بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی گیلان

یکی از مقاصد گردشگری زیبا و پرطرفدار ایران، استان گیلان است. استان گیلان دارای طبیعت بکر و دیدنی، آب و هوای معرکه و جاذبه های متعددی است. این استان هیچ زمانی برای سفر تکراری نمی‌شود. جاهای دیدنی گیلان، شامل طیف گسترده ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی است که از این موارد می‌توان به برخی موارد مثل آبشار لاتون آستارا، آبشار ورزان تالش، تالاب سوستان لاهیجان، دریاچه سراگاه تالش، پارک ملت رشت، میدان مصلی، سبزه میدان رشت و... اشاره کرد.

مناطق دیدنی گیلان

جاهای دیدنی گیلان

  • تالاب انزلی
  • جنگل گیسوم
  • ساحل صدف 
  • ساحل چمخاله
  • آکواریوم انزلی
  • استخر لاهیجان
  • پارک جنگلی خرما
  • دریاچه سقالکسار
  • کلبه وحشت انزلی
  • باغ محتشم رشت
  • باغ پرندگان آستارا
  • شیطان کوه لاهیجان
  • دریاچه سراگاه تالش
  • دریاچه سراوان رشت
  • آبشار ماهی مشو لنگرود
  • تالاب سوستان لاهیجان
  • پارک جنگلی سیاه داران تالش

تالاب انزلی

یکی از زیباترین، مهمترین و دیدنی ترین تالاب های طبیعی آب شیرین در کشور، تالاب انزلی می‌باشد. تالاب انزلی دارای چشم اندازی شگفت انگیز می‌باشد. در تالاب انزلی تفریحات محبوبی وجود دارد، مثل پرنده نگری، ماهیگیری و قایقرانی. همچنین در اطراف این تالاب، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد.

جنگل گیسوم

یکی از زیباترین جاهای دیدنی جنگل گیسوم می‌باشد که در شهرستان تالش واقع است. جنگل گیسوم دارای فضای ساحلی بکر و منطقه ای جنگلی است. در پارک جنگلی و ساحل گیسوم امکاناتی نظیر نانوایی، رستوران، آلاچیق، جت اسکی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، بازار، اسب سواری، دوچرخه سواری، قایق سواری، پاراگلایدر و... وجود دارند.

جنگل گیسوم

ساحل صدف

یکی از مناطق دیدنی در شهرستان آستارا، ساحل صدف می‌باشد. این شهرستان در قسمت شمالی استان گیلان واقع است. ساحل صدف یکی از مقاصد مهم مسافران ورودی به شهر آستارا است. در ساحل صدف امکاناتی نظیر آلاچیق، استراحتگاه سنتی، سرویس بهداشتی، پلاژ های جداگانه برای شنا آقایان و بانوان، بوفه، فروشگاه، سوئیت جهت استراحت، مکان های مخصوص برای نصب چادر و ... وجود دارد.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از سواحل معروف در شمال ایران است. در ساحل چمخاله امکاناتی نظیر موتور چهار چرخ، جت اسکی، شاتل، قایق سواری، بنانا، شنا، پیک نیک، عکاسی، دوچرخه سواری، والیبال، فوتبال، اسب سواری و... وجود دارد.

ساحل چمخاله

آکواریوم انزلی

یکی از بزرگترین و کامل ترین آکواریوم ها در ایران، آکواریوم انزلی است. آکواریوم انزلی در سال 1397 شمسی افتتاح گردید. در این آکواریوم انواع مختلفی از گونه های خزندگان، آبزیان دریایی و پرندگان وجود دارد. تونل آکواریوم انزلی در ایران، دارای طول 40 متر، که از طولانی ترین تونل شیشه ای زیر آب به شمار می‌آید و چشم اندازهای خارق‌العاده‌ای را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد. در قسمت میانی استخر لاهیجان، جزیره زیبایی بنام «میان پشته» قرار دارد. وسعت استخر لاهیجان به اندازه 17 هکتار  و به عمق 4 متر می‌باشد. این استخر یکی محل های مناسب و ایده آل برای پیاده روی، گردش و دوچرخه سواری است.

استخر لاهیجان

پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما در نزدیکی روستای خرما قرار دارد. روستای خرما از توابع شهرستان لنگرود می‌باشد. پارک جنگلی خرما دارای طبیعتی بکر، زیبا و چشم اندازهای کوهستان و رودخانه می‌باشد. این منطقه سرشار از درختان توسکا، لرک و انجیل می‌باشد. نام این پارک جنگلی برگرفته از دو واژه «خر» و «مه» با معنی آفتاب و مهتاب می‌باشد. البته برخی بر این باور هستند که جنگل بر اساس اسم خواهر بابک خرم الدین، خرما نامگذاری شده است.

دریاچه سقالکسار

یکی از زیباترین دریاچه ها در استان گیلان، دریاچه سقالکسار می‌باشد. این دریاچه دارای مناظر زیبایی می‌باشد. دریاچه سقالکسار عنوان پاک ترین دریاچه در ایران را به خود اختصاص داده است. در دریاچه سقالکسار و اطراف آن می‌توانید از امکاناتی نظیر پیک نیک، عکاسی، پیاده روی، کمپینگ و اقامت در اقامتگاه های برم گردی استفاده کنید.

دریاچه سقالکسار

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی در دل جنگل هفت دغنان در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه سرا قرار دارد که داستان های زیادی درباره آن مطرح است. این کلبه، مکانی وهم آلود است و طبق یک داستان قدیمی، هر کس بتواند یک شب را در این کلبه سپری کند و زنده بماند، ثروتمند خواهد شد.

باغ محتشم رشت

باغ محتشم رشت یا پارک شهر، در شهر رشت قرار دارد و قدیمی ترین پارک در این شهر است. باغ متحشم رشت در دوره قاجار احداث گردیده است. در باغ محتشم، عمارتی چند ضلعی بنام کلاه فرنگی وجود دارد که از زیباترین بخش های این باغ به شمار می‌رود. عمارت کلاه فرنگی، عمارتی چهار طبقه می‌باشد، اما از نمای بیرونی سه طبقه به نظر می‌رسد. در باغ محتشم رشت، امکاناتی نظیر زمین ورزشی مناسب، زمین بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، وساسل ورزشی عمومی و... وجود دارد.

باغ محتشم رشت

باغ پرندگان آستارا

در باغ پرندگان آستارا، در حدود 300 پرنده از گونه های مختلف وجود دارد، که شامل مرغ های تزئینی، مرغ عشق، کبک، بلبل، قناری، طوطی و... می‌باشد. 

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه امتداد رشته کوه های البرز و در لاهیجان و در شرق گیلان قراردارد. شیطان کوه قلب لاهیجان است. این کوه دارای دامنه های سر سبز و جنگلی می‌باشد. شیطان کوه، کوهی سرسبز و در عین حال زیبا و پوشیده از درختان بلند است که که تپه ماهورهای آن پوشیده از بوته های چای است.

شیطان کوه لاهیجان

دریاچه سراگاه تالش

دریاچه سراگاه در روستای سراگاه از توابع شهرستان تالش قرار گرفته است. این روستا در 10 کیلومتری تالش قرار دارد. اطراف دریاچه سراگاه، کوه های پوشیده از درختان انبوه، شالیزارهای برنج و باغ های کیوی وجود دارد. در قسمتی از دریاچه سراگاه، پرورش ماهی انجام می‌شود. وجود ماهی های پرورشی باعث شده تا مرغ های ماهی خوار به سمت دریاچه بیایند. 

دریاچه سراوان رشت

دریاچه سراوان در پارک جنگلی سراوان واقع می‌باشد. این دریاچه در نگاه اول به چمنزاری زیبا، بزرگ و گسترده شبیه است. دریاچه سراوان پوشیده از خزه می‌باشد. دریاچه سراوان یک محل عالی برای عکاسی و قایق سواری می‌باشد. جنگل سراوان مکانی مناسب برای قدم زدن و تماشا کردن طبیعت زیبا و بکر اطراف مرداب می‌باشد. در قسمت های شرقی پارک جنگلی رودخانه های سفید رود و سیاهرود وجود دارند که مکانی مناسب برای اتراق و پیک نیک می‌باشند.

دریاچه سراوان رشت

آبشار ماهی مشو لنگرود

آبشار ماهی مشو یکی از جاذبه‌های توریستی اتاقور و از دیدنی های لنگرود است، که عدم عبور ماهی به سمت بالای آبشار به ماهی مشو معروف است. همچنین وجود سنگ‌های قرمز در حوضچه غار مانند آبشار منظره زیبایی به چشم می‌آید. ارتفاع این آبشار حدود ۱۰ متر است و حوضچه آن دو متر عمق دارد.

تالاب سوستان لاهیجان

تالاب سوستان بهشت کوچکی است که در قسمتی از استان گیلان قرار دارد. تالاب سوستان زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی بسیاری دارد که موجب جذب گردشگران زیادی می‌شود. این تالاب از زیبایی های طبیعی گیلان می‌باشد که در شهر لاهیجان قرار دارد و طبیعت چشم نواز و قابل ستایشی دارد.
 
تالاب سوستان یکی از تالاب های آب شیرین کشور است که در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارندگی های زیاد، آب آن افزایش یافته و در فصل تابستان سطح آب آن کاهش می یابد.

پارک جنگلی سیاه داران تالش

پارک جنگلی سیاه داران، یک جاذبه گردشگری طبیعی با اکوسیستم زنده و پویا است که محل زندگی گونه های گوزن و آهو و غزال وحشی محسوب می‌شود. تپه های پوشیده از گیاه و همین طور جنگلی مملو از درختان تنومند و سر به فلک کشیده، این پارک جنگلی را به محلی ایده آل برای طبیعت گردی تبدیل کرده اند. سوار شدن بر سورتمه جنگلی این منطقه نیز جزء تفریحات هیجان انگیز پارک جنگلی است که باید تجربه کنید.

پارک جنگلی سیاه داران تالش

موزه های گیلان

  • موزه تاریخ چای
  • موزه میراث روستایی
  • کاخ موزه نظامی انزلی
  • موزه مردم شناسی رشت
  • موزه مردم شناسی ماسوله
  • خانه موزه میرزا کوچک خان جنگلی‌‌

جاذبه های تاریخی گیلان

  • تپه مارلیک
  • پل خشتی لنگرود
  • قلعه روخان فومن
  • خانه منجم‌ باشی لنگرود
  • مجموعه میدان شهرداری رشت

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen