TEU و مفهوم آن در کانتینر

TEU و مفهوم آن ...
مقالات 1402 / 07 / 27

TEU واحد اندازه گیری دقیق معادل بیست فوت، برای تعیین ظرفیت بار کشتی های کانتینری و پایانه ها است. این اندازه گیری از ابعاد یک کانتینر حمل و نقل استاندارد 20 فوتی به دست آمده است. از آن جایی که کانتینرهای استاندارد می توانند 20 یا 40 فوت طول داشته باشند، ظرفیت یک کشتی کانتینری می تواند هر دو اندازه را شامل شود.

برای جلوگیری از سردرگمی و استاندارد کردن ظرفیت یک کشتی، تعداد کانتینرهایی که یک کشتی می تواند حمل کند، به تعداد کانتینرهای 20 فوتی ترجمه می شود و این اندازه گیری به عنوان TEU شناخته می شود. به عنوان مثال، یک کانتینر 40 فوتی معادل دو TEU است.

برای آشنایی بیشتر با کانتینر کلیک کنید.

TEU برای چه مواردی استفاده می شود؟

درک نحوه عملکرد TEUها بسیار مهم است، زیرا وقتی شرکت های حمل و نقل نرخ بار را محاسبه می کنند، این کار را با TEU انجام می دهند. بنابراین، هنگامی که محاسبه نرخ حمل و نقل را از یک شرکت دریافت می کنید، به یاد داشته باشید که آن را در تعداد TEUهای محموله خود ضرب کنید، نه فقط تعداد کانتینرهایی که حمل می کنید. TEU همچنین برای اعلام ظرفیت کشتی های کانتینری و بنادر استفاده می شود. علاوه بر این، اندازه گیری های توان پورت اغلب در TEU بیان می‌شوند.

TEU برای چه مواردی استفاده می شود؟

نتیجه‌گیری

در این مقاله به مفهوم TEU پرداختیم که واحدی برای تعیین ظرفیت بار کشتی های کانتینری و پایانه ها است. همچنین موارد مورد استفاده TEU را مورد بررسی قرار دادیم. جهت مشاهده سایر مقالات و اخبار در حوزه حمل و نقل کلیک کنید.

همچنین در انتیراپ خدماتی اعم از حمل و نقل بین المللی زمینی، ریلی، دریایی، هوایی، انبارداری و... ارائه می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این خدمات می‌توانید به www.ntirapp.com مراجعه نمایید.

عضویت در سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen