بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی کی یف

کی‌یف یا کیف پرجمعیت ترین شهر و پایتخت کشور اوکراین است. شهر کی‌یف در قسمت شمال مرکزی اوکراین و در امتداد رودخانه دنیپر واقع است. شهر کی یف از مراکز مهم علمی، آمورشی، فرهنگی و صنعتی در اروپا است. در شهر کی یف، صنایع پیشرفته، موسسات آموزش عالی و بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد. پایتخت اوکراین، دارای سیستم گسترده ای از حمل و نقل عمومی و زیرساخت ها می‌باشد.

کی یف کجاست

جاهای دیدنی کی یف

  • موزه ملی چرنوبیل
  • هیدرو پارک (Hydropark)
  • باغ گیاه شناسی و گلخانه کی یف
  • گیت طلایی کی یف (Golden Gate)
  • یادبود مادر میهن (The Motherland Monument)
  • میدان استقلال کی یف (Maidan Nezalezhnosti)
  • صومعه تاریخی پچرسک لاورا (Kiev Pechersk Lavra)
  • کلیسای جامع سنت صوفیا (St. Sophia’s Cathedral)
  • عمارت یانوکوویچ کیف (Yanukovych’s Private Mansion)
  • کلیسای جامع پانتلیمون مقدس کیف (St. Panteleimon’s Cathedral)
  • موزه تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم (National Museum of the History of Ukraine in the Second World War)

جاهای دیدنی کی یف

موزه ملی چرنوبیل

موزه ملی چرنوبیل سه اتاق برای نگهداری و طبقه بندی اسناد، تصویرها، نقشه ها، اتومبیل آلات ساختمانی و آثار مرتبط با منطقه ممنوعه دارد. موزه ملی چرنوبیل ترکیبی از بازنمایی های هنری از فاجعه نیروگاه انرژی هسته‌اي چرنوبیل می‌باشد.

هیدرو پارک (Hydropark)

پارک زیبای هیدرو پارک در قسمت ساحل غربی رودخانه دنیپر واقع است. مسیر هیدرو پارک جنگلی و باتلاقی است و برای قدم زدن و پیاده روی مکان مناسبی است. در قسمت های ساحلی هیدروپارک کی‌یف، می‌توان به ورزش های ساحلی، قایقرانی و ماجراجویی پرداخت و یک روز خوب و خاطره انگیزی را سپری کرد.

باغ گیاه شناسی و گلخانه کی یف

یکی از سرمایه های طبیعی در کشور اوکراین، باغ گیاه شناسی کی یف است. باغ گیاه شناسی کی یف، تنوع گیاهی زیادی دارد. یکی از بناهای موجود در باغ گیاه شناسی کی‌یف، کلیسای سنت جونز است. در کلیسای سنت جونز نقاشی های قدیمی متعلق به قرن 19 میلادی، وجود دارند. یکی دیگر از مکان های موجود در باغ گیاه شناسی، مجموعه گلخانه ای زیبایی است که در آن انواع گل های مناطق گرمسیری و استوایی، انواع کاکتوس ها، ساکولنت ها و درختان نخل وجود دارند.

باغ گیاه شناسی و گلخانه ای کی یف

گیت طلایی کی یف (Golden Gate)

گیت طلایی یا همان دروازه طلایی یکی از جالب ترین نقاط شهر کی‌یف است. Golden Gate برای آخرین باز در سال 1982 میلادی بازسازی گردید. این بازسازی به دلیل انجام شد تا بقایای بجامانده از دیوار دژهای قرون وسطا همیشه پابرجا بماند. گیت طلایی کی‌یف در یونسکو ثبت جهانی شد. 

یادبود مادر میهن (The Motherland Monument)

یکی از مشهورترین بناها و تندیس های شهر کی‌یف اوکراین، بنای یادبود یا همان مجسمه مادر میهن است. مجسمه مادر میهن در جنگ جهانی دوم، قسمتی از موزه ملی تاریخ اوکراین بوده است. مجسمه مادر میهن که The Motherland Monument نام دارد دارای بلندی 62 متری که ارتفاع آن با پایه اش به بیش از 100 متر می‌رسد.

یادبود مادر میهن

این تندیس بر فراز ساختمان اصلی موزه قرار دارد. این تندیس زنی را نشان می‌دهد که در یک شمشیری به دست دارد و در دست دیگرش سپری با علامت اتحاد جماهیر شوروی را در دست گرفته است.

میدان استقلال کی یف (Maidan Nezalezhnosti)

میدان استقلال کی یف (Maidan Nezalezhnosti) میدان مرکزی و اصلی شهر کی یف اوکراین است و کلمه «میدان» به نظر می‌رسد که با زبان فارسی مشترک است.

میدان استقلال کی یف

میدان استقلال کی یف، در سال 1990 میلادی، مرکز سنتی تظاهرات و اجتماعات شهر کی یف بود. در آن زمان جنبش استقلال اوکراین آغاز گردید. امروزه در میدان استقلال مراسمات فرهنگی نظیر سال نو برگزار می‌شود.

صومعه تاریخی پچرسک لاورا (Kiev Pechersk Lavra)

یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر کی‌یف، کلیسای محبوب و صومعه پچرسک لاورا است. این کلیسا در تپه های غربی رودخانه دنیپر واقع شده است و برای مسیحیان ارتودوکس، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مجموعه کلیسای محبوب و صومعه پچرسک لاورا، یک صومعه زیر زمینی نیز دارد که تاسیس آن در سال 1051 میلادی توسط سنت آنتونی صورت گرفته است.

صومعه تاریخی پچرسک لاورا (Kiev Pechersk Lavra)

پس از صومعه، کلیسای گنبد طلایی نیز بنا شد که آرامگاه قدیسان متعددی می‌باشد. کلیسای گنبد طلایی جزو میراث جهانی یونسکو میباشد و یکی از مهمترین جاهای گردشگری به شمار می‌رود.

کلیسای جامع سنت سوفیا (St. Sophia’s Cathedral)

یکی از مهمترین نمادها و جاذبه های گردشگری شهر کی‌یف اوکراین، کلیسای جامع سنت سوفیا است. کلیسای جامع سنت صوفیا از میراث معنوی جهان است که در یونسکو ثبت شده است. کلیسای جامع سنت سوفیا (Saint Sophia Cathedral)، دارای یک برج ناقوس و ساختمان های فرهنگی پیرامونی نظیر وزارت فرهنگ اوکراین می‌باشد. کلیسای سنت سوفیا با الهام از کلیسای ایاصوفیه استانبول ساخته شده است.

کلیسای جامع سنت سوفیا

عمارت یانوکوویچ کیف (Yanukovych’s Private Mansion)

عمارت یانوکوویچ یک ساختمان مجلل و باشکوه و درعین حال دارای معماری منحصربه فرد و خاصی است. این عمارت در شهر کی‌یف اوکراین قرار دارد. بازدید از عمارت یانوکوویچ برای همه عموم آزاد است. برای بازدید از این ساختمان مجلل حداقل به 2 ساعت زمان نیاز است.

عمارت یانوکوویچ کیف اوکراین

کلیسای جامع پانتلیمون مقدس کیف (St. Panteleimon’s Cathedral)

کلیسای جامع پانتلیمون مقدس کیف (St. Panteleimon’s Cathedral)، دارای معماری زیبا و چشمگیر و همچنین دارای پارکی وسیع و زیبا است که در اطراف کلیسا قرار گرفته اند.امروزه یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار شهر Kyiv، کلیسای جامع پانتلیمون است.

موزه تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم (National Museum of the History of Ukraine in the Second World War)

موزه تاریخ اوکراین (National Museum of the History of Ukraine in the Second World War) موزه یادبود جنگ جهانی دوم و به طور مشخص جنگ میان آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوری است. این موزه ۱۰ هکتاری بر فراز تپه‌ای مشرف بر رودخانه دنیپر ساخته شده است.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen