بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی تیرانا

کشور آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپا و در همسایگی کشور یونان، کشور مقدونیه و کشور مونته نگرو قرار دارد. تیرانا پایتخت کشور آلبانی می‌باشد و از بزرگترین شهرهای این کشور است. امروزه این کشور و پایتخت آن مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. تیرانا در اوایل قرن 11 قمری مصادف با قرن 17 میلادی، در دوران عثمانی بنیاد شده است.

سلیمان پاشا برکین زاده، زادهء یکی از روستاهای نزدیک این شهر بود، که با ساخت یک مسجد، یک اطعام خانه (عمارت)، یک حمام و چند دکان، بنای هستهء اولیه شهر را آغاز کرد.

جاهای دیدنی تیرانا

جاهای دیدنی تیرانا

  • شهر کرویه
  • پارلمان آلبانی
  • هرم انوار هوکسا
  • مسجد ادهم بی
  • موزه شهر کرویه
  • موزه تاریخ ملی
  • صومعه ارتدوکس
  • دفتر نخست وزیری
  • میدان اسکندر بیگ
  • خیابان مراد توپتانی
  • کلیسای کاتالولیک مقدس
  •  مجسمه اسماعیل کمالی (پدر استقلال آلبانی)

هرم انوار هوکسا

هرم انوار هوکسا (Enver Hoxha) یکی از مکان های دیدنی شهر تیرانا می‌باشد، که در سال 1988 به عنوان یک موزه ساخته شد. هرم انوار هوکسا، توسط دختر یک رهبر آلبانیایی، برای بزرگداشت وی، بنا گردید. این یادبود. این یادبود منحصر به فرد و خاص که بنام هرم تیرانا نیز شناخته می‌شود، به سمبلی برای دوزه های گذشته آلبانی تبدیل شده است. هرم انوار هوکسا، در طول دوره های مختلف تغییر کاربری داده است.

هرم انوار هوکسا

مسجد ادهم بی

مسجد ادهم بی (Et’hem Bey) یکی از جاهای دیدنی تیرانا در کشور آلبانی می‌باشد. این کشور جمعیت متنوع و فرهنگ های گوناگونی دارد، که می‌توان آنها را در ساختمان های مذهبی و عبادتگاه های مختلف شهر مشاهده کرد. قدمت تاریخی مسجد ادهم بی، به دوران امپراطوری اوتومان برمی‌گردد. این مسجد در مرکز شهر تیرانا قرار دارد، و برای مدتی بسته شده بود ولی در سال 1991 میلادی، دوباره بر روی عموم باز شد. 

مسجد ادهم بی تیرانا

موزه تاریخ ملی

موزه تاریخ ملی یکی دیگر از جاهای دیدنی تیرانا می‌باشد که 4750 اثر تاریخی دارد. این موزه، بزرگترین موزه در کشور آلبانی می‌باشد. موزه ملی تاریخ آلبانی، یک مکان مناسب برای وقت گذرانی در تیرانا است و برای عاشقان تاریخ بسیار خوب و خوشایند است. تابلو موزاییکی بزرگی بر روی دیوار این موزه نصب گردیده است، که دوره های مختلف تاریخ آلبانی را به تصویر کشیده است.

میدان اسکندر بیگ

میدان اسکندر بیگ یکی از مکان های دیدنی و معروف در تیرانا میباشد. همه مسیرهای تیرانا، به میدان اسکندر بیگ منتهی می‌شوند. نام این میدان، برگرفته از نام قهرمان ملی آلبانی است. میدان اسکندر بیگ درست در مرکز شهر تیرانا قرار دارد و مجسمه ای از اسکندر بیگ (قهرمان ملی) در وسط این میدان قرار دارد. میدان اسکندربیگ و مجسمه قهرمان ملی، از نمادهای معروف این شهر هستند.

خیابان مراد توپتانی

خیابان مراد توپتانی (Murat Toptani) از خیابان های شهر تیرانا است که مختص پیاده روی می‌باشد. این خیابان یک خیابان سه بخشه است و مراکز خرید، رستوران ها و کافه های متعددی در آن قرار دارند. نام خیابان مراد توپتانی، برگرفته از نام یک شاعر مشهور آلبانی می‌باشد. این خیابان یکی از بهترین مناطق این شهر برای وقت گذرانی، خرید و پیاده روی است. خیابان مراد توپتانی، یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید سوغاتی های محلی است.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen