حذف سود بازرگانی انبه برای مرزنشینان راسک و سیستان

حذف سود بازرگان...
آخرین اخبار 1402 / 03 / 08

آغاز واردات انبه از مبادی سیستان و بلوچستان‌

به گزارش انتیراپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انبه از روز گذشته توسط پیله‌وران و مرزنشینان آغاز گردیده است، همچنین سود بازرگانی انبه برای مرزنشینان راسک و سیستان حذف شد.

مبین علی میر اظهار داشت: صادرات از بازارچه‌های مرزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل 40 درصد افزایش داشته و به رقم 470 هزار تن رسیده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این حجم از بار به وسیله 22 هزار تریلی و هفت هزار وانت از داخل ایران به نقطه صفر مرزی حمل و تحویل ناوگان کشورهای مقابل شده است.

وی ادامه داد: واردات دام از مرزهای آبی و خاکی نیز در طول این مدت به حدود 14 هزار راس رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 340 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی استان تصریح کرد: همچنین 45 هزار دستگاه تریلی برای صادرات و واردات کالا در طول این مدت به بازارچه‌های مرزی استان ورود و خروج داشته اند.

وی تاکید کرد: واردات انبه از روز شنبه 6 خرداد توسط پیله‌وران و مرزنشینان شروع شده که پیش بینی می شود واردات این محصول به هفتاد هزار تن برسد و 700 میلیارد تومان از این محل برای دولت کسب درآمد خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به حذف سود بازرگانی انبه برای مرزنشینان راسک و سیستان امید داریم مرزنشینان از این معافیت ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده نمایند.

شروع واردات انبه به کشور از مبادی رسمی سیستان و بلوچستان‌

همچنین غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای این هفته واردات انبه پاکستانی با رعایت شرایط بهداشت گیاهی از مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان و با نظارت کارشناسان قرنطینه مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شروع شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 1100 تن انبه پاکستانی از مرزهای رسمی میرجاوه و ریمدان دشتیاری به استان سیستان و بلوچستان وارد و به تمامی نقاط کشور ارسال شده است.

وی بیان کرد واردات میوه انبه از پاکستان بعد از ضدعفونی به روش آب گرم 46 درجه سانتیگراد به مدت 75 دقیقه در کارخانجات مورد تایید سازمان حفظ نباتات ایران و صدور گواهی بهداشت گیاهی انجام می‌شود. سال قبل به میزان 47 هزار و 240 تن انبه از همین طریق وارد کشور شده است.

مشاهده سایر اخبار و مقالات در حوزه حمل و نقل

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen