بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی سن پترزبورگ

سن پترزبورگ که به پتروگراد و لنینگراد معروف است و روس ها به آن پترزبورگ می‌گویند. سن پترزبورگ بزرگترین شهر روسیه پس از مسکو است. سن پترزبورگ در قسمت منتهی الیه شمال غربی کشور روسیه قرار دارد. سن پترزبورگ پایتخت سابق کشور روسیه بود. این شهر در ۱۶ می سال ۱۷۰۳ میلادی توسط پتر اول تاسیس گردید. شهر سن پترزبورگ در ناحیه فدرال قرار دارد و مرکز استان لنینگراد می‌باشد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ

جاهای دیدنی سن پترزبورگ

  • جزیره یلاگین
  • تئاتر میخائیلوفسکی
  • تماشای بازشدن پل ها
  • دهکده تزار ها (پوشکین)
  • مرکز هنری پوشکین اسکایا
  • کاخ پترهوف (Peterhof)
  • میدان کاخ (Palace Square)
  • کاخ کاترین (Catherine Palace)
  • باغ تابستانی (Summer Garden)
  • کاخ یوسوپوف (Yusupov Palace)
  • خیابان نوسکی (Nevsky Avenue)
  • جزیره شمشیر سن پترزبورگ (Strelka)
  • تئاتر ماریینسکی (Mariinsky Theatre)
  • الیسیف امپریوم (Eliseyev Emporium)
  • اسب سوار برنزی (Bronze Horseman)

مکان های دیدنی سن پترزبورگ

  • جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky Island)
  • رودخانه ها و کانال ها (Rivers and Canals)
  • گرند ماکت روسیه (Grand Maket Rossiya)
  • موزه دولتی روسیه (State Russian Museum)
  • قلعه پیتر و پائول (The Peter & Paul Fortress)
  • کانست‌ کامرا یا موزه مردم شناسی و قوم شناسی
  • کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral & Colonnade)
  • موزه هرمیتاژ، کاخ زمستانی (The Hermitage ,The Winter Palace)
  • کلیسای ناجی در خون (Church of Our Saviour on Spilled Blood)

جزیره یلاگین

یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ، جزیره یلاگین می‌باشد که از مرکز شهر با مترو در حدود 20 دقیقه فاصله دارد. معمولا بیشتر گردشگران آمده به سن پترزبورگ، از این جزیره دیدن نمی‌کنند ولی این جاذبه گردشگری، قطعا ارزش دیده شدن را دارد.

جزیره یلاگین سن پترزبورگ

تئاتر میخائیلوفسکی

جایگاه تئاتر مارینسکی به عنوان تئاتر اول سن پترزبورگ برای دیدن باله و اپرا انکارناپذیر است، اما با این حال دیدن دومین تئاتر تاریخی سن پترزبورگ در خیابان ایسکاستِو هم خالی از لطف نیست.

تئاتر میخائیلوفسکی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ می‌باشد که نه تنها در دهه گذشته موفقیت مالی و شکوفایی هنری بزرگی را تجربه کرده، بلکه از نظر اقتصادی هم خریدن بلیط آن برای دیدن نمایش باله در سن پترزبورگ ارزان تر است.

تماشای بازشدن پل ها

دریای بالتیک و دریای لادوگا توسط رودخانه نوا به یکدیگر متصل می‌شوند. در فصل های گرم مثل تابستان، روزانه چندین کشتی باربری از این مسیر حرکت می‌کنند و همین دلیل موجب می‌شود پل های رودخانه نوا در سن پترزبورگ مرکزی، باز شوند. بازشدن پل ها معمولا پس از نیمه شب و معمولا در شب های سفید سن پترزبورگ اتفاق می‌افتد.

تماشای بازشدن پل ها

در میان مردم این شهر، یک سنتی قدیمی تماشای بازشدن پل ها وجود دارد، به طوری که مردم جمع می‌شوند تا بازشدن پل ها را تماشا کنند.

باز‌شدن طاق پل کاخ سن پترزبورگ یکی از زیباترین و مشهورترین منظره های این شهر را می‌سازد، اما علاوه بر منظره خود پل، فضا شاداب و رضایت‌بخشی که گرگ و میش ایجاد می‌کند هم در منحصر‌ به فرد بودن این تجربه نقش اساسی دارد.

دهکده تزارها (پوشکین)

دهکده تزارها میزبان دوتا از بزرگترین قصرهای قرن 18 می‌باشد که توسط مناظر زیبایی از پارک ها، بناهای مختلف و آثار تاریخی احاطه گردیده اند. با تماشای دهکده تزارها می‌توان شاهد ثروت عظیم و ولخرجی های خاندان سلطنتی رومانوف بود.

دهکده تزارها

مشهور ترین جاذبه گردشگری در دهکده تزارها، قصر کاترین با معماری روکوکو است که توسط بارتلومئو راسترلی، به عنوان خواهر کاخ زمستانی در مرکز شهر ساخته شد.

مرکز هنری پوشکین اسکایا

مرکز هنری پوشکین اسکایا، به عنوان پاتوق و پایگاهی برای هنرمندان مستقل، موزیسین های آلترناتیو و دیگر انواع هنرهای زیر زمینی در سال 1989 میلادی تاسیس گردید. پوشکین اسکایا یک آپارتمان قدیمی است و مرکزی برای هنر و اجراهای متفاوت و مستقل می‌باشد.

این مرکز هنری جایی نزدیک از خیابان نوسکی می‌باشد که می‌توان با پای پیاده به آنجا رفت. مرکزی هنری پوشکین اسکایا جایی است که از فضاهای نمایشگاهی و استودیویی تشکیل شده است و به صورت حیرت انگیزی به یکدیگر متصل شده اند.

مرکز هنری پوشکین اسکایا

کاخ پترهوف (Peterhof)

شهر سن پترزبورگ، شهری پر از کاخ های امپراطوری، پارک های حومه شهر، موزه ها و کاخ های مرکز شهر است. کاخ پترهوف یکی از کاخ های بی نظیر در شهر سن پترزبوک می‌باشد. کاخ پترهوف دارای جاذبه های متنوع با طیف های جذاب است. کاخ پترهوف بنایی خارق العاده و از مکان‌های گردشگری شهر سن‌پترزبورگ می‌باشد.

کاخ پترهوف سن پترزبورگ

میدان کاخ

یکی از میدان های شهر سن پترزبورگ روسیه، میدان کاخ است. این میدان از فضاهای عمومی باز و عظیم در سن پترزبورگ است. میدان کاخ در روبروی کاخ زمستانی واقع است. در مرکز میدان کاخ، ستونی بنام ستون الکساندر و با ارتفاعی به بلندی 47 متر وجود دارد. ستون الکساندر در دهه 1830 از یک تکه گرانیت قرمز ساخته شده است.

تعداد زیادی از رویداد ها و وقایع مهم در تاریخ شوروی و روسیه، در میدان کاخ سن پترزبورگ رخ داده است. تزار الکساندر دوم، در میدان کاخ این شهر، با اصابت و ضرب گلوله کشته شد.

باغ تابستانی

باغ تابستانی سن پترزبورگ یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاهای شهر پیتر مقدس می‌باشد. باغ تابستانی سن پترزبورگ به قطعه ای از بهشت معروف است و در زبان لاتین به صورت summer garden و در زبان روسی به صورت Ле́тний сад نوشته می‌شود.

اگر شهر سنت پترزبورگ معروف به ونیز شمالی و عروس دریای بالتیک باشد، باغ تابستانی سنت پترزبورگ نگینی بر تاج این عروس است.

باغ تابستانی سن پترزبورگ روسیه

باغ تابستانی سن پترزبورگ توسط شاه پیتر کبیر در سال 1704 میلادی طراحی گردید. در طراحی وساخت این باغ، طراخ هلندی باغ های سلطنتی و پزشک شخصی تزار نیکولاس بیدلو، نیز نقش مهمی داشته اند. طراح هلندی، تا سال 1726 میلادی، مدیر اصلی پارک بود. پس از گذشت زمان معمار مشهور فرانسوی بنام ژان باپتیست لو بلاند آمد و از سال 1716 در سن پترزبورگ زندگی می‌کرد. با آمدن او عطر و طعم فرانسوی نیز به باغ تابستانی سن پترزبورگ اضافه شد.

خیابان نوسکی (Nevsky Avenue)

یکی از بهترین جاهای شهر سن پترزبورگ، خیابان نوسکی است. یکی از بزرگترین خیابان ها در دنیا، خیابان نوسکی است.

خیابان نوسکی

تعداد بسیاری از جاهای دیدنی این شهر نظیر ساختمان باشکوه هنر نو، کلیسای جامع کازان، کاخ باروک استروگانوف، مجسمه های اسب روی پل آنیچکوف و پاساژ خرید قرن 18 میلادی، در خیابان نوسکی قرار دارند.

اسب سوار برنزی (Bronze Horseman)

اسب سوار برنزی، معروف ترین بنای تاریخی در شهر سن پترزبورگ می‌باشد. این بنای تاریخی به دستور کاترین کبیر، برای یادبود پتر کبیر ساخته شده است.

اسب سوار برنزی سن پترزبورگ

ملکه کاترین دوم، از حامیان و طرفداران پتر کبیر بود. او به نشانه افتخار و احتراک به پتر کیبر، تصمیم گرفت بنای یادبودی را در شهر نصب نمایند. پایه سنگی این بنای یادبود، بزرگترین پایه ای است که تا به امروز توسط انسان جابجا شده است.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen