بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی کاراکاس

کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا می‌باشد. کشور ونزوئلا در محدوده کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد. شهر کاراکاس در قسمت شمالی کشور ونزوئلا قرار دارد. شهر کاراکاس در شمال ونزوئلا در امتداد پستی و بلندی های دره کوهستانی تنگ واقع در رشته کوه ساحلی ونزوئلا می‌باشد. دره کوهستانی تنگ، آب و هوایی بهاری دارد و منطقه شهری کاراکاس ارتفاعی حدود 2500 و 3000 پا (760و 910 متر) از سطح دریا را دارد. دره کوهستانی در مجاورت دریای کارائیب قرار دارد و توسط رشته کوه پرشیب «سرو ال آویلا» که ارتفاع آن بیشتر از 7400 پا (2200 متر) می‌باشد و در امتداد جنوبی تپه ها و رشته کوه ها قرار دارد، از ساحل جدا می‌شود.

جاهای دیدنی کاراکاس

جاهای دیدنی کاراکاس

  • پلازا بولیوار
  • گذر قهرمانان
  • میدان فرانسه
  • پارک ملی کانایما
  • دهکده ال هاتیلو
  • تله کابین کاراکاس
  • پارک ملی موروکوی
  • زیارتگاه ملی ونزوئلا
  • پارک شرقی کاراکاس
  • پارک ملی لس روکس
  • مرکز هندی لس گالپونز
  • خانه موزه سیمون بولیوار
  • پانتئون ناسیونال ونزوئلا
  • مجتمع پارک مرکزی کاراکاس

پلازا بولیوار (Plaza Bolívar Caracas)

یکی از جاهای دیدنی کاراکاس، پلازا بولیوار می‌باشد. پلازا بولیوار در واقع مرکز شهر قدیمی کاراکاس می‌باشد. نام گذاری این میدان به این نام، بخاطر احترام به سیمون بولیوار رهبر نظامی و سیاسی مشهور  ونزوئلا، انجام شده است. در مرکز میدان پلازا بولیوار یک مجسمه سوارکاری قرار دارد. این مجسمه در مونیخ ریخته گری شد و به صورت قطعه قطعه به شهر فرستاده شد و در محل مونتاژ گردید.

پلازا بولیوار

گذر قهرمانان

یکی دیگر از جاهای دیدنی کاراکاس، گذر قهرمانان میباشد. این مکان میزبان بنای یادبود قهرمانان جنبش استقلال ونزوئلا می‌باشد. این سازه محزون کننده ولی بسیار تاثیرگذار، همانند سایر بناهای مهم کاراکاس در دهه 1940، در دوران دیکتاتوری مارکوس پرز خیمنز ساخته شد. 

در اطراف و کناره های این سازه یادبود، مجسمه های گچی، درختان زیبای نخل، فواره ها و آبراه ها قرار دارند. همچنین تندیس‌های برنزی از قهرمانان نظیر سیمون بولیوار در این مجموعه دیده می‌شود. 

میدان فرانسه

میدان فرانسه یکی از جاهای دیدنی کاراکاس میباشد که با نام میدان آلتامیرا نیز شناخته می‌شود. قدمت تاریخی میدان فرانسه کاراکاس به دهه 1940 میلادی می‌رسد. این میدان اولین بار با نام میدان آلتامیرا افتتاح گردید. پس از توافق میان پاریس و کاراکاس، نام این میدان به میدان فرانسه تغییر یافت. در این میدان، ابلیسکی به چشم می‌خورد که یکی از چشم اندازهای شهر کاراکاس می‌باشد.

میدان فرانسه کاراکاس

پارک ملی کانایما

پارک ملی کانایما یکی از جاذبه های گردشگری و زیبای کاراکاس می‌باشد. این پارک زیبا، وسعتی به اندازه بیش از 3 میلیون هکتار دارد.

آبشار انجل که بلندترین آبشار یکپارچه در جهان است، در پارک ملی کانایما قرار دارد. علاوه بر آبشار انجل، کوه های عظیم با قله های مسطح، در این پارک قرار دارند که از دلایل اصلی جذب گردشگر به این پارک میباشند. پارک ملی کانایما همچنان بکر باقی مانده است؛ چراکه تا جاذبه‌های گردشگری هیچ جاده‌ای وجود ندارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق هوایی و دریایی امکان‌پذیر است.

پارک ملی کانایما کاراکاس

دهکده ال هاتیلو (El Hatillo)

دهکده ال هاتیلو یک اثر ملی است که در شمال شرقی شهر کاراکاس قرار دارد. دهکده ال هاتیلو یکی از محبوب ترین مناطق توریستی و گردشگری در منطقه گران کاراکاس می‌باشد. در این دهکده خانه های سنتی و دنج وجود دارد که در خیابان های دهکده قرار گرفته اند. در دهکده ال هاتیلو، موسیقی فضای  دهکده را پر می‌کند. بازدیدکنندگان و گردشگران دهکده، می‌توانند با صرف غذا در رستوران ها، از طیف گسترده ای از غذاهای اصیل و خوشمزه استفاده کنند. شاید این روستا به عنوان مکانی برای خرید صنایع دستی معتبر و مبلمان محلی مشهور باشد، زیرا این یکی از منابع اصلی درآمد برای شهروندان است. یک بعد از ظهر در ال هاتیلو واقعاً طعم زندگی در ونزوئلا را به کام شما می‌کشد.

دهکده ال هاتیلو کاراکاس

تله کابین کاراکاس (Teleferico)

تله کابین از سیستم های حمل و نقل هوایی به شمار می‌رود. از این رو از راه های ساده برای رفت و آمد در شهر می‌باشد که کابین ها از تعدادی سیم ها آویزان هستند و ماشین ها را از ایستگاهی به ایستگاه دیگر می‌برند. هنگامی که کابین ها مسافران را در خشکی حمل می‌کنند، نام سیستم حمل و نقل به فونیکولور تغییر می‌کند. کاراکاس شهری زیبا پر از جواهرات و شگفتی های جالب است.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen