بازکشت به آکادمی
طرز تهیه میرزا قاسمی

یکی از غذاهای خوشمزه، اصیل و پرطرفدار میرزا قاسمی می‌باشد. اصالت این غذای خوشمزه به استان گیلان بر می‌گردد. میرزا قاسمی به دلیل طعم بی نظیر و خاصی که بخاطر بادمجان های کباب شده دارد، در اقصی نقاط ایران، محبوبیت زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان ۶ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
تخم مرغ ۲ عدد
سیر ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
روغن و زردچوبه به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی

گام اول

برای تهیه میرزا قاسمی مجلسی، ابتدا باید به سراغ بادمجان ها بروید. بادمجان ها را بر روی شعله اجاق گاز و یا منقل زغال، کباب کنید. تا حدی که پوست بادمجان ها، کاملا بسوزد.

گام دوم

نکته! در صورتی که طعم دودی بادمجان های کبابی را دوست ندارید، می‌توانید بادمجان ها را به صورت آبپز بپزید.
پس از اینکه کباب کردن بادمجان ها به اتمام رسید، آنها را کنار بگذارید و بگذارید کمی سرد شوند. سپس پوست بادمجان ها را به آرامی جدا کنید.
مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

گام سوم

گام چهارم

گوجه فرنگی ها را درون یک قابلمه حاوی آبجوش بریزید و بگذارید به مدت 5 دقیقه درون آن بماند، تا پوست گوجه ها به راحتی جدا شود. بعد از گذشت 5 دقیقه، گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج کرده و منتظر بمانید تا سرد شوند. بعد از اینکه کمی سرد شدند، پوستشان را به راحتی جدا کنید.

گام پنجم

حالا یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کنید و مقداری روغن درون آن بریزید و سپس بر روی حرارت قرار دهید. سیر ها را رنده کرده و درون روغن کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند. حالا مقداری زردچوبه به سیر اضافه نموده و به خوبی تفت دهید تا سیر با زردچوبه یکدست شود.

طرز تهیه میرزا قاسمی

گام ششم

گام هفتم

افزودن رب گوجه فرنگی به میرزاقاسمی کاملا اختیاری می‌باشد. در صورتی که میخواهید میرزاقاسمی طعم و رنگ بهتری داشته باشد، می‌توانید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به میرزا قاسمی اضافه کنید. رب را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

گام هشتم

در این گام، مواد میرزاقاسمی را به یک سمت ماهیتابه جمع کرده و تخم مرغ ها را در قسمت خالی ماهیتابه بشکنید. بعد از اینکه به خوبی پختند، تخم مرغ ها را با سایر مواد میرزا قاسمی مخلوط کنید تا موا کاملا یکدست شوند.

طرزتهیه میرزاقاسمی

گام نهم

حالا می‌رسیم به گام آخر. در این مرحله، فلفل سیاه و نمک میرزا قاسمی را اندازه کنید و بگذارید کمی جا بیفتد. برای تزئین میرزا قاسیمی می‌توانید یک عدد تخم مرغ را در یک ماهیتابه جداگانه در یک قالب گرد بپزید. بعد از اینکه میرزا قاسمی را در یک ظرف مناسب کشیدید، تخم مرغ نیمرو شده را بر روی میرزا قاسمی قرار دهید. حالا غذای شما آماده سرو است.
نوش جان

تلخ شدن میرزا قاسمی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که میرزا قاسمی را با ذوق و شوق درست کنید ولی در زمان سرو متوجه شوید که غذا طعم تلخی دارد. دلیل تلخ شدن میرزا قاسمی، استفاده از بادمجان هایی می‌باشد که دارای تخم هستند. در صورتی که می‌خواهید از بادمجان های دارای تخم استفاده کنید، حتما پس از کباب کردن، تخم های آنها را جدا نموده و دور بریزید، تا در پایان طعم میرزا قاسمی تلخ نشود.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen