بازکشت به آکادمی
طرز تهیه کومپیر

کومپیر یکی از غذاهای ترکیه ای و بسیار خوشمزه می‌باشد. این غذای خوشمزه با ذائقه ما ایرانیان بسیار هماهنگ می‌باشد. غذای خوشمزه کومپیر در روش های مختلفی تهیه می‌شود و برخی افراد کومپیر را در داخل شکم سیب زمینی تهیه می‌کنند. ولی این روشی که ما میخواهیم آموزش دهیم، مدل بسیار مجلسی و شیک می‌باشد و برای مهمانی ها یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌رود. کومپیر ترکیه یک غذای کامل است و می‌توان برای شام یا نهار سرو کرد. زیرا سیب زمینی پخته شده با کره و پنیر بسیار سیر کننده می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه کومپیر

مواد لازم برای تهیه کومپیر

سیب زمینی ۵ عدد
کره ۲ ق غذا خوری
پنیر چدار یا پیتزا رنده شده به مقدار دلخواه
ژامبون خرد شده ۱/۲ پیمانه
نخود و ذرت بخارپز شده ۱ پیمانه
هویج ۱ عدد
زیتون برای تزیین
نمک، فلفل سیاه به مقدار دلخواه

طرز تهیه کومپیر

گام اول

ابتدا باید به سراغ سیب زمینی ها بروید. سیب زمینی ها را بشویید و درون قابلمه بریزید. کمی نمک هم به آنها اضافه کنید و بگذارید تا خوب نرم و پخته شود. هویج ها را پوست بکنید و قابلمه دیگری نیز انتخاب کنید. هویج ها را درون قابلمه دیگر بریزید و مقداری آب به آنها اضافه کنید تا خوب آبپز شود. پس از پختن هویج ها را به صورت مکعبی خرد کنید. بعد از اینکه سیب زمینی ها، به خوبی پخته شدند، آنها را پوست بگیرید و پوره کنید.

گام دوم

در ادامه میرسیم به مخلوط کردن مواد. سیب زمینی های پوست کنده و پوره شده را درون یک کاسه بریزید و به همراه کره ذوب شده به خوبی پوره کنید تا له شود. و سپس نخود، ذرت، پنیر چدار و هویج را به آنها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. یک ظرف پیرکس را انتخاب کرده و مواد را درون آن بریزید. توجه داشته باشید ظرف پیرکس را در ابتدا چرب نکنید. سطح مواد درون ظرف پیرکس را صاف کنید.
طرز تهیه کومپیر

گام سوم

در این مرحله می‌رسیم به خرد کردن ژامبون ها. ژامبون ها را به همراه زیتون بی هسته بر روی کومپیر ترکیه ای قرار دهید در فر و یا در مایکروفر قرار دهید. ژامبون ها را در فر از قبل گرم شده، به 10 دقیقه و با دمای 180 و در مایکروفر به مدت 5 دقیقه با دمای 160 قرار دهید تا کمی پنیر ذوب شود.
غذای خوشمزه شما حالا آماده است و میتوانید همراه با سس تند و سس مایونز کومپیر خوشمزه را سرو کنید.
نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen