بازکشت به آکادمی
ماسک آلوورا برای پوست

آلوورا یک گیاه پر خاصیت و معروف می‌باشد. خواص آلوورا باعث زبان زد شدن این گیاه شده است. معروف ترین خواص این گیاه برای زیبایی پوست و مو می‌باشد. نام دیگر آلوورا، صبر زرد می‌باشد. گیاه آلوورا در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند. این گیاه پر خاصیت در کشورهای آفریقا، هند و سایر مناطق در حال رشد و به شدت درحال گسترش است.

خواص آلوورا

آلوورا یکی از محبوب ترین محصولات زیبایی است و در داشتن پوستی زیبا و عالی، نقش بسزایی دارد. آلوورا از قابض های طبیعی، ملائم و در عین حال موثر برای پوست می‌باشد. قابض ها برای پوست های چرب هم موهبت و هم لعنت هستند. آلوورا به صورت طبیعی وجود دارد و ناخالصی های بیش از حد را از صورت جذب می‌کند و همچنین به کنترل چربی و خنثی کردن رادیکال های آزاد بر روی صورت در این فرآیند کمک می‌کند.

از آنجایی که آلوورا برای داشتن پوستی زیبا، تاثیرات خوبی دارد، مردمان زیادی از آن به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست، پاک کننده (تونر / Toner) و ماسک صورت استفاده می‌شود. همچنین آلوورا به عنوان نرم کننده مو، پیشگیری از ریزش مو و شوره سر استفاده می‌شود.

خواص ماسک آلوورا

  • آلوورا دارای 75 عنصر فعال می‌باشد. عناصری نظیر آنزیم ها، مواد معدنی، ویتامین ها، مواد قندی، آمینو اسید، سالسیلیک اسید (Salicylic Acid) و...
  • آلوورا نوعی آنتی اکسیدان می‌باشد و حاوی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E می‌باشد. همچنین در این گیاه، ویتامین B12 نیز وجود دارد. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در حفاظت پوست و محدود کردن تولید رادیکال های آزادی که به پوست آسیب میزند، دارد.
  • از دیگر خواص ماسک آلوورا، خاصیت روشن کنندگی لکه های تیره پوست، هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) و دیگر لکه‌های پوستی و همچنین خاصیت ضد پیری دارد.

خواص ماسک آلوورا

  • آلکالین فسفاتاز موجود در آلوئه ورا به کم کردن التهاب و سوزش موضعی کمک می‌کند. اکسین (Auxins) و جیبرلین (Gibberellins) آلوئه ورا به بهبود زخم کمک می‌کنند و دارای خاصیت ضدالتهابی هستند. همچنین سالیسیلیک اسید خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و باکتری‌های ایجادکنندهٔ آکنه را از بین می‌برد.
  • آب رسانی، مرطوب نگه داشتن پوست،‌ جوانسازی و شفافیت پوست از دیگر خواص آلوئه ورا به‌حساب می‌آید.

فواید ماسک آلوورا برای پوست چرب

  • قابض طبیعی
  • آرامش بخش
  • شفابخش صورت
  • پیشگیری از شکست
  • مرطوب کننده غیر چرب
  • خنثی کردند رادیکال های آزاد

قابض طبیعی

قابض ها برای پوست های چرب هم ارزشمند و مفید هستند و هم لعنت و مضر.

قابض ها و تونر ها برای برای کنترل چربی های پوست بسیار موثر می‌باشد. محصولات زیادی مثل تونرهایی حاوی الکل، جزء قابض های پوست می‌باشند. به صورتی که خاصیت خشک کنندگی پوست را دارند و اغلب ممکن است خنثی کننده باشند. آلوورا یک قابض طبیعی و ملایم است و ناخالصی هایی که بر روی پوست صورت وجود دارند را جذب می‌کند و در عین حال چربی های موجود در پوست را کنترل و رادیکال های آزاد موجود روی صورت را خنثی می‌کند. 

فواید ماسک آلوورا برای پوست

آرامش بخش

افراد دارای پوست چرب معمولا با التهابات ناشی از آکنه و جوش سر و کله می‌زنند. عموما آکنه ها و جوش ها به قرمز کردن پوست معروف و بدنام هستند. آلوئه ورا حاوی آنزیم های مختلفی می‌باشد که آن را به یک ماده اصلی ضد التهابی تبدیل می‌کند. آلوورا می‌تواند همه شعله ها، قرمزی و تحریک های آزار دهنده را تسکین دهد.

شفابخش پوست

یکی از معایب داشتن پوست چرب و مستعد آکنه؟ تمام اسکارهای آکنه ای که پشت سر می‌گذارند و از ترک صورت خودداری می‌کنند! در حالی که ممکن است تقریباً هر دارویی را زیر نور آفتاب امتحان کرده باشید، برای التیام زخم های آکنه از آلوئه استفاده کنید، زیرا حاوی پروتئین های گلیکول است که دارای خواص ضد التهابی است که باعث بهبود این اسکارها می‌شود.

پیشگیری از شکست

افرادی که پوست چرب دارند معمولا پوستی مستعد جوش و آکنه دارند. آلوورا موجب جذب لکه های ایجاد کننده آکنه می‌شود و خاصیت آنتی باکتریالی نیز دارد. علاوه بر این آلوورا آکنه و جوش های بیش از حد را کنترل می‌کند.

ماسک آلوورا برای انواع پوست

مرطوب کننده غیر چرب

افرادی که پوست های چرب دارد، ممکن است استفاده از مرطوب کننده برای آنها مشکل باشند. چرا که بیشتر اوقات مرطوب کننده ها باعث می‌شوند، پوست صورت چرب و چرب تر کنند. از سویی دیگر، آلوئه ورا آب بسیار زیادی دارد که پوست چرب را بدون هیچ گونه چربی هیدراته و مرطوب می‌کند.

خنثی کردن رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد همان مولکول های ناخواسته ای هستند که موجب از بین رفتن کلاژن های پوست می‌شوند و همچنین باعث ایجاد لکه های پوستی در پوست های چرب می‌شوند. آلوئه ورا با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می‌شود و در مقابل آسیب های قریب الوقوع بر روی پوست چرب، از پوست حافظت می‌کند.

فواید ماسک آلوورا برای پوست چرب

نکات مهم قبل از استفاده از آلوورا

  • آلوئه ورا برای پوست های حساس و دارای آلرژی ممکن است تحریک کننده باشد. از این رو بهتر است افرادی که پوست چرب و دارای آلرژی دارند، ابتدا میزان کمی از ژل آلوورا را بر روی قسمتی از پوست بمالند و اندکی صبر کنند تا واکنش پوست خود را ببینند. در صورتی که با واکنش منفی روبرو شدند، باید از مصرف این ژل خودداری کنند.
  • قبل از استفاده از برگ آلوورا، آن را بشویید.
  • برای درست کردن ماسک ها و کرم های خانگی، بهتر است از آلوورای تازه استفاده شود.
  • پوست این گیاه دارای اولین (Aloin / جوهر صبر زرد) است که ممکن است برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارند، موجب ناراحتی شود. بهتر است هنگام برش آلوئه ورا از دستکش استفاده کنید.

نشانه های حساسیت پوستی به آلوئه ورا:

  • قرمزی
  • خارش
  • التهاب
  • احساس سوزش

افرادی که به گل لاله، سیر و یا پیاز حساسیت دارند، ممکن است پوستشان نسبت به آلوورا واکنش نشان دهد. طبق تحقیقات انجام گرفته استفاده موضعی طولانی مدت از آلوورا ممکن است به آلرژی های پوستی مثل اگزما و کهیر منجر شود.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش مد و زیبایی آکادمی انتیراپ با مطالب مرتبط با زیبایی، مد و فشن آشنا شوید. علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به سایت مرکز پوست و مو نیلسو، علاوه بر مطالعه مطالب زیبایی و پوست، می‌توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen