بازکشت به آکادمی
طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه است و جزء فست فودها محسوب می‌شود. مرغ سوخاری نسبت به سایر فست فودها سالم تر و خوشمزه تر است.

افراد زیادی فقط طرفدار مرغ سوخاری رستوران ها هستند. ما در اینجا طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی را برایتان آموزش خواهیم داد. این نوع مرغ سوخاری را می‌توانید در کنار سبزیجات آبپز یا تنوری سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری

ران یا کتف مرغ  ۵ عدد
 تخم مرغ  ۲ عدد
 آرد الک شده ۱ پیمانه
آرد سوخاری یا پانکو ۱ پیمانه
نمک  به مقدار لازم
ارگانو (پونه کوهی) یا آویشن و پودر سیر  به میزان دلخواه

طرز تهیه مرغ سوخاری

خب خب می‌رسیم به طرز تهیه این مرغ سوخاری خوشمزه :)

در ابتدا بگیم که، در صورتی که به مغز پخت شدن و کامل پختن مرغ حساس هستید، تکه های مرغ را با یک عدد پیاز و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه آبپز کرده تا حدی که فقط کمی از حالت خامی خارج شود. (تقریبا زمانی حدود 15 دقیقه)

سپس اجازه دهید مرغ های کاملا خشک و خنک شوند. (این مرحله کاملا قابل حذف هست میتونین انجام ندید. فقط افرادی که ذائقه حساسی دارند، این کار رو انجام بِدن.)

طرز تهیه مرغ سوخاری

گام اول

تخم مرغ ها را درون یک ظرف با چنگال تا جایی که از حالت لختگی خارج شود، هم بزنید. کمی نمک و درصورت دلخواه مقداری فلفل سیاه و آویشن به مواد بیفزایید.

نکته! افزودن فلفل سیاه و آویشن باعث از بین رفتن بوی زهم تخم مرغ می‌شود.

گام دوم

تکه های مرغ را ابتدا درون آرد بغلتانید، سپس به تخم مرغ آغشته کرده و در نهایت تکه های مرغ را به در درون آرد سوخاری بغلتانید. به صورتی که همه سطح مرغ ها به آرد سوخاری آغشته شوند. 

نکته! در صورتی که می‌خواهید مرغ سوخاری اسپایسی داشته باشید، مقدار بیشتری فلفل به آرد سوخاری بیفزایید.

طرزتهیه مرغ سوخاری

گام سوم

یک ظرف نسوز و گودی شکل انتخاب کرده و درون آن روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و منتظر بمانید تا روغن داغ شود. 

نکته! نسبت اندازه روغن و شدت داغ بودن آن، با روغن جذب کردن مرغ، رابطه عکس دارد. (هر چقدر داغی و اندازه روغن بیشتر، جذب روغن توسط مرغ کمتر)

تکه های مرغ آغشته شده به آرد سوخاری (مرحله قبل) را، درون روغن بریزید و تا سرخ شوند. سپس مرغ ها را بر روی حوله کاغذی داخل بشقاب قرار داده تا روغن اضافی مرغ ها گرفته شود.

سرو مرغ سوخاری

در هنگام سرو غذا، می‌توانید بر روی مرغ ها، ادویه اورگانو یا همان پونه کوهی و یا پودر سیر بریزید و با انواع سبزیجات و سس ها نوش جان کنید.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen