بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی رباط

رباط پایتخت کشور مراکش و دومین شهر بزرگ در این کشور است. رباط که در زبان انگلیسی Rabat نامیده می‌شود، جمعیتی قریب به 1/670/192 نفر دارد. این شهر در کنار سواحل اقیانوس اطلس، قرار گرفته است. شهر رباط، بندر تجاری ندارد. تمامی سفارتخانه های خارجی در این شهر قرار دارند. رباط، مرکز حکومتی و شهر «کازابلانا»، مرکز تجاری کشور مراکش می‌باشد. کازابلانا بزرگترین شهر در مراکش است.

شهر رباط در اقیانوس اطلس و در دهانه رود بو رگ رگ (Bou Regreg) قرار گرفته است. این شهر در کنار ساحل روبروی رودخانه «سال» قرار دارد.

جاهای دیدنی رباط

مشکلات مربوط به سیل، نقش رباط را به عنوان یک بندر کاهش داده است، ولی با این حال، «رباط» و «سال» هنوز صنایع مهم نساجی، صنایع غذایی را حفظ کرده‌اند. علاوه بر این، به لحاظ گردشگری یکی از مهمترین شهرهای این کشور است.

جاهای دیدنی رباط

  • برج حسن
  • منطقه کسباح
  • شهر قدیم رباط
  • باغ وحش رباط
  • ضریح محمد پنجم
  • مرکز خرید مِگا مال
  • شهرتاریخی «الشاله»
  • موزه باستان شناسی رباط
  • قلعه باستانی «قصبه الوادیه»

برج حسن (Hassan Tower)

یکی از جاهای دیدنی شهر رباط، برج حسن است. برج حسن، برجی نیمه کاره است. در آن زمان به دستور یعقوب المنصور برای مناره یک مسجد باشکوه ساخته شد. یعقوب المنصور در سال 1150 میلادی از دنیا رفت و این باعث شد ساخت این برج متوقف شود و یک برج 45 متری از آن باقی بماند. برج حسن (Hassan Tower) در کنار مقبره محمد پنجم قرار دارد. طرح های زیبا و پیچیده این برج نیمه کاره، آنچه که یعقوب المنصور در ذهن داشته را نشان می‌دهد.

برج حسن در رباط مراکش

منطقه کسباح (Kasbah)

یکی از جاهای دیدنی شهر رباط در مراکش، منطقه کسباح می‌باشد. این منطقه، محله ای آرام، کوچک و زیبا میباشد که با داشتن کوچه های تو در توی سفید و آبی در داخل دیواره های قلعه قرن 11، به سبک آندلس ساخته شده است. منطقه کسباح (Kasbah)، جایی مناسب برای گشت و گذار و پیاده روی های بی هدف و همچنین جایی مناسب برای عکاسی در کوچه های پر پیچ و خم است. در این منطقه، مسجدی قدیمی بنام مسجد کسباح قرار دارد. این مسجد قدیمی ترین مسجد در شهر رباط می‌باشد و در سال 1150 میلادی ساخته شده است. 

شهر قدیم رباط

شهر قدیم رباط، یکی از جاهای دیدنی رباط می‌باشد. منظور از شهر قدیم در رباط، در واقع همان محله های قدیمی اصیل در این شهر است. سالانه گردشگران زیادی به شهر قدیم در رباط، سفر می‌کنند تا با سبک زندگی اهالی این شهر آشنا شوند و از آنجا خرید کنند. در شهر قدیم رباط، مغازه های بسیاری وجود دارد که کارشان فروش کیف و کفش های چرمی و اشیاء کلکسیونی می‌باشد.

شهر قدیم رباط

باغ وحش رباط

باغ وحش رباط، یکی از جاهای گردشگری رباط می‌باشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود مجذوب می‌کند. باغ وحش رباط، دومین باغ وحش بزرگ در آفریقای جنوبی می‌باشد. این باغ وحش در زیر نظر «شاه محمد ششم» و پس از سفر پادشاه محمد ششم به تایلند و اعجاب وی به باغ وحش تایلند ساخته شد.

باغ وحش رباط، دارای مساحتی به اندازه 50 هکتار است که بیش از 1000 قطعه حیوان گوناگون و از اصول آفریقایی در خود جای داده است. حیواناتی که می‌توان در این باغ وحش مشاهده کرد، نظیر آهو، فیل، مار، میمون و... می‌باشند.

ضریح محمد پنجم

ضریح پادشاه محمد پنجم در کنار برج حسن/حسان (Hassan Tower)، قرار دارد. این ضریح شامل قبر پادشاه محمد پنجم و دو فرزند وی بنام پادشاه حسن دوم و شاهزاده امیر عبدالله می‌باشد.

ضریح محمد پنجم مراکش

بنای این ضریح یک شاهکار فوق العاده از معماری نوین است که با سقف آجری سبز رنگ و دیوارهای سفید متمایز شده است. ضریح پادشاه محمد پنجم سال 1971 ساخته شد ویکی از زیبا ترین جاذبه های پایتخت مراکش به شمار می‌رود.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen