بازکشت به آکادمی
طرز تهیه پیتزا چیکن استراگانف

پیتزا یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار می‌باشد. پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها برای ذائقه های مختلف است. پیتزاها انواع مختلفی دارند. پیتزا چیکن استراگانف یکی از لذیذترین، بسیار خوشمزه ترین و پرطرفدارترین پیتزاها است.

طرز تهیه چیکن استراگانف، اقتباس شده از طرز تهیه بیف استراگانف روسی می‌باشد که به جای گوشت از مرغ استفاده خواهد شد.

پیتزا چیکن استراگانف

مواد لازم برای تهیه پیتزا چیکن استراگانف

زمان پخت: 60
موادلازم برای 4 نفر
 
پودر خمیر پیتزا 1 بسته
عصاره مرغ نصف
روغن یک سوم پیمانه
قارچ 400 گرم
خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری
چیپس خلالی یک و نیم پیمانه
سینه مرغ 300 گرم
پنیر پیتزا 4 پیمانه
سیر 2 حبه
سس قرمز 2 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
ادویه به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا چیکن استراگانف

گام اول

برای تهیه پیتزا چیکن استراگانف، ابتدا به سراغ یک کاسه بزرگ و عمیق می‌رویم و پودر خمیر پیتزا را درون آن می‌ریزیم و قسمت میانی آن را (آرد/پودر) کنار می‌زنیم و مقداری آب و روغن درون آن می‌ریزیم. سپس آنها را به خوبی هم می‌زنیم تا یک خمیر مناسب و یکدست حاصل شود. برای این کار بهتر است، به تدریج آب اضافه کنیم تا خمیر به حالت مناسبی برسد.

گام دوم

گام سوم

حالا به سراغ سینه مرغ رفته و آن را خرد می‌کنیم و سپس مقداری نمک، فلفل، 2 حبه سیر رنده شده و عصاره مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و درون ماهیتابه ای می‌ریزیم و تفت می‌دهیم.

پس از اینکه محتویات تفت داده شده به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، مقداری خامه نیز به آنها اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که خامه به غلظت برسد و قوام بیاید.

سپس در یک ماهیتابه جداگانه قارچ ها را هم تفت می‌دهیم و وقتی که سبک و نرم شدند، آن ها را به مرغ اضافه می‌کنیم.

گام چهارم

حالا به سراغ خمیر پیتزا می‌رویم. زمانی که خمیر پیتزای ما، پف کرد باید یک ظرف مناسب انتخاب کنیم (ظرفی که قرار است درون فر قرار گیرد.). سپس کف ظرف را چرب کرده و خمیر را درون آن پهن می‌کنیم. سپس خمیر پیتزا را به مدت 10 الی 12 دقیقه، درون فر میگذاریم تا کمی نیم پز شود.

طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف

گام پنجم

پس از گذشت 10 الی 12 دقیقه، آن را از فر خارج کرده و مقداری سس قرمز بر روی آن می‌ریزیم. سپس پنیر پیتزا را بر روی این سس قرار می‌دهیم و تا جایی که امکان دارد، روی خمیر مایه مرغ و قارچ را می‌ریزیم.

سپس مقداری از چیپس خلالی را بر روی پیتزا ریخته و به مدت 15 دقیقه، آن را درون فر قرار می‌دهیم. دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم. هر از گاهی به پیتزا سر زده و از پختن آن اطمینان حاصل می‌کنیم.

گام ششم

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen