بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی پاریس

پاریس پایتخت کشور فرانسه که به زبان فرانسوی به صورت Paris نوشته می‌شود، پر جمعیت ترین شهر آن کشور است. از سده 17 میلادی تا به امروزه، پاریس یکی از مراکز مهم مالی، دیپلماسی، مد، غذا، بازرگانی، علم و هنر اروپا می‌باشد. 

پاریس زیبایی های بی نظیر و شگفت انگیزی دارد و همچنین فضای جادویی دارد. شهر بی نظیر پاریس آثار تاریخی زیادی دارد، مِن جمله نوتردام، برج ایفل، خیابان و بلوار شانزلیزه. ولی با این وجود پاریس دارای جذابیت های کوچکی هم می‌باشد، مثل خیابان های سنگفرش خیالی، چای فروشی ها با رایحه دلپذیر، درختان تزئینی زیبا و گالری های هنری مدرن.

جاهای دیدنی پاریس

ساختمان های پاریس، اثر هنری بوده و بیشتر شبیه موزه بزرگ واقعی رو باز است. 

پاریس بوتیک های شیک و غذاهای لذیذی دارد، که مترادف بهترین چیزها در زندگی است. شهر زیبای پاریس میراث فرهنگی زیادی دارد که با حافظت از آثار تاریخی، باغ های فرانسوی و مجموعه های هنری سطح بالای خود حفظ می‌کند. 

جاهای دیدنی پاریس

  • برج ایفل
  • پانتئون
  • موزه لوور
  • طاق پیروزی
  • بلوار شانزلیزه
  • باغ لوگزامبورگ
  • میدان ووسگس
  • موزه اورسای (اورسی)
  • سکره کور و محله مونت مارتر
  • کلیسای جامع نوتردام پاریس
  • کاخ اپرای گارنیه و موزه-کتابخانه اپرا
  • کلیسای سنت شپل (Sainte-Chapelle)
  • میدان کنکورد (Place de la Concorde)

برج ایفل

برج ایفل یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در جهان است و نمادین ترین اثر تاریخی در پاریس می‌باشد. شاید کمی عجیب و باور نکردنی به نظر برسد ولی هنگامی که برای اولین بار از برج ایفل رونمایی شد، خیلی از افراد آن را سازه ای زشت و غول آسا تلقی کردند. سازنده و طراح برج ایفل، الکساندر گوستاو می‌باشد و این برج برای نمایشگاه 1889 پاریس ساخته شده است که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بود. برج ایفل 15 هزار قطعه فولادی دارد که توسط 2.5 میلیون میخ پرچ به همدیگر متصل شده اند.

برج ایفل در کجا قرار دارد

پانتئون

بنای پانتئون ابتدا به عنوان یک کلیسا در پاریس، بنا گردید ولی امروزه به عنوان یک بنای یادبود ملی و محل دفن مردان بزرگ فرانسه است. پانتئون اولین ساختمانی در پاریس بود که به دنبال بازگشت به سادگی معماری آثار باستانی بود بنای تاریخی پانتئون به عنوان استانداردی برای دوران قبل و بعد از ناپلئون در نظر گرفته شد. در ساخت برخی از سازه های دیگر در پاریس، مثل مادلین، بورس و طاق پیروزی از سازه پانتئون الهام گرفته شده است.

کلیسا پانتئون پاریس

برخی از افراد بزرگ در این مکان دفن شده اند برای نمونه فیلسوف ولتر، فیلسوف روسو و نویسندگانی نظیر ویکتور هوگو و امیل زولا.

موزه لوور

لوور در زمان های قدیم، کاخ عجیب و غریبی بود که در آن دوران، خانه پادشاهان فرانسه بود. اما امروزه به موزه ای فوق العاده از هنرهای زیبا تبدیل شده است. بازدیدکنندگان از موزه لوور، باید از ورودی حیاط کاخ، در هرم شیشه ای، وارد موزه شوند.

موزه لوور کجاست

مزه لوور در باغ تویلری قرار دارد. باغ تویلری، یکی از بزرگترین باغ های با شکوه و دوست داشتنی در پاریس است. باغ تویلری و باغ ورسای، توسط معمار مشهور فرانسوی بنام آندره لونتر طراحی شده اند. باغ تویلری به سبک فرانسوی ایجاد شده است، این باغ استخرهای تزئینی، نیمکت و درختان تزئینی زیادی دارد. در باغ تویلری یک رستوران کافی شاپ با صندلی های خاص در فضای باز وجود دارد.

طاق پیروزی

طاق پیروزی به ارتش پیروز فرانسوی انقلاب و امپراطور اول اهدا شد. ناپلئون دستور ساخت این سازه ی بزرگ را در سال ۱۸۰۶ صادر کرد اما تا سال ۱۸۳۶ زنده نماند تا تکمیل ساخت آن را ببیند. این سازه توسط «ژان فرانسوا شالگرین» (JF Chalgrin) طراحی شده که بزرگ تر از اندازه ی واقعی نگاره ی آن است که نشان دهنده ی عزیمت، پیروزی ها و بازگشت شکوهمند ارتش فرانسه است.

طاق پیروزی، به ارتش پیروز فرانسوی انقلاب و امپراطور اول اهدا گردید. دستور ساخت طاق پیروزی در سال 1806 میلادی، توسط ناپلئون صادر گردید اما او تا سال 1836 میلادی زنده نماند تا بنای تکمیل شده را ببیند.

طاق پیروزی

طاق پیروزی توسط «ژان فرانسوا شالگرین» (JF Chalgrin) طراحی شده که بزرگ تر از اندازه‌ی واقعی نگاره‌ی آن است که نشان دهنده ی عزیمت، پیروزی‌ها و بازگشت شکوهمند ارتش فرانسه است.

بلوار شانزلیزه

بلوار شانزلیزه پاریس تاریخی ترین بلوار این شهر است، که تا قرن 16 میلادی زمین مردابی و متروکه بود. این بلوار توسط «راند پوینت»، به عنوان تقاطع به دو قسمت تقسیم گردید.

بلوار شانزلیزه پاریس

یکی از دلایل معروف شدن شانزلیزه، وجود مغازه های معتبر و مشهور مثل قنادی لادوره که شیرینی های بسیار خوشمزه ای دارد. در بلوار شانزلیزه علاوه بر مغازه های معتبر و مشهور، مغازه های شیک و رستوران های بسیار مشهوری نیز وجود دارد.

باغ لوگزامبورگ

باغ لوگزامبورگ، بعد از باغ تویلری، مشهورترین پارک در پاریس است. باغ لوگزامبورگ در قرن 17 میلادی، هنگامی که کاخ لوگزامبورگ بنا شد، ایجاد شد. شکل و ظاهری امروزی این باغ، توسط معماری بنام ژان فرانسوا شالگرین در قرن 19 میلادی، شکل گرفته است. یکی از ویژگی های مشهور و اصلی باغ لوگزامبورگ، داشتن تالاب بزرگ 8 ضلعی با فواره آن میباشد که در کنار 2 تراس زیبا و با شکوه همراه با چندین مجسمه، واقع است.

باغ لوکزامبورگ پاریس

تالاب بزرگ باغ لوگزامبورگ، در بین کودکان طرفداران زیادی دارد، چرا که کودکان قایق های مینیاتوری می‌سازند و در آن روانه می‌کنند. کودکان دیگر از تئاتر گرند گویگنول، نمایش سنتی عروسک خیمه شب بازی لذت می‌برند. در جنوب غربی پارک، در نزدیکی زمین های تنیس، تئاتر لوگزامبورگ قرار گرفته است که ظرفیت آن ۲۷۵ نفر بوده و نمایش‌های عروسکی جذاب فرانسوی در آن اجرا می‌شود.

میدان ووسگس

میدان ووسگس که قدیمی میدان عمومی پاریس می‌باشد، در منطقه زیبای ماراییس قرار دارد. این میدان به صورت هماهنگ با محیط اطراف ساخته شده است. میدان ووسگس یک میدان باشکوه می‌باشد، این میدان برای ساخت سایر میدان ها نظیر میدان واندوم و میدان کنکورد الگو شد. میدان ووسگس بین سال های 1605 الی 1612 ساخته شد.

میدان ووسگس

اوایل این میدان به نام رویال، نامگذاری شده بود. دلیل این نامگذاری وجود خانه های خانوادگان اشرافی در اطراف آن میدان بود.

محله ماراییس در پاریس جزء معدود محلات و مناطقی است که مغازه ها و بوتیک های آن در روز یکشنبه (روز تعطیل کشورها است) نیز باز است.

موزه اورسای (اورسی)

یکی از برترین جاذبه های گردشگری پاریس، موزه اورسای می‌باشد که به مجموعه هنرهای برداشت گرا یا همان امپرسیونیست معروف است. موزه اورسای دارای فضایی وسیع و مجموعه ای می‌باشد که در آن آثار تمام هنرمندان امپرسیونیست به نمایش گذاشته شده است. 

هنرمندان امپرسیونیست کلاسیک مثل دگا، مانه، مونته، و رنوآر، و پست امپرسیونیست ها مانند بونارد، سزان و ون گوک آثارشان در این موزه به نمایش گذاشته شده است. البته باید اشاره کرد در این‌ میان هنرمندان نقطه چین مثل سورا و سینیاک و هنرمندان بوهمی مانند تولوز لوترک نیز قرار دارند. برخی از مهمترین آثار موزه شامل «مگپای یا زاغی» اثر کلود مونه می‌شود.

موزه اورسای پاریس

سکره کور و محله مونت مارتر

کلیسای سکره کور یکی از جاهای دیدنی پاریس می‌باشد که نشستن و تماشا کردن آن، لذت خاصی دارد. این کلیسا دارای نمای مرمر سفید با سبک معماری رومانسک و بیزانس ترکیب شده می‌باشد. کلیسای سکره از فاصله دور همانند یک کیک عروسی می‌باشد و به همین دلیل مردم محلی، این کلیسا را با نام «کیک عروسی» می‌نامند.

در دوران بزم، خوشی و زیباجویی پاریس قبل از جنگ جهانی اول (Belle Epoque)، روستای مونت مارتر شروع به جذب هنرمندان معروفی چون تولوز لوترک و ادگار دگا کرد. روح بوهمی مونت مارتر هنوز هم در میدان های جذاب و خیابان‌های سنگ فرش، به ویژه حوالی میدان ترتر و میدان رولان دورژله دیده می‌شود. در این محله همچنین موزه های بسیار عالی هنری از جمله موزه ی مونت مارتر و موزه‌ اسپیس دالی وجود دارد. 

کلیسای جامع نوتردام پاریس

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پاریس کلیسای جامع نوتردام می‌باشد، که در زمان سفر به پاریس باید از این بنای زیبا دیدن کرد.

کلیسای نوتردام پاریس شاهکار معماری گوتیک می‌باشد. این کلیسا در قلب پاریس در ایل دولا سیته و در نزدیکی محله لاتین قرار دارد. ایل دولاسیته جزیره ای است که در رودخانه سن قرار دارد و مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس به شمار می‌رود.

کلیسای جامع نوتردام پاریس

رومی های پاریس در این بخش کوچک (جزیره ایل دولا سیته)، شهری بنام لوتتیا ساخته بودند و از قرن 6 تا 14 پادشاهان فرانسه در آن شهر زندگی می‌کردند.

کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳، توسط پادشاه لوئیس ششم (سنت لوئیس) و «اسقف مائوریس د سالی» (Maurice de Sully) ساخته شد. ساخت این بنا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید.

کاخ اپرای گارنیه و موزه- کتابخانه اپرا

کاخ اپرای گارنیه یکی دیگر از مناطق دیدنی پاریس می‌باشد. کاخ اپرای گارنیه یک تئاتر هیجان انگیز نئوباروک است. این کاخ توسط چارلز گارنیه به عنوان محل برگزاری نمایش های اپرا و باله طراحی و ساخته شده است.

کاخ اپرای گارنیه پاریس

سبک ساخت کاخ اپرای گارنیه، به سبک ناپلئون سوم می‌باشد و در بین سال های 1862 الی 1875 بنا شده است. نمای کاخ اپرای گارنیه دارای ستون های کلاسیک و 8 مجسمه می‌باشد که نمادهای افسانه ای را شامل می‌شود:

  • شعر
  • ترانه
  • درام
  • رقص
  • موسیقی
  • ازبر خوانی
  • شعر کوتاه حماسی

در ایوان کاخ اپرای گارنیه، مجسمه های آهنگسازان اعم از هالوی، میربیر، روسینی، اوبر، اسپونتینی، بتهوون و موزارت به نمایش گذاشته شده است. موزه و کتابخانه کاخ اپرای گارنیه دارای آرشیوی از سه قرن گذشته و نمایشگاه‌های هنر اپرا است.

کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle)

کلیسای سنت شاپل که یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس می‌باشد که در کاخ جاستیس قرار دارد. این کاخ در جزیره ایل دولا سیته واقع است و طبق نظریات مورخان تاریخ، همچون جواهری از قرون وسطی در این شهر می‌درخشد.

کلیسای سنت شاپل

میدان کنکورد (Place de la Concorde)

میدان کنکورد، میدانی هشت ضلعی و زیبا در قلب پاریس قرن 18 می‌باشد. این میدان با ابعاد شگفت انگیز، از زیباترین میادین شهر است.

ساخت میدان کنکورد در بین سال های 1755 تا 1775 توسط معمار شاه لوئیس پانزدهم انجام شده است. در مرکز میدان کنکورد، ستون هرمی شکل سنگی مصری قرار دارد. این ستون های هرمی شکل، توسط نائب السلطنه ی مصر، به چارلز دهم تقدیم شده بود. در طول فصل تابستان در میدان کنکورد، یک چرخ و فلک قرار می‌دهند. این میدان تقاطعی شلوغ با ترافیک سنگین است. رانندگان فرانسوی همیشه به عابران پیاده توجه نمی‌کنند، پس حتما در این میدان مراقب ماشین ها باشید. 

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen