بازکشت به آکادمی
طرز تهیه سالاد یونانی

سالادها از جذابترین و معمولاً سالم ترین خوراکی ها هستند. سالاد یونانی یکی از سالادهای مشهور کشور یونان است که با مواد مختلفی تهیه می‌شود. سالاد یونانی یکی از ساده‌ترین سالادها است که تنها نیاز به خرد کردن و هم زدن دارد و می‌توانید از مزه فوق العاده خوب آن مطمئن باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی

پیاز قرمز ۱ عدد
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
کاهو ۴ برگ
زیتون سیاه ۱۰ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد یونانی

گام اول

ابتدا به سراغ کاهو بروید و آن را بشوئید. سپس به صورت درشت خرد کنید و درون یک کاسه سالادخوری بریزید. سپس گوجه فرنگی ها را به صورت حبه ای درشت خرد کرده و به درون کاسه اضافه کنید.
نکته! بجای استفاده از گوجه فرنگی، می‌توان از گوجه گیلاسی نیز استفاده کرد.

گام دوم

سپس به سراغ پیازها بروید و به صورت خلالی درشت یا حلقه ای خرد کنید و به درون کاسه بریزید. سپس به سراغ تهیه سس سالاد بروید. برای تهیه سالاد، سرکه بالزامیک را با روغن زیتون مخلوط کرده و سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و به خوبی باهم مخلوط کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی

گام سوم

حالا سس را بر روی مواد داخل کاسه بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. بعد از اینکه سس و مواد سالاد با یکدیگر یکدست شدند، زیتون های سیاه را به صورت درسته یا از وسط نصف کرده و بر روی سالاد بچینید.

گام چهارم

حالا به سراغ پنیر فتا رفته و به صورت مکعب های کوچک به شکل قند حبه ای خرد کنید و بر روی سالاد بچینید. سپس روی ظرف سالاد را سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود. سالاد شما آماده سرو کردن است.
نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen