بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی نیویورک

یکی از شهرهای گردشگری در جهان، نیویورک می‌باشد. شهر نیویورک دارای مناطق دیدنی زیادی است و برای گردشگران جذابیت های خاصی دارد. نیویورک پرجمعیت ترین شهر در ایالت نیویورک و کشور آمریکا است. نیویورک متشکل از 5 ناحیه بنام های بروکلین، کویینز، استتن آیلند، برانکس و منهتن است.

مناطق دیدنی نیویورک

New York یکی از شهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان است. این شهر به دلیل داشتن اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مختص به خود، به پایتخت جهان مشهور است. نیویورک که به آن نیویورک سیتی نیز گفته می‌شود و در زبان انگلیسی به صورت New York City (NYC) و New York نوشته می‌شود، وسیع ترین شهر آمریکا و وسیع ترین منطقه شهر در دنیا است. نیویورک تا سال ۱۶۶۴ میلادی «نیو آمستردام» نام داشت.

جاهای دیدنی نیویورک

  • برایانت پارک
  • تئاتر برادوی
  • بندر نیویورک
  • پلکان Vessel
  • میدان تایمز نیویورک
  • برادوی (Broadway)
  • راکفلر سنتر نیویورک
  • مدیسون اسکوئر گاردن
  • محله ایتالیایی کوچک
  • باغ گیاه شناسی نیویورک
  • کتابخانه عمومی نیویورک
  • موزه تاریخ طبیعی آمریکا
  • پل بروکلین (Brooklyn bridge)
  • فرودگاه بین المللی جان اف کندی
  • مجموعه فریک (Frick Collection)
  • خیابان پنجم نیویورک (fifth avenue)
  • امپایر استیت (Empire State Building)
  • مجسمه آزادی (The Statue of Liberty)

جاهای دیدنی نیویورک

  • پارک مرکزی نیویورک (New York central park)
  • ترمینال بزرگ مرکزی (Grand Central Terminal)
  • کلیسای جامع سنت پاتریک (saint Patrick cathedral)
  • موزه گوگنهایم (Solomon R. Guggenheim Museum)
  • مرکز تجارت جهانی یک (World Trade Center Complex)
  • موزه هنر متروپولیتن (The Metropolitan Museum of Art)
  • رصدخانه وان ورد در مرکز تجارت جهانی (One World Observatory)
  • یادبود ملی ژنرال گرانت (آرامگاه گرانت/ General Grant National Memorial)

برایانت پارک

برایانت پارک یکی از پارک های زیبای شهر نیویورک است و در محله منهتن نیویورک واقع است. این پارک میزبان اصلی کتابخانه عمومی نیویورک است. در بریانت پارک مجسمه های زیادی از افراد مشهور وجود دارد. از مجسمه های موجود در بریانت پارک می‌توان به رترود استاین (رمان نویس، نمایشنامه نویس و شاعر آمریکایی) و بنیتو خوارس (رئیس‌جمهور مکزیک) اشاره کرد. در این پارک رویدادهای مختلفی نظیر شب های فیلم برایانت پارک برگزار می‌شود.

برایانت پارک نیویورک

تئاتر برادوی (Broadway)

منطقه تئاتر برادوی نیویورک واقع در میدان تایمز می‌باشد. تئاتر برادوی به اجراهای نمایشی که در منطقه تئاتری خیابان برادوی (Broadway) برگزار می‌شود، گفته می‌شود. منطقه تئاتر Broadway یکی از مناطق جذاب و توریستی شهر نیویورک است.

بندر نیویورک

یکی از بزرگترین بنادر طبیعی در دنیا، بندر نیویورک می‌باشد. در نیویورک تورهای گردشگری مختلفی برگزار می‌شوند و گردشگران و مسافران را به سفری با کشتی تفریحی در رود هادسون می‌برند. با شرکت در تورهای گردشگری شبانه و فراموش نشدنی، می‌توان از خوردن یک شام لذیذ در کشتی کروز و تماشای مناظر و زیبایی های دیدنی این بندر و مجسمه آزادی لذت برد.
 
بندر نیویورک

پلکان Vessel

یکی از جاهای دیدنی خاص نیویورک، پلکان Vessel است. پلکان Vessel، پلکانی با ارتفاع 46 متر و با تعداد 2500 پله است. پلکان Vessel در مرکز شهر New York و در محله هادسون یاردز قرار دارد. این پلکان دارای 80 سکوی دید و از دور شبیه به یک کشتی مسافرتی است. این پلکان فعالیت خود را در سال 2021 میلادی آغاز کرد. پلکان Vessel در طول این 2 سال گذشته تا به امروز (2023)، یه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نیویورک تبدیل شده است.

پلکان وسل نیویورک

میدان تایمز نیویورک

میدان تایمز (Times Square) یکی از میادین پر ازدحام و شلوغ در نیویورک می‌باشد که زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد. میدان تایمز، یک تقاطع بسیار مشهور در نیویورک و شاید در دنیاست چراکه در فیلم های آمریکایی بارها و بارها دیده شده است. این میدان در محله منهتن واقع در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم می‌باشد. این میدان سرتاسر پوشیده از تابلوهای تبلیغاتی گوناگون و پر زرق و برق می‌باشد که چشم بینندگان را خیره می‌کند، از این رو نیویورک را به «شهری که هرگز به خواب نمی‌رود.» لقب داده اند.
 
میدان تایمز نیویورک
در میدان تایمز، جشن سال نو میلادی برگزار شده و افت توپ (Ball Drop) در نیمه شب، زمانی که اطراف مملوء از جمعیت است، اتفاق می‌افتد. در سال نو میلادی توپ تایمز اسکوئر که یک توپ زمانی است، از ساعت ۱۱:۵۹:۰ از میله به سمت پایین حرکت می‌کند و از آن به نام « افت توپ» یاد می‌کنند.

برادوی (Broadway)

یکی دیگر از جاهای دیدنی نیویورک برادوی (Broadway) می‌باشد. برادوی قطب موسیقی و تئاتر نیویورک است که در میدان تایمز قرار دارد. در Broadway بیش از 40 سالن اجرای تئاتر و سینما وجود دارد. برخی از نمایش ها، سال های زیادی بر روی پرده این سالن ها به اجرا در آمدند. فیلم‌هایی مثل شیر شاه یا Phantom of Opera و بعضی از آنها جوایز محبوبی دریافت کردند مثل همیلتون و ایوان هانس عزیز. برای تماشای نمایش و فیلم در سالن های برادوی باید از قبل، بلیط رزرو کنید.

منطقه برادوی نیویورک

موزه تاریخ طبیعی آمریکا

موزه تاریخ طبیعی آمریکا، یکی از جاهای دیدنی نیویورک می‌باشد، که در محله منهتن قراردارد. موزه تاریخ طبیعی آمریکا یکی از بزرگترین موزه ها در جهان است و مساحتی معادل 159 هزار مترمربع دارد. این موزه متشکل از 27 ساختمان بهم پیوسته می‌باشد، که محل برگزاری 45 نمایشگاه دائمی می‌باشد. این موزه علاوه بر نمایشگاه ها، شامل افلاک نما، کتابخانه، 33 میلیون نمونه از گیاهان، حیوانات، فسیل ها، شهاب سنگ، سنگ های معدنی و دست سازهای انسانی نیز می‌باشد. سالانه بیش از پنج میلیون بازدیدکننده از موزه تاریخ طبیعی آمریکا، دیدن می‌کنند.

پل بروکلین (Brooklyn bridge)

پل بروکلین یک پل معلق در New York است که بروکلین و منهتن را به یکدیگر متصل می‌کند. پل بروکلین یکی از جاهای دیدنی نیویورک است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. پل بروکلین، دارای قوس ها و کابل های بزرگ با سبک معماری گوتیک می‌باشد. سبک معماری این پل باعث شده است برای بسیاری از ترانه سرایان، شاعران و نقاشان الهام بخش باشد.

پل بروکلین نیویورک

پل بروکلین یکی از پل های قدیمی آمریکا است، که ساخت آن در 3 ژانویه سال 1870 میلادی آغاز شد و در 24 می سال 1883 به پایان رسید. پل بروکلین از زمان ساخت تا سال 1903 میلادی، طولانی ترین پل معلق در جهان بود.

بر روی پل بروکلین برای قدم زدن مسیر مشخصی وجود دارد. قدم زدن در روی این پل از ابتدا تا انتهای آن، حدودا یک ساعت زمان میبرد. بر روی این پل، مسیرهای مشخصی برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و وسایل نقلیه وجود دارد. پیاده روی بر روی این پل، تجربه ای به یاد ماندنی و بی نظیر خواهد بود.

فرودگاه بین المللی جان اف کندی

فرودگاه بین المللی جان اف کندی، یک فرودگاه بین المللی بزرگ در نیویورک است. این فرودگاه واقع در منطقه کویینز نیویورک و در سال 1948 میلادی با نام فرودگاه بین المللی نیویورک افتتاح شد.

فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک

نام این فرودگاه بین المللی در سال 1963 به یاد جان اف.کندی به فرودگاه بین المللی جان اف کندی تغییر یافت. جان اف کندی رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا بود که ترور شده بود. فرودگاه جان اف کندی، دارای ۶ ترمینال مسافربری و ۴ باند فرود است و قطب شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز است و پایگاه عملیاتی اصلی جت‌بلو محسوب می‌شود.

امپایر استیت (Empire State Building)

یکی از بهترین راه ها برای تجربه نیویورک، صعود به بالای ساختمان امپایر استیت می‌باشد. علاوه بر این ساختمان، آسمان خراش دیگری بنام Art Deco وجود دارد، که یکی دیگر از مناطق دیدنی نیویورک می‌باشد. آسمان خراش Art Deco در سال 1931 با ارتفاع 2.443 متر ساخته شد. این آسمان خراش دارای 100 طبقه می‌باشد و نوک ساختمان در شب ها با نورهای رنگی روشن می‌شود. چراغ های نوک ساختمان در تعطیلات مهم و رسمی مانند کریسمس، به رنگ های سبز و قرمز چشمک می‌زنند.

مجسمه آزادی (The Statue of Liberty)

مجسمه آزادی (Statue of Liberty)، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دنیا و گنجینه ملی نیویورک است. این مجسمه دیدنی در جزیره لیبرتی نیویورک واقع است. مجسمه آزادی مجسمه ای بزرگ و عظیم با ارتفاع 93 متری است که با نام رسمی آزادی روشنگر جهان (Liberty Enlightening the World) شناخته می‌شود.

مجسمه آزادی نیویورک

مجسمه آزادی (Statue of Liberty) از سوی فرانسوی ها به آمریکایی ها، در سال 1886 میلادی هدیه شده است. مجسمه آزادی، مجسمه ای به شکل یک زن است که در دست راستش مشعل و در دست چپ لوحی با تاریخ تصویب اعلامیه استقلال آمریکا دارد.

کلیسای جامع سنت پاتریک (saint Patrick cathedral)

یکی از جاهای دیدنی نیویورک، کلیسای جامع سنت پاتریک می‌باشد، که با معماری گوتیک، نمای سنگ مرمر، ارگ بزرگ، درهای برنز بزرگ، مناره های بلند، پنجره های گل سرخ و 2400 صندلی ساخته شده می‌باشد. سالانه میلیون ها بازدید کننده از کلیسای جامع سنت پاتریک دیدن می‌کنند. این کلیسا از مناطق دیدنی نیویورک برای مسیحیان و گردشگران داخلی و خارجی است. کلیسای جامع سنت پاتریک در سال ۱۸۷۹ ساخته شد و در طول عمر خود چند بار بازسازی شده است. آخرین بازسازی آن در ۲۰۱۶ با صرف حدود ۲۰۰ میلیون دلار، به پایان رسید.

کلیسای جامع سنت پاتریک

یادبود ملی ژنرال گرانت (General Grant National Memorial)

یادبود ملی ژنرال گرانت محل دفن رئیس جمهور یولیسیز سایمن گرانت و همسرش جولیا، می‌باشد. یادبود ملی ژنرال گرانت که با نام آرامگاه گرانت نیز شناخته می‌شود، بزرگترین آرامگاه در آمریکای شمالی می‌باشد. آرامگاه گرانت در بزرگداشت سی برپا شده است که به جنگ داخلی آمریکا پایان داد و برای جان بخشیدن به کشوری که در سال‌های آغازین پس از جنگ قرار داشت، تلاش‌های فراوانی کرد. در نمای بیرونی و گرانیتی مقبره مانند آرامگاه هالیکارناسوس، از المان‌های ایرانی استفاده شده است. 

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen