بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی کوالالامپور

کوالالامپور یک مرکز فدرالی است و پایتخت کشور مالزی می‌باشد. کوالالامپور به طور خلاصه KL نامیده می‌شود و در زبان مالایی به صورت Kuala Lumpur نوشته می‌شود.

شهر Kuala Lumpur بزرگترین شهر در کشور مالزی می‌باشد. مساحت شهر Kuala Lumpur حدود 243 کیلومتر و دارای جمعیتی در حدود 1.73 میلیون نفر است. این سر شماری در سال 2016 انجام گرفته است. کوالالامپور در مالزی به عنوان مرکز فرهنگی، اقتصادی و مالی ایفای نقش می‌کند.

جاهای دیدنی کوالالامپور

جاهای دیدنی کوالالامپور

  • هوتانگ (Hutong)
  • برج کی ال (KL Tower)
  • خیابان الور (Alor Street)
  • ایستانا نگارا (Istana Negara)
  • موزه ملی (National Museum)
  • بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)
  • پارک کی‌ال‌سی‌سی (KLCC Park)
  • مسجد جامع (Jamek Mosque)
  • مسجد ملی (National Mosque)
  • مثلث طلایی (Golden Triangle)
  • آکواریوم کوالالامپور (KL Aquaria)
  • سوریا کی‌ال‌سی‌سی (Suria KLCC)
  • خوردن ناسی کاندار (Nasi Kandar)
  • معبد تیان هو (Thean Hou Temple)
  • غارهای باتو یا میمون ها (Batu Caves)
  • پارک پروانه کوالالامپور (KL Butterfly Park)

جاذبه های دیدنی کوالالامپور

  • پارک موضوعی سانوی لاگون (Sunway Lagoon)
  • باغ وحش ملی مالزی (National Zoo of Malaysia)
  • موزه ملی مالزی (National Museum of Malaysia)
  • برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)
  • پارک پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park)
  • معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple)
  • مرکز بازدید رویال سلانگور (Royal Selangor Visitor Centre)
  • موزه ی سکه ی می‌بانک (Maybank Numismatic Museum)
  • ایستگاه راه آهن کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)
  • بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور (Central Market)
  • محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپور (China Town)

هوتانگ (Hutong)

هوتانگ (Hutong) یکی از بهترین مجتمع های خرید در کوالالامپور است. هوتانگ در مجتمع خرید لات 10 (Lot 10 Mall) قرار دارد.

هوتانگ کوالالامپور

برج کی ال (KL Tower)

برج کی ال (KL Tower) در منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس واقع است. گردشگران شهر کوالالامپور برای تماشای شهر از نمای بالا می‌توانند به تراس دیده بانی این برج کی ال (KL Tower) بروند. برج کی ال دارای ارتفاعی به بلندی 421 متر می‌باشد که این بنا به پنجمین سازه بزرگ دنیا تبدیل شده است. نام دیگر برج KL، مناره کی ال می‌باشد و به راحتی از برج های دوقلو پتروناس دیده می‌شود. تراس بازدید و تماشای برج کی ال (KL Tower) حداقل ۱۰۰ متر از تراس بازدید برج های دوقلو پتروناس بالاتر قرار دارد.

برج کی ال در کوالالامپور

خیابان الور (Alor Street)

خیابان الور یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور می‌باشد که برای غذاخوری هایش معروف است. معمولا در این خیابان غذاهای پر طرفدار و اصیل می‌فروشند. فروشندگان این خیابان از غروب آفتاب به بعد بساط‌‌‌‌‌‌‌شان را پهن می‌کنند.

ایستانا نگارا (Istana Negara)

پیش از آنکه کاخ جدیدی در سال 2011 بنا شود، کاخ ایستانا نگارا (Istana Negara) کاخ پادشاهی مالزی بود. کاخ ایستانا نگارا پس از سال 2011، به موزه سلطنتی تبدیل شد. گردشگران و بازدیدکنندگان کاخ ایستانا نگارا با بازدید از این کاخ می‌توانند درباره تاریخ سلطنت مالزی مطالب و نکاتی بیاموزند و از بعضی اتاق ها بازدید کنند.

کاخ ایستانا نگارا در کوالالامپور

موزه‌ ملی (National Museum)

موزه ملی کوالالامپور یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است که در نزدیکی لیک گاردنز (Lake Gardens) قرار دارد. ساختمان (National Museum) از نظر نما و معماری بسیار دیدنی است. ساختمان این موزه به شکل خانه ای سنتی طراحی شده و دکورهای مختلفی دارد که ترکیبی از طرح های معاصر و سنتی هستند.

موزه ملی کوالالامپور

پارک کی ال سی سی (KLCC)

پارک کی ال سی سی کوالالامپور یکی از جاهای دیدنی این شهر است که در زیر پل بین برج های پتروناس واقع است. گردشگران، بازدیدکننده و حتی همه افراد می‌گویند که هیچ سفری به کوالالامپور کامل نمی‌شود مگر اینکه از پارک KLCC بازدید شود.

وسعت پارک کی ال سی سی (KLCC)، 20 هکتار است. در این پارک برای بازدیدکنندگانی که به ورزش علاقه دارند، مسیرهایی برای پیاده روی و ورزش دو در نظر گرفته شده است.

پارک کی ال سی سی در کوالالامپور

در پارک KLCC دریاچه ی بزرگ و فواره ای هم وجود دارد که روزانه دو بار نمایش های ویژه ی آب در آنجا برگزار می‌شود. سازه های آبی دیگری هم در این پارک تعبیه شده اند، ازجمله مرداب ها، چشمه ها و آبشارهای چشم نواز و همین طور باغ کودکان ویژه ی بازدیدکنندگان کم سن و سال و نیز مسجدی هم برای اقامه ی نماز مسلمانان در پارک ساخته شده است.

بوکیت بینتانگ

یکی از دیدنی ترین و لوکس ترین خیابان های کوالالامپور، خیابان بوکیت بینتانگ می‌باشد. خیابان پر جنب و جوش بوکیت بینتانگ، از جاذبه های کوالالامپور می‌باشد. در این خیابان مراکز خرید فراوان و متعددی می‌یابید. از مهم ترین مراکز خرید بوکیت بینتانگ، می‌توان به فارنهایت ۸۸، استارهیل گالری و لویت‌پلازا اشاره کرد.

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

مثلث طلایی (Golden Triangle)

مثلث طلایی (Golden Triangle) یکی از محله های معروف و دیدنی کوالالامپور می‌باشد. محله مثلث طلایی زندگی شبانه فعالی دارد و پر از کلوب ها و رستوران ها و هتل های گوناگون می‌باشد. محله مثلث طلایی دارای چندین خیابان می‌باشد، که مرکز اصلی آنها در خیابان جالان پی راملی (Jalan P.Ramlee) قرار گرفته است. جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند حسابی در آن خوش بگذرانند. این منطقه مرکز خرید بزرگ هم برای افراد عاشق خرید دارد.

معبد تیان هو (Thean Hou Temple)

معبد تیان هو یکی از جاهای دیدنی شهر کوالالامپور می‌باشد که از نمادهای این شهر به شمار می‌رود. معبد تیان هو (Thean Hou Temple) طراحی 6 طبقه دارد. این معبد به دلیل داشتن طراحی 6 طبقه در خاطر هر کسی ماندگار می‌شود.

معبد تیان هو کوالالامپور

در داخل معبد تیان هو عناصر گوناگونی از کنفسیوس گرایی، تائوئیسم و آئین بودایی یافت می‌شود. همچنین ستون‌های سنتی قرمزی هم در این معبد وجود دارد که حس کامیابی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. تیان هو که یکی از زینتی ترین معابد کوالالامپور است، حکاکی های پیچیده و سقف‌های پر نقش و نگاری دارد که با رنگ های قرمز و طلایی تزئین شده اند.

غارهای باتو یا میمون ها

غار باتو (Batu Caves) که با نام غارهای باتو یا میمون نیز شناخته می‌شود، در حومه سلانگور و خارج از شهر کوالالامپور قرار دارد. غارهای باتو، مجموعه ای از غارهای آهکی می‌باشد که در درون اکثر آنها، معبدهای آیین هندو جای گرفته اند. غارهای باتو یا میمون، از مقدس ترین مکان های مذهبی آیین هندو در خارج از هندوستان می‌باشند. غار باتو به خدای جنگ و پیروزی آیین هندو، لرد موروگان وقف شده است. مجسمه طلایی بزرگ این خدای هندو را حین ورود به غارها را در حالت ایستاده می‌توان رویت کرد. امروزه غارهای باتو از محل های مهم عبادت برای ساکنان تامیلی مالزی به شمار می‌رود.
 
غارهای باتو یا میمون
 
بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن تماشای غارهای باتو، زندگی گیاهی و جانوری اطراف از جمله میمون های وحشی که ساکن منطقه هستند و همین طور خفاش های معروف این غارها را از نزدیک ببینند. در این محل فرصت صخره نوردی از ۱۶۰ مسیر مختلف برای علاقه مندان فراهم شده و برای کسانی که تجربه ی کمتری دارند هم مسیرهای ساده تری درنظر گرفته شده است.

برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

یکی از نمادهای دیدنی کوالالامپور و همچنین بلندترین برج های دوقلو دنیا، برج های دوقلو پتروناس (Petronas Towers) هستند. برج های دوقلو پتروناس دارای سبک و معماری پست مدرن میباشند و بخاطر اکثریت مسلمانان مالزی، طرح های اسلامی نیز دارند.

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس از یکدیگر جدا هستند ولی به دلیل وجود سازه خاص آن، متصل به یکدیگر هستند. برج های پتروناس، ساختمان هایی با 88 طبقه هستند و به وسیله پل میانی در طبقه 41 و 42 و تقریبا در مکان ۱۷۵ متری بالاتر از سطح اتکای فلزی آن، به یکدیگر متصل شده اند. طول این پل اتصالی، ۵۸ متر بوده و دارای سکوی بازدیدی برای گردشگران است.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen