بازکشت به آکادمی
طرز تهیه فسنجون

مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجان

سینه یا ران مرغ ۴ تکه
مغز گردو ۳۰۰ گرم
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد بزرگ
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه خورشت فسنجان

گام اول

در مرحله اول ابتدا باید پوست های اضافی قطعات مرغ را جدا کنید سپس آنها را شسته و بگذارید آب اضافی آنها برود. سپس بر روی مرغ ها، مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های مورعلاقه تان را بپاشید تا طعم دار شوند.

طرز تهیه خورشت فسنجان

گام دوم

حالا مرغ ها را در یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال بگذارید تا وقت سرخ کردن آنها برسد. گام بعدی خرد کردن پیازها به صورت نگینی است. بعد پیازها را به همراه کمی روغن مایع در قابلمه ای تفت دهید تا پیازها سبک و شفاف شوند. 

گام سوم

در این مرحله به مواد داخل قابلمه کمی زردچوبه اضافه کرده و تفت دهید. البته تا زمانی تفت خواهید داد که زردچوبه کاملا به خوبی به خورد پیاز برود. در این گام گردوها را در میکسر ریخته تا کاملا پودر شوند. بعد از گذشت این مراحل، این مواد را به قابلمه خورشت بیفزاید و به مدت 1 دقیقه تفت دهید.
 
خورش فسنجان

گام چهارم

در این مرحله نکته قابل توجه و لازم به ذکری وجود دارد. نکته این است که گردوها باید خیلی کم تفت داده شوند. چرا که اضافه تفت دادن آنها موجب سوختن گردوها می‌شود و این موضوع بر روی طعم خورشت تاثیر سویی دارد.

پس، بعد از اینکه گردوها را به مدت 1 دقیقه تفت دادید، 6 یا 7 لیوان آب به قابلمه بیفزایید و درب قابلمه را بگذارید.

گام پنجم

حرارت را بیشتر کنید تا آب سریعتر بجوشد. پس از اینکه آب به جوش آمد، حرارات را کم کرده و منتظر بمانید تا گردوها به مرور زمان شروع به روغن انداختن کنند. در این مرحله زمان انتظار در حدود 2 الی 3 ساعت می‌باشد تا گردوها به خوبی به روغن بیفتند.
 
طرز پخت خورشت فسنجان
گام ششم

گام هفتم

افزودن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود، رنگ غذا نارنجی تر شود.بعد از اینکه 3 ساعت گذشت و خورشت به خوبی روغن انداخت، می‌توانید مرغ ها را آماده کنید.
برای آماده کردن مرغ ها، ابتا مرغ ها را از یخچال خارج نموده و سپس در روغن زیاد سرخ نمایید تا کاملا طلایی رنگ شوند.
 
روش تهیه خورش فسنجان

گام هشتم

در این مرحله مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده، به فسنجون اضافه کنید. پس از اینکه مرغ‌ها را به فسنجون اضافه نمودید، در صورت تمایل می‌توانید کمی شکر نیز به خورشت بیفزایید.

توجه! اگر دوست دارید طعم خورش شما ملس باشد حتما شکر ضافه کنید.

گام نهم

مهم ترین فاکتور برای درست کردن یک فسنجون خوشمزه و جا افتاده صبر است.

طرزتهیه فسنجان

گام دهم

توجه داشته باشید خورش فسنجون از خورش هایی محسوب می‌شود که کاملا کم آب سرو می‌شود، به همین دلیل باید منتظر بمانید خورش به روغن بیفتد، سپس آنرا در ظرف مورد نظر کشیده و به همراه برنج دمی یا کته سرو کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen