بازکشت به آکادمی
طرز تهیه لوکوم

لوکوم یا راحت الحلقوم یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه می‌باشد که با عنوان یک دسر ترکی شناخته می‌شود. لوکوم شباهت بسیاری به باسلوق دارد. لوکوم ظاهری مکعبی، ژله ای مانند سفت با طعم گلاب، که از نشاسته، لیمو، پودر قند و پودر نارگیل تهیه می‌شود.

لوکوم و طرز تهیه آن

مواد لازم برای تهیه لوکوم

مواد لازم لوکوم
نشاسته گل ۱ لیوان
آب سرد ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
پودر ژله به رنگ دلخواه ۱ بسته
نشاسته ذرت به مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم

گام اول

ابتدا نشاسته گل را همراه با آب درون یک قابلمه مناسب اضافه کرده و سپس با یکدیگر مخلوط کنید. تا جایی مخلوط کنید که نشاسته گل کاملا درون آب حل شود. سپس شکر را همراه با پودر ژله به قابلمه اضافه کنید.

گام دوم

قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس به صورت مداوم هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مایه لوکوم غلیظ شود. هنگامی که مایع لوکوم به غلظت مطلوب رسید، از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه لوکوم

گام سوم

یک ظرف مناسب انتخاب کنید. درون یک ظرف مناسب را با مقداری آب خیس کرده و درون آن را با کیسه فریزر بپوشانید. مایه لوکوم را درون ظرف مدنظرتان ریخته و با قاشق خیس روی مایه لوکوم را صاف و یکدست کنید.

گام چهارم

مایه لوکوم را به مدت 24 ساعت درون یخچال قرار دهید، تا جایی که کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. پس از گذشت 24 ساعت، مقداری نشاسته ذرت را بردارید و آن را بر روی سطح کار الک کنید.
 
طرزتهیه لوکوم

گام پنجم

حالا لوکوم را از یخچال خارج کرده و سپس روی سطح کار را برگردانید و کیسه فریزر را به آرامی از آن جدا کنید. در ادامه چاقو را به نشاسته ذرت آغشته کرده و سپس لوکوم را به اندازه و فرم دلخواه خود برش دهید.

گام ششم

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen