رانندگان به زودی می‌ توانند خودشان بارنامه صادر کنند

رانندگان به زود...
آخرین اخبار 1402 / 09 / 27

صدور بارنامه توسط راننده تا دو هفته آینده

به گزارش انتیراپ به نقل از تین نیوز، حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار از صدور بارنامه توسط راننده با مصوبه هیات مقررات زدایی تا دو هفته آینده خبر داد.

محمد رضا حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: با حذف شرکت‌های خود اتکایی با مصوبه هیات مقررات زدایی و با همکاری سازمان راهداری مقرر شد در طول دو هفته آینده ضابطه و بخشنامه مربوط به صدور بارنامه توسط راننده ابلاغ گردد.

حاجی جعفری افزود: در راستای سهولت شرایط جهت صدور بارنامه آنلاین و با اجرایی شدن مصوبه هیات مقررات زدایی هر راننده می تواند بارنامه صادر کند.

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: هر راننده با ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکت ها و سپردن ۵ میلیارد تومان وثیقه یا معرفی ماشین خود به عنوان وثیقه می تواند بارنامه صادر کند و این اتفاق بزرگی برای تمهید صدور بارنامه بوسیله راننده است.

قبل از این صدور بارنامه به وسیله شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند و خود اتکایی و باربری ها انجام می شد که در راستای تسهیل صدور مجوزها هیات مقررات زدایی سازمان راهداری را مکلف کرده بود تا شرایط ارائه مجوز شرکت های بزرگ مقیاس را حذف کند. ولی سازمان راهداری تعداد ناوگان ملکی مورد نیاز به منظور تاسیس انواع شرکت های حمل و نقل را تا ۵۰ درصد کاهش داد، اما شرایط جهت دریافت این مجوز را حذف نکرد.

طبق آمار از حدود ۴۷۰۰ شرکت حمل و نقل فعال تنها ۳۰ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت شده اند.

مشاهده سایر اخبار و مقالات در حوزه حمل و نقل

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen