بازکشت به آکادمی
طرز تهیه پنکیک

پنکیک یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه می‌باشد. این کیک خوشمزه از صبحانه های بین المللی است ولی علاوه بر صبحانه به عنوان میان وعده، عصرانه نیز سرو می‌شود. نوعی پنکیک نیز وجود دارد که به عنوان پیش غدا سرو می‌شود. این نوع پنکیک معمولا با مرغ یا گوشت تهیه می‌شود.

این کیک ساده و خوشمزه به دلیل اینکه در ماهیتابه تهیه می‌شود، با نام پَن کیک شناخته می‌شود.

مواد لازم برای تهیه پنکیک

مواد لازم برای تهیه پنکیک

8 عدد پنکیک

آرد سفید ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
نمک مقدار کمی

طرز تهیه پنکیک

گام اول

برای تهیه این کیک خوشمزه، ابتدا باید به سراغ تخم مرغ ها بروید. تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب بشکنید و کمی هم بزنید تا بافت آن از یکدیگر جدا شود و با هم ترکیب شوند. سپس شکر را همراه با وانیل به تخم مرغ اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

گام دوم

نکته! در هنگام افزودن وانل توجه داشته باشید که مقدار کمی وانیل باید اضافه کنید. چون در صورت بیشتر بودن وانیل، پنکیک طعم تلخی خواهد داشت.

بعد از اینکه مواد را به خوبی باهم مخلوط کردید، روغن مایع را به مایع درون کاسه اضافه کنید.

طرزتهیه پن کیک

گام سوم

گام چهارم

حالا مخلوط آرد الک شده در گام قبل را، به کاسه ی حاوی تخم مرغ بیفزایید و به خوبی همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. سپس کم کم شیر را به مواد بیفزایید و به صورت مداوم مواد را مخلوط نمایید تا مایه پنکیک یکدست شود.

گام پنجم

در صورتی که شیر در دسترس نداشته باشید، می‌توانید بجای شیر از آب استفاده کنید. بعد از اینکه خمیر پنکیک آماده شد، یک ماهیتابه کوچک به اندازه پنکیک انتخاب کنید و بر روی حرارت بسیار ملائم قرار دهید.

گام ششم

گام هفتم

بعد از اینکه کف پنکیک، کمی رنگ گرفت و سرخ شد، آنها را برگردانید تا سمت دیگر آنها هم طلایی شود. به همین روال، همه پنکیک ها را آماده کرده و سرو کنید. می‌توانید پنکیک ها را به همراه انواع میوه های فصل مثل آناناس، موز، توت فرنگی و... یا انواع صبحانه های عامیانه مثل نوتلا، کره، عسل و انواع مربا سرو کنید.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen