بازکشت به آکادمی
خواص آلوورا

آلوورا یک گیاه پر خاصیت و معروف می‌باشد. خواص آلوورا باعث زبان زد شدن این گیاه شده است. معروف ترین خواص این گیاه برای زیبایی پوست و مو می‌باشد. نام دیگر آلوورا، صبر زرد می‌باشد. گیاه آلوورا در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند. این گیاه پر خاصیت در کشورهای آفریقا، هند و سایر مناطق در حال رشد و به شدت درحال گسترش است. گیاه آلوورا ریشه کوتاهی دارد و یا ریشه ندارد. این گیاه دارای برگ های ضخیم، بلند، گوشتی و به رنگ سبز می‌باشد. برگ های آلوورا در قسمت میانی خود دارای ژل و این ژل برای داروها و کاربردهای درمانی استفاده می‌شود.

آلوورا چیست

خواص درمانی آلوورا

  • برای مو
  • برای دیابت
  • برای مردان
  • برای پوست
  • برای درمان تبخال
  • برای درمان یبوست
  • درمان سوزش معده
  • برای درمان سرطان
  • تازه نگهداشتن میوه ها
  • جایگزینی برای دهانشویه
  • برای تقویت سیستم ایمنی
  • برای درمان و دفع سنگ کلیه

خواص درمانی آلوورا

1- خواص آلوورا برای مو

یکی از خاصیت های خوب آلوورا تقویت رشد مو و حفظ سلامت مو می‌باشد. برای جلوگیری از ریزش موهایتان می‌توانید از ژل آلوورا استفاده کنید. چرا که ژل آلوورا دارای آنزیم محرک رشد مو می‌باشد. آلوورا خاصیت های زیادی دارد. مثلا از خاصیت های دیگر آلوورا برای مو و پوست سر، این است که یک درمان طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موها می‌باشد. همچنین آلوورا یک منبع سرشار از مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ها می‌باشد و از این طریق موجب تقویت موهای سر می‌شوند. آنزیم های موجود در ژل آلوورا، پوست مرده سر را برمی‌دارند و به رویش مجدد مو توسط فولیکول ها کمک می‌کنند. آلوئه ورا مانع از خارش ناشی از شوره و خشکی پوست سر می‌شود.

خواص آلوورا برای مو

2- خواص آلوورا برای دیابت

آلوورا یکی از درمان های طبیعی برای بیماری دیابت میباشد. آلوورا می‌تواند هایپرگلایسمی  مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را  در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهند.

3- خواص آلوورا برای مردان

یکی از خواص مهم و شگفت انگیز آلوورا، افزایش اسپرم سازی و تقویت قوای جنسی در مردان می‌باشد. مردان با مصرف آلوورا به صورت خوراکی می‌توانند به تقویت قوای جنسی خود کمک بسیاری کنند. آلوورا برای درمان بیماری سوزاک نیز موثر است.

خواص آلوورا برای مردان

4- خواص آلوورا برای پوست

ژل موجود در گیاه آلوورا به عنوان یک لایه بردار طبیعی و فوق العاده برای پوست می‌باشد و این موجب شده است کاهش نشانه های بیماری های پوستی را به دنبال داشته باشد. نوشیدن آب آلوورا علاوه بر سلامت پوست باعث درمان بثورت جلدی، الیتام و درمان زخم ها، آکنه و پسوریازیس می‌شود.

خواص آلوورا برای پوست

5- خواص آلوورا برای درمان تبخال

از خواص دیگر آلوورا می‌توان به درمان تبخال اشاره کرد. آلوورا خاصیت ضد ویروسی و خاصیت ضد التهابی نیز دارد که در درمان تبخال موثر است. برای درمان تبخال کافیست بر روی محل تبخال (لب ها)، آلوورا بمالید. آلوورا با داشتن ویتامین های خانواده B (B1،B2،B6)، اسیدهای آمینه و ویتامین C می‌باشد که در درمان تبخال تاثیر موثری دارد.

6- خواص آلوورا برای درمان یبوست

یکی دیگر از خواص آلوورا، ملین بودن آن است که برای درمان یبوست بسیار مناسب است. آنتراکینون های موجود در آلوورا با افزایش آب روده و ترشح مخاط، موجب افزایش حرکات روده ای می‌شود که این امر باعث جلوگیری از یبوست می‌گردد.

خواص آلوورا برای درمان یبوست

7- خواص آلوورا برای درمان سوزش معده

یکی از مشکلات گوارشی رایج که معمولا به سوزش معده منجر می‌شود، بازگشت اسید معده به مری یا همان «ریفلاکس  گاستروازوفاژیال» است. با تحقیقات انجام شده در سال 2010، محققان یافتند که مصرف 30 گرم الی 80 گرم ژل آلوورا در هنگام غذا خوردن موجب کاهش بازگشت اسید معده به مری و رفع مشکلات گوارشی می‌گردد. پایین بودن خاصیت سمی این گیاه، آلوورا را به یک داروی بی خطر و ملایم برای درمان سوزش معده تبدیل کرده است. 

8- خواص آلوورا برای درمان سرطان

در آلوورا بعضی ماکروفاژها وجود دارند که با تولید حجم زیادی از اکسید نیتریک، موجب درمان سرطان می‌شود چون دارای پتانسیل ضد تومور می‌باشد.

خواص آلوورا برای سوزش معده

9- خواص آلوورا در تازه نگهداشتن میوه ها

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2014، بر روی گوجه فرنگی و سیب، با پوشاندن این میوه ها به این نتایج رسیدند که روکش آلوورا باعث جلوگیری از رشد باکتری های مضرر موجود بر روی سبزیجات می‌شود. در واقع از این آزمایش ها می‌توان نتیجه گرفت که با کمک آلوورا می‌توان سبزیجات و میوه ها را برای مدت زیادی تازه نگه‌داشت و دیگر برای تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات، نیازی به استفاده از محصولات شیمیایی نیست.

10- خواص آلوورا برای جایگزینی به دهانشویه

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2014، محققین چنین نتیجه ای حاصل کردند که عصاره گیاه آلوورا جایگزین موثری برای دهانشویه های حاوی مواد شیمیایی می‌تواند باشد. گیاه آلوورا با داشتن ویتامین C، از تشکیل پلاک روی دندان ها جلوگیری و همچنین التهاب لثه و یا خونریزی آن را التیام می‌بخشد.

خواص آلوورا در تازه نگهداشتن میوه ها

11- خواص آلوورا برای تقویت سیستم ایمنی

در آلوورا آنزیم هایی وجود دارد که موجب شکسته شدن پروتئین ها می‌شود و همچنین اسیدهای آمینه بدست آمده را در اختیار سلول های بدن قرار می‌دهد. یکی از آنزیم های موجود در آلوورا، آنزیم «برادی کیناز» است که برای نابودی عفونت ها به دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. یکی از عناصر ضروری موجود در آلوورا «روی» می‌باشد. این گیاه سر از «روی» می‌باشد و با استفاده از این گیاه می‌توان «روی» مورد نیاز برای سیستم ایمنی بدن را تهیه کرد. عنصر روی می‌تواند کمک بسزایی در نابودی باکتری ها، بهبود بیماری ها و حفاظت از غشای سلولی داشته باشد و همچنین این عنصر قسمتی از ساختمان های گیرنده هورمونی و پروتئین هایی می‌باشد، که نقش مهمی در تنظیم حالت روحی، عملکرد دستگاه ایمنی  و سلامتی دارند. آلوورا خواص دیگری مثل خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی دارد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

آلوورا در درمان سنگ کلیه

12- خواص آلوورا برای درمان و دفع سنگ کلیه

از دیگر خواص گیاه آلوورا، موثر بودن در درمان سنگ کلیه می‌شود. سنگ کیله با خوردن آلوورا رفع و دفع می‌شود و یا می‌تواند به کوچکتر شدن اندازه سنگ کلیه منجر شود. خوردن مداوم و منظم آلوورا باعث پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه می‌گردد. 

مضررات آلوورا

  • اسهال
  • کم آبی بدن
  • خستگی ناگهانی
  • کاهش سطح قند خون

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش مجله سلامت آکادمی انتیراپ با خواص انواع محصولات خوراکی و مواد طبیعی آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen