بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی ریمینی

یکی از جذاب ترین کشورها برای گردشگران، شکم گردها، عاشقان معماری و خیلی افراد دیگر، ایتالیا است. کشور ایتالیا شهرهای مختلفی دارد که هریک از آنها جذابیت های خاص خود را دارند.

ایتالیا از 20 ناحیه فدرالی تشکیل شده است و در هر یک از آن نواحی، چندین استان وجود دارد. در هریک از استان ها، چندین شهر وجود دارد.

جاهای دیدنی ریمینی

ریمینی یکی از شهرهای استان ریمینی است که در ناحیه امیلیا رومینا قرار دارد. امیلیا رومانیا جزو نواحی شمال شرقی ایتالیا هست و همانطور که می‌بینید، ریمینی در جنوب غربی این ناحیه دیده می‌شود و فاصله کمی هم تا شهر باستانی سان مارینو دارد. ریمینی حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد و وسعت شهرش 135 هزار کیلومتر مربع است.

جاهای دیدنی ریمینی

  • پل تیبریو (Ponte Di Tiberio)
  • طاق آگوستو (Arco d'Augusto)
  • میدان پیازا کاوور (Piazza Cavour)
  • قلعه سیسموندو (Sismondo Castel)
  • موزه شهر ریمینی (Museo Della Citta)
  • سواحل شمال شرقی (Rimini Beaches)
  • معبد مالاتستا (Tempio Malatestiano)

جاذبه های دیدنی ریمینی

  • پارک مینیاتوری ایتالیا (Italia in Miniatura)
  • میدان پیازا تری مارتیری (Piazza Tre Martiri)
  • محله بورگو سن جولیانو (Borgo San Giuliano)
  • سواحل جنوب شرقی ریچونه (Riccione Beaches)
  • کلیسای کاتولیک شیزا سانتا ماریا (The Chiesa Di Santa Maria In Corte)

پل تیبریو (Ponte Di Tiberio)

یکی از جاهای دیدنی و تاریخی ریمینی ایتالیا، پل تیبریو است. پل تیبریو، تنها پل تخریب نشده و باقیمانده از تخریب ارتش آلمان ها می‌باشد. ساخت پل تیبریو در زمان امپراطوری آگوستوس شروع شد و 20 سال بعد از میلاد مسیح، آن پل تکمیل گردید که از نظر زمانی، هنگام سلطنت تیبریو بود.

پل تیبریوس در ریمینی

طاق آگوستو (Arco d'Augusto)

در انتهای جنوبی کورسو دی آگوستو، خیابان اصلی ریمینی، قدیمی‌ترین طاق پیروزی رومی شناخته شده در شمال ایتالیا قرار دارد که در 27 قبل از میلاد برای بزرگداشت ساخت ویا فلامینیا ساخته شده است. این طاق که بخشی از حلقه‌ی دیوارهای دفاعی است که در دهه 1930 خراب شد، غیرمعمول است، به این دلیل که دهانه بسیار گسترده آن را نمی‌توان با در بست، این نشان دهنده صلح تازه به دست آمده، پس از یک دوره طولانی جنگ است. بالای سرلینگ یک افزودنی قرون وسطایی است، جایگزینی تاجی که احتمالاً در بالای آن مجسمه سزار آگوستوس قرار داشت.

میدان پیازا کاوور (Piazza Cavour)

یکی از میادین مهم شهر Rimini، میدان پیازا کاوور است. در میدان پیازا کاوور، کافه و رستوران های متنوعی وجود دارد. در اطراف میدان پیازا کاوور جاهای دیدنی مهمی وجود دارد، که بر اهمیت این میدان اضافه می‌کنند. یکی از مناطق دیدنی و مهم اطراف این میدان، تئاتر Amintore Galli می‌باشد که موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار این میدان می‌شود.

قلعه سیسموندو (Sismondo Castel)

قلعه سیسموندو در قرن 1400 توسط فردی بنام «سیگیسموندو پاندولفو مالاتستا» ساخته شده است. امروزه تنها بخش های مرکزی این قلعه باقیمانده است. قلعه سیسموندو توسط دیوارهای ضخیم دفاعی و خندق محاصره شده بود. فضای داخلی باقیمانده از قلعه همانند یک دژ میباشد که در آن زمان محل اقامت مالاتستا بوده است. فضای آن با کاشی، نقاشی و تزئینات دیگر بسیار زیبا و دیدنی شده است.

قلعه سیسموندو ریمینی

موزه شهر ریمینی

موزه شهر دارای بیش از 1500 اثر می‌باشد که از دوران قبل از تاریخ تا به امروز می‌باشد و به ویژه به دلیل وجود مجموعه موزاییک های رومی، یکی از بهترین مجموعه های تجهیزات جراحی و دارویی از دوران باستان شناخته شده است. این موزه در یک صومعه سابق یسوعی قرار دارد.

موزه شهر به ترتیب زمانی، مجسمه های باستانی، سرامیک، سکه، ظروف شیشه ای، برنز و تجهیزات جراحی از Domus del Chirurgo، خانه پزشکی که در Piazza Ferrari حفاری شده است را به نمایش می‌گذارد.

سواحل شمال شرقی (Rimini Beaches)

در بیشتر نواحی سواحل شمال شرقی، صندلی های مخصوصی برای استراحت کردن و دراز کشیدن وجود دارد. در کنار صندلی های ساحلی، چترهایی وجود دارد که آفتاب، افراد درحال استراحت را اذیت نکند. این امکانات به صورت توسط افراد مختلف رزرو می‌شوند. در اواسط ماه آگوست (حدودا اواخر مرداد)، سواحل به قدری شلوغ می‌شود که معمولا جا پیدا کردن خیلی سخت می‌شود. چون در این محدوده زمانی سواحل به شلوغ ترین حالت خود می‌رسند و امکان پیدا کردن صندلی خالی، چتر و... سخت می‌شود.

سواحل شمال شرقی ریمینی

در سواحل شمال شرقی یک چرخ و فلک بزرگ هم با نام «Rimini Ruota Ferris Wheel» وجود دارد که سوار این چرخ و فلک شدن و دیدن ریمینی زیر پاهای خود، می‌تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند.

معبد مالاتستا

یکی از جاهای دیدنی ریمینی، معبد مالاتستا می‌باشد، که از اشکال کلاسیک ساخته شده است. با گذشت و گذار در ریمینی می‌توان از معبد مالاتستا و کلیسای جامع ریمینی که به سانتا کلمبا اختصاص داده شده است، دیدن کرد. معمار معبد مالاتستا، لئون باتیستا آلبرتی نام داشت که در ساخت این معبد از نمای طاق پیروزی رومی الهام گرفته بود. پس از ورود به کلیسا، از سمت راست با هفت طاق دیدن کنید، که تابوت های برجسته ترین شخصیت های دربار سیگیزموند را در خود جای داده است.

معبد ماتستا ریمینی

فضای داخلی این معبد به سبک گوتیک با یک شبستان و شش نمازخانه جانبی است. آثار اصلی کلیسای جامع عبارتند از یک صلیب ساخته جوتو که قدمت آن به سال 1312 باز می‌گردد و یک نقاشی دیواری از پیرو دلا فرانچسکا که در آن سیگیسموندو زانو زده در پای سنت سیگیسموندو به تصویر کشیده شده است.

پارک مینیاتوری ایتالیا

در اطراف شهر ریمینی ایتالیا، تعداد زیادی از شهربازی های ایتالیا وجود دارد و مکان خوبی برای بازی کردن کودکان می‌باشد. پارک مینیاتوری ریمینی دارای تعداد زیادی (در حدود 270 تا) از بناهای تاریخی، کلیساها، کاخ ها و میادین ایتالیایی در مقیاسی کوچک میباشد. مساحت این پارک 85 هزار متر مربع می‌باشد.

پارک مینیاتوری ایتالیا

میدان پیازا تری مار تیری

یکی از میدان های مهم در ریمینی ایتالیا، میدان پیازا تری مار تیری می‌باشد که وقایع و اتفاقات تاریخی مختلف و مهمی در آن رخ داده است. در میدان پیازا تری مار تیری، ساختمان های مهم و معروفی قرار دارند که موجب شده اند اهمیت این میدان بیشتر شود. دیدنی ترین رستوران ها و کافه های شهر در میدان پیازا تری مار تیری قرار دارد. در این میدان بازارهای فصلی و کنسرت های موسیقی برگزار شده و در آن امکانات رفاهی زیادی وجود دارد.

محله بورگو سن جولیانو (Borgo San Giuliano)

محله «بورگو سان جولیانو» یکی از محلات شهر ریمینی است که نسبت به سایر محلات این شهر، بافت متفاوت تر و جذابیت قابل توجه تری دارد.

محله بورگو سن جولیانو در ریمینی

سواحل جنوب شرقی ریچونه

در قسمت جنوب شرقی ریمینی، مجموعه دیگری از سواحل ماسه سفید ایستگاه‌های محبوب Riviera del Sole هستند. زمانی که برای بازدید از این سواحل رفتید، اولین چیزی که خواهید دید، سواحل ریچونه است. ریچونه یا همان ریچونی، از محبوب ترین استراحتگاه های تعطیلات ایتالیا می‌باشد که چشمه های آبگرم خوبی دارد. کمی آن طرف تر از ریچونه، استراحتگاه کوچک آبگرم و ساحلی Misano Adriatico قرار دارد و کمی فراتر از آن بزرگترین استراحتگاه بنام Cattolica قرار دارد.

مانند سواحل شمالی ریمینی، کاتولیکا از اواسط قرن نوزدهم با بلوارهای گسترده، مغازه‌ ها و هتل ها، یک استراحتگاه ساحلی مورد علاقه بوده است. علاوه بر ساحل طولانی، ریمینی گزینه های ورزشی فعالی را نیز ارائه می‌دهد: قایقرانی، موج سواری، اسکی روی آب، تنیس و سواری.

سواحل جنوب شرقی ریچونه

کلیسای کاتولیک شیزا سانتا ماریا (The Chiesa Di Santa Maria In Corte)

کلیسای کاتولیک سانتا ماریا، یکی از زیباترین کلیساهای شهر ریمینی است که در نزدیکی پل تیبریو واقع است. کلیسای کاتولیک سانتا ماریا در قرن چهاردهم میلادی و روی زمین اهدایی از مالاتستا بنا شده است. در اواخر سال 1700 میلادی، در کلیسای شیزا، تغییرات زیادی صورت گرفته است ولی در اواخر سال 1800 میلادی نمای آن را بازسازی کردند و برای زیبایی آن تزئینات بسیاری به کار برده اند.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen