وجود دارد. توجه داشته باشید آخرین لایه بید سس بشامل باشد.

روش تهیه لازانیا اسفناج

گام دهم:

ظرف را در دمای 180 درجه فر به مدت 1 ساعت قرار دهید و منتظر بمانید تا خوب بپزد.

گام یازدهم:

پس از اینکه پنیر پیتزا طلایی شد، به مدت 10 دقیقه در گریل قرار دهید و منتظر بمانید تا پنیر پیتزای روی لازانیا طلایی و خوشرنگ شود و سپس لازانیا را از فر و گریل خارج کنید.

گام دوازدهم:

به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید تا غذای خوشمزه از حرارت بیفتد و سپس نوش جان کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen