بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی ونیز

ونیز یکی از شهرهای گردشگر پذیر در ایتالیا است. ونیز در زبان ایتالیایی Venezia نامیده می‌شود، در واقع یک جزیره در شمال ایتالیا می‌باشد که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک واقع است و به صورت جزیره های کوچک است. تردد در این جزیره ها به وسیله قایق اینجام می‌شود. این جزایر به واسطه کانال هایی از یکدیگر جدا شده اند. در این جزایر تردد هیچ خودرویی وجود ندارد.

جاهای دیدنی ونیز

از آنجایی که شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگر پذیر است، سالانه میلیون ها گردشگر به این شهر می روند تا از زیبایی های آن، دیدن کنند و لذت ببرند.

جاهای دیدنی ونیز

  • لیدو
  • کاخ کادورو
  • جزیره بورانو
  • جزیره تورچلو
  • کاخ ریتزونیکو
  • کلیسای سن روکو
  • میدان سن مارکو
  • کاخ سانتا سوفیا
  • برج سن مارکو
  • گالری آکادمیا
  • پل افسوس
  • کاخ دوکاله
  • کانال بزرگ
  • پل ریالتو
  • آرسنال ونیز
  • جزیره مورانو

مناطق دیدنی ونیز

  • کلیسای سن مارکو
  • مدرسه سن جرج
  • موزه هنرهای زیبا
  • کلیسای سن زکریا
  • موزه پگی گوگنهایم
  • مدرسه بزرگ سن روکو
  • کلیسای سن سالوادور
  • کلیسای سانتا ماریا سلوته
  • خیابان سالیتزادا سان موئیزه
  • کلیسای سانتا ماریادی میراکولی
  • برج ساعت (تورری دل اورولوجیو)
  • انبار مهمات و موزه تاریخی دریانوردی
  • کلیسای سانتا ماریا گلوریوسو دی فراری

لیدو

نوار شنی در 12 کیلومتری لیدو قرار دارد که دریای آدریاتیک و تالاب دنیز را از یکدیگر جدا می‌کند. لیدو اولین استراحتگاه ساحلی اروپا بود که در زمان اوج خود که اوایل قرن 20 میلادی بود، از شیک ترین محل های شنا در اروپا برای خانواده های سلطنتی به شمار می‌رفت.

امروزه هتل های بزرگ منطقه لیدو، با سواحل زیبای شنی خود، امروزه نیز از مهمانان استقبال می‌کنند. سواحل عمومی در انتهای شمالی جزیره در نزدیکی کلیسای سن نیکولو قرار دارند؛ جایی که بقایای پیکر سن نیکولاس نگهداری می‌شود.

لیدو ونیز

کاخ کادورو

کاخ کادورو که با نام کاخ سانتا سوفیا نیز شناخته می‌شود، عالی ترین و همچنین کامل ترین نمونه گوتیک ونیزی را به نمایش می‌گذارد. کاخ کادورو یکی از بناهایی است که در بین سالهای 1428 تا 1430 میلادی برای خانواده کونتارینی ساخته شد. این کاخ در امتداد کانال بزرگ ونیز قرار دارد.

کاخ کادورو که اثری از «بارتولومئو بون» (Bartolomeo Bon) است، تزیینات ظریفی از سنگ تراشیده دارد و روزگاری نمای بیرونی آن با رنگ و طلا پوشیده شده بود.

جزیره بورانو

یکی از جزایر هفتگانه ای که در نزدیکی ونیز قرار دارد، جزیره بورانو است. این جزیره به دلیل داشتن ساختمان هایی با رنگ های شاد، مشهور می‌باشد. تصور کنید قدم زدن در کوچه و خیابان های این جزیره چه لذتی به همراه دارد:) 😍

جزیره بورانو ونیز

در جزیره بورانو، یک سیستم منسجم برای رنگ آمیزی منازل وجود دارد. از این رو مالکان خانه ها، برای رنگ آمیزی خانه هایشان، ابتدا باید درخواست رنگ کردن خانه را به دولت بفرستند. دولت در پاسخ به این درخواست مالکان خانه ها، وسایل لازم برای رنگ‌آمیزی و البته لیست رنگ های مجاز خانه را به مالکان خانه ها تحویل می‌دهد.

جزیره تورچلو

ونیز در قرن هفتم میلادی از جزیره تورچلو آغاز شد و در قرن دوازدهم یک شهر تجاری پررونق بود. از کاخ‌ها، کلیساها، کارخانه‌های کشتی سازی و اسکله های آن، تنها دو کلیسا و تعداد انگشت شماری خانه باقی مانده اند و این جزیره تقریبا خالی از سکنه است. از کلیسای جامع «سانتا ماریا آسونتا» که در سال ۶۳۹ میلادی ساخته شد، می‌توان به اهمیت جزیره تورچلو پی برد که بهترین نمونه باقی‌مانده از معماری ونیزی-بیزانسی محسوب می‌شود.

جزیره تورچلو ونیز

کاخ ریتزونیکو

کاخ ریزونیکو یک تصویر واضح از زندگی در دوره های باروک و روکو در قرن 18 میلادی را به نمایش می‌گذارد. کاخ ریتزونیکو توسط استاد معماری به نام بالتازاره لونگنا طراحی شده و کار ساخت آن نیز آغاز گردید. 

ساخت این بنا، 100 سال بعد در سال 1750 میلادی به دست جورجیو ماساری به پایان رسید. اثاثیه و مجموعه های این کاخ، دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری های ابریشمی، جزئیات زیبا و غیره برای هر گردشگری جذابیت دارد.

کاخ ریزونیکو ونیز

کلیسای سن روکو

در قرن 17 میلادی، طاعون آمد و بسیاری از مردم ونیز را به خود مبتلا کرد که به دنبال آن یک گروه خیریه کاتولیک و البته غیر روحانی وارد شهر شدند. این افراد پس از اینکه طاعون به پایان رسید، کلیسای سن روکو را ساختند. نام سن روکو نیز به دلیل دفن کشیشی به همین نام در کلیسا، روی آن گذاشته شده است.

کلیسای سن روکو دارای سه اتاق اصلی است. یکی از اتاق ها فضایی وسیع و ستون هایی بزرگ دارد. این اتاق توسط یک راه پله به اتاقی شبیه به خودش در طبقه دوم متصل می‌شود.

کاخ سانتا سوفیا

یکی دیگر از عمارت های قدیمی و زیبای ونیز، خانه طلایی و یا کاخ سانتا سوفیا می‌باشد. این کاخ بی نظیر، مشرف به کانال برگ ونیز است. کاخ سانتا سوفیا از قدیمی ترین کاخ های شهر می‌باشد که در سال 1413 ساخت آن به پایان رسید. این بنا از قدیم تا به امروز، بارها و بارها مورد بازسازی و تغییر قرار گرفته است. در نهایت این کاخ توسط «جورجیو فرانچتی» خریداری شد. فرانچتی به عنوان آخرین مالک، بیشترین بازسازی‌ را در این دوره روی کاخ سانتا سوفیا یا خانه طلایی انجام داد.

از آنجایی که پیشتر جزئیات و تزئینات طلایی روی نمای خارجی این کاخ وجود داشته، با نام کاخ طلایی معروف شده است.

کاخ سانتا سوفیا ونیز

برج سن مارکو

یکی از جاهای دیدنی ونیز، برج سن مارکو می‌باشد. برج سن مارکو در میدان سن مارکو ونیز قرار دارد و به ناقوس کلیسا اختصاص دارد. برج سن مارکو بلندترین سازه در این شهر می‌باشد و ارتفاعی در حدود 100 متر دارد. یکی دیگر از عوامل جذابیت این برج، علاوه بر ارتفاع بلند آن، رنگ قرمز آجرهای آن است. برج سن مارکو در قرن 9 میلادی، ساخته شد. اما این برج از آن زمان تا به امروز، چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در سال 1513 میلادی، زمین لرزه ای در ونیز رخ داد که باعث آسیب رسیدن به برخی بناها و همچنین به این برج، شد. پس از زمین لرزه، این برج بازسازی گردید. برج سن مارکو در سال 1902 نیز بار دیگر بازسازی شد.

گالری آکادمیا

گالری آکادمیا یکی از بزرگترین موزه های جهان می‌باشد که از جاذبه های گردشگری ونیز به شمار می‌رود. درهای این موزه از سال ۱۸۷۹ میلادی رو به بازدیدکنندگان باز شده است. یک طاق چوبی در ورودی موزه آکادمیا قرار دارد که از همان ابتدا تا به امروز چشم های گردشگران را خیره می‌کند.

گالری آکادمیا ونیز

 آثار هنری در کلکسیون ها موزه به ترتیب زمانی به نمایش درآمده اند. برخی از تقسیم بندی های هنری در ۲۴ اتاق موزه در معرض تماشا قرار گرفته اند. ساخت اتاق ها به قرن هجدهم میلادی و زودتر از آن بازمی‌گردد. بررسی آثار موجود در این گالری نشان می‌دهد که هنرمندان ونیزی تاثیر چشمگیری بر هنر اروپا داشته اند. عمر این آثار به قرون هفده و هجده میلادی بازمی‌گردد.

پل افسوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز، پل افسوس می‌باشد. این پل نسبتا کوچک در سال 1602 شروع به طراحی و ساخت گردید، و دو سال به طول انجامید تا ساخت این پل 11 متری تمام شود. پل افسوس گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پل افسوس یا پل افسوس ها بین زندان شهر و کاخ دج ها (دوک های ونیز) ساخته شده است. اما چرا این نام برای پل انتخاب شده است؟ می‌گویند زمانی که زندانی ها از سمت کاخ به سوی زندان برده می‌شدند، روی این پل برای آخرین بار شهرشان را نگاه می‌کردند. (بسیاری از افراد را برای اجرای حکم اعدام به این زندان می‌بردند.) نگاهی که احتمالا با افسوس زیادی همراه بوده است. بنابراین به این پل، پل افسوس گفته می‌شود.

پل افسوس ونیز

کاخ دوکاله

یکی دیگر از مکان های دیدنی ونیز، کاخ دوکاله می‌باشد. این کاخ از نظر معماری، مهمترین مکان در این شهر به شمار می‌رود. کاخ دوکاله در قرن های14 و 15 میلادی ساخته شد. این کاخ محل زندگی «دُج ها» حاکمان ونیز بوده است. در کاخ دوکاله سه ناحیه مهم از لحاظ ساختاری وجود دارد. قدیمی ترین بخش نزدیک به حوضه سن مارکو و رو به روی این میدان است.

کانال بزرگ

کانال بزرگ یا گراند کانال، بسیاری از نقاط شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. کانال بزرگ دارای طول 3.8 کیلومتر می‌باشد. بر روی این کانال، 4 پل وجود دارد. علاوه بر این پل ها، در اطراف این کانال، بسیاری از ساختمان ها و عمارات مهم ساخته شده اند که ظاهری گوتیک ونیزی و رنسانس دارند، که موجب جلب توجه بینندگان می‌شوند. قدمت کانال بزرگ و یا همان گراند کانال، به قرن 9 میلادی بازمی‌گردد، و انواع قایق ها در آن رفت و آمد می‌کنند، که با استفاده از آن‌ها می‌توان تجربه متفاوتی را برای خود رقم زد.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen