بازکشت به آکادمی
طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از غذاهای رسمی ایرانی است. آلبالو پلو غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که معمولا در فصل تابستان سفره های را رنگین می‌کند. آلبالو پلو غذایی بسیار مقوی است و دارای رنگی جذاب و طعمی دلپذیر است. 

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

برای 10 نفر

پیاز متوسط رنده شده 1 عدد
برنج 6 پیمانه
شکر 800 گرم
آلبالو بی هسته 1.5 کیلو 
زعفران به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
زمان پخت 30 دقیقه

طرز تهیه آلبالو پلو

گام اول:

گام دوم:

یک قابلمه متناسب با تعداد نفرات برنج خود انتخاب کرده و سپس به داخل آن آب ریخته و بر روی شعله گاز قرار دهید. هنگامی که آب جوشید، آب برنج خیسانده را خالی کرده و سپس برنج ها را بر داخل آب در حال جوش ریخته تا خوب قل بخورد و بجوشد و قد بکشد.

برای جلوگیری از خمیر شدن و زنده شدن برنج، بهتر است هر چند ثانیه یکبار، یک دانه برنج تست شود. تا هنگامی که برنج از حالت سفت استخوانی فاصله گرفت، آبکشی شود.

گام سوم:

گام چهارم:

نکته! برای خوشمزه شدن و خوش رنگ شدن بیشتر آلبالو پلو، بهتر است، در بین لایه به لایه های برنج، زعفران دم کرده نیز اضافه گردد تا عطر و طعم زیبایی به برنج و غذا ببخشد.

روش پخت آلبالو پلو

گام پنجم:

توجه! چون کمی شربت شیرین داخل قابلمه ریخته شده بهتر است شعله شما کم باشد که ته دیگ نسوزد.

گام ششم:

پس از اینکه برنج آماده شد و دم کشید، غذا را در داخل یک دیس ریخته و تزئین نمایید. حالا آلبالو پلو شما آماده نوش جان کردن است.

نکته! توجه داشته باشید که برنج شما در لابلای خود دارای محتویات مرطوبی می‌باشد، پس بهتر است که خیلی نرم نشود و کمی زنده تر بردارید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen