بازکشت به آکادمی
طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه ای

اسکندر کباب، یکی از غذاهای خوشمزه ترکی می‌باشد. اسکندر کباب از غذاهای معروف کشور ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. این غذای بی نظیر شباهت هایی به دونر کباب دارد.

مواد لازم برای تهیه اسکندر کباب

برای 4 نفر:

مواد لازم سس کباب اسکندر

گوجه فرنگی ۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه اسکندر کباب

گام اول

خب حالا می‌رسیم به آموزش روش تهیه اسکندر کباب ترکیه ای. ابتدا گوشت چرخ را همراه با آرد سوخاری، جوش شیرین و آب سرد درون یک کاسه جادار و مناسب بریزید و سپس به خوبی باهم مخلوط کنید. تا جایی که مواد با یکدیگر ترکیب و یکدست شوند.

گام دوم

در گام دوم می‌رسیم به طعم دادن گوشت ها. در این مرحله کمی نمک، آویشن، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و زردچوبه را به مواد بیفزایید و مایه کباب را به مدت 10 دقیقه الی یک ربع با دست ورز دهید. تا جایی ورز دهید که گوشت چسبناک، کاملا منسجم و یکدست شود.

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه ای

گام سوم

بعد از اینکه مایه کباب را که آماده کردید، به صورت شکلات پیچ یا رول کالباس مانند، درون سلفون بپیچید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت 2 ساعت از یخچال خارج کرده و در فریزر بگذارید. گوشت به مدت یک شب درون فریزر بماند، استراحت کند و یخ بزند.

گام چهارم

بعد از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، از فریزر خارج کنید و به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس با یک کارد تیز آنرا به صورت ورقه ای نازک برش دهید و کنار بگذارید.

طرزتهیه اسکندر کباب ترکیه ای

گام پنجم

خب می‌رسیم به مرحله پخت. یک ماهیتابه مناسب انتخاب کنید و بر روی حرارت بگذارید و درون آن کمی روغن بریزید. سپس گوشت های برش داده شده را درون روغن داغ سرخ کنید. در کنار این کباب کمی فلفل و گوجه فرنگی نیز سرخ کنید.

گام ششم

برای تهیه سس کباب اسکندر، گوجه فرنگی را خرد کرده و درون یک ماهیتابه بریزید. سپس بر روی حرارت قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود، سپس کره را به آن اضافه کنید و گوجه فرنگی را با کره تفت دهید تا سرخ شود.

کباب اسکندر ترکیه ای

رب گوجه فرنگی را به ماهیتابه اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا جایی که طعم خامی آن گرفته شود. سپس مقدار کمی نمک و فلفل سیاه با آنها اضافه کرده و بگذارید بر روی حرارت بماند و حالت سس مانند املت به روغن بیفتد و کاملا براق شود.

گام هشتم

بعد از اینکه سس اماده شد، ظرف مناسبی را انتخاب کنید و کباب ها را به آن ظرف انتقال دهید. بعد سس را بر روی اسکندر کباب بریزید. خب حالا غذای شما آماده است.
توجه! اسکندر کباب در ترکیه همراه با نان پیتا و ماست چکیده سرو می‌شود.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen