بازکشت به آکادمی
طرز تهیه پاستا تنوری

پاستا تنوری یکی از پاستاهای بسیار لذیذ و خوشمزه می‌باشد. پاستا تنوری اصالت ایتالیایی دارد که معمولا در همه جای جهان طرفداران زیادی دارد. این غذای لذیذ را می‌توان با سس بشامل تهیه کرد. برای تهیه این غذا، می‌توان به دلخواه خود از هر نوع و شکل پاستا استفاده کرد. طرز تهیه پاستا تنوری بسیار آسان است و می‌توان آن را در فر، سولاردام و یا توستر تهیه کرد. حتی می‌توان این غذای لذیذ را با گوشت چرخ کرده و یا مرغ تهیه کرد. 

مواد لازم برای تهیه پاستا تنوری

پاستا 1 بسته
پیاز 2 عدد
پنیر پیتزا 500 گرم
گوشت چرخ کرده 400 گرم
قارچ 500 گرم
خامه 1 قوطی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر 1 پیمانه
کره 50 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

 

طرز تهیه پاستا تنوری

گام اول

ابتدا به سراغ پیازها میرویم و آنها را پوست می‌کَنیم. سپس به صورت نگینی ریز کرده و درون ماهیتابه میریزیم تا سرخ شوند (تاحدی که کمی سبک و شیشه ای شوند.). سپس به سراغ گوشت چرخ کرده رفته و آن را به ماهیتابه اضافه می‌کنیم و تا جایی که رنگ گوشت تغییر کند، تفت می‌دهیم. سپس ادویه ها و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و دوباره تفت می‌دهیم تا بوی خامی رب از بین برود.

گام دوم

حالا به سراغ قارچ ها رفته و به صورت اسلایسی برش می‌دهیم و آنها را می‌شوییم. سپس به مواد درون ماهیتابه اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب قارچ کشیده شود. قابلمه ای را انتخاب کرده و پر از آب می‌کنیم و بر روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب بجوشد. مقداری روغن و نمک به مواد اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا قل قل بجوشد.

طرز تهیه پاستا تنوری

گام سوم

یک ماهیتابه دیگر انتخاب کرده و کره را درون آن می‌ریزیم و می‌گذاریم ذوب شود. سپس آرد را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس کم کم شیر را به کره ذوب شده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کم کم سس بشامل غلیظ شود. در آخر کمی نمک و فلفل سیاه به آنها اضافه می‌کنیم. سپس پاستا را طبق دستوری که بر روی بسته بندی نوشته شده است، می‌جوشانیم و بعد از جوشاندن، درون آبکش می‌ریزیم. سپس 2 قاشق غذا خوری پودر سیر و آویشن به پاستا میزنیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

گام چهارم

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen