بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی برلین

برلین یا برلن پایتخت کشور آلمان می‌باشد که به آلمانی به صورت Berlin نوشته می‌شود. برلین از لحاظ مساحت و از لحاظ جمعیت، بزرگترین شهر در کشور آلمان است. برلین پس از بریتانیا، در اتحادیه اروپا دارای رتبه اول می‌باشد. برلین از شهرهای ایالتی آلمان است و یکی از ایالت های شانزده گانه آلمان به شمار می‌رود.

Berlin از نظر تاریخی بزرگترین و مهمترین ایالت در کشور آلمان می‌باشد. جاذبه های فرهنگی و تاریخی برلین، این شهر را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل کرده است. شهر برلین در سده 18 میلادی، به عنوان پایتخت پروس، قلب روشنگری بود. امروزه نیز Berlin، یکی از شهرهای مهم اروپا می‌باشد.

جاهای دیدنی برلین

جاهای دیدنی برلین

  • موزه یهود
  • جزیره موزه
  • محله نیکولای
  • جنگل گرونوالد
  • تالار شهر برلین
  • منطقه الکساندر
  • دروازه براندنبورگ
  • ساختمان رایشتاگ
  • برج تلویزیونی برلین
  • کلیسای جامع برلین
  • خیابان اونتردن لیندن
  • کلیسای جامع فرانسوی
  • کاخ و پارک شارلوتنبورگ
  • کلیسای یادبود قیصر ویلهلم
  • باغ های جانور شناسی برلین
  • گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی
  • باغ و موزه گیاه شناسی برلین - داهلم
  • یادبود دیوار برلین و پاسگاه بازرسی چارلی

دروازه براندنبورگ برلین

موزه یهود

موزه یهود برلین یادبودی برای کشته شدگان یهودی در جنگ جهانی دوم است که در 24 ژانویه سال 1933 میلادی، درست 6 روز قبل از بدست گرفتن قدرت توسط نازی ها، تاسیس گردید. علاوه بر اینکه تاریخ یهود در این موزه وجود دارد، مجموعه ای از هنر یهود نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه یهود امروزی در سال2001 میلادی افتتاح گردید و امروزه یکی از بزرگترین موزه های یهود در سراسر اروپا می‌باشد.

جزیره موزه برلین

جزیره موزه شامل نیمه شمالی جزیره ای می‌شود که در بین رودخانه اسپری برلین و کوپفرگرابن قرار گرفته است. جزیره موزه از مناطق فوق العاده زیبا در برلین است و جایی بسیار زیبا برای گشت و گذار و کاوش می‌باشد.

جزیره موزه در برلین

جزیره موزه به دلیل داشتن موزه های مشهور و برجسته بین المللی، شهرت زیادی دارد. نام جزیره موزه در سال 1999 میلادی، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. برخی از موزه های این جزیره موزه آلتس، موزه مد و موزه پرگامون می‌شود.

محله نیکولای (The Nikolai Quarter)

محله نیکولای برلین جایی است که می‌توان در آنجا بسیاری از جابه های محبوب گردشگری و قدیمی شهر را پیدا کنید که یکی از آنها میتوان به کلیسای سنت نیکولاس می‌باشد.
محله نیکولای قلب شهر قدیمی برلین است. از مهمترین مناطق دیدنی و گردشگری محله نیکولای می‌توان به مواردی همچون ساختمان های تاریخی مثل کاخ افرایم، فواره ها، چراغ های قدیمی و پنجره های مشبک در خانه های قدیمی تر اشاره کرد. کاخ افرایم در سال 1760 میلادی ساخته شده است که در آن آثار مربوط به تاریخ غنی هنری و تاریخی برلین به نمایش گذاشته شده است.
 
محله نیکولای برلین

جنگل گرون والد

در داخل شهر برلین، جنگلی به بزرگی 32 کیلومتر مربع با نام گرونوالد که به آن گرین وود نیز گفته می‌شود. گرونوالد جنگلی پر از درخت است. این جنگل نام خود را از کلبه شکارچیان که در سال ۱۵۴۲ توسط یواخیم هکتور دوم ساخته شده بود، گرفته است. جنگل گرین وود از مناطق دوست داشتنی برلین و جنگلی پر از درختان توس، صنوبر، بلوط، راش و کاج است. جنگل گرونوالد پناهگاهی برای بسیاری از حیوانات وحشی از جمله پرندگان، گوزن و حتی خوک های وحشی است.

در جنگل گرونوالد سه دریاچه کوچک با نام های Pechsee، Barssee و تویفلسی وجود دارد. این سه دریاچه بخشی از ذخایر طبیعی پرطرفدار هستند. در بخش شرقی این جنگل، دریاچه های بزرگ تری وجود دارد: Hundekehlesee، Grunewaldsee، Schlachtensee و Krumme Lanke.

جنگل گرونوالد

تالار شهر برلین

ساختمان شهرداری برلین که با نام مستعار روتس راتوس (Rotes Rathaus) یا تالار شهر سرخ (Red city hall) معروف است. ساختمان شهرداری برلین، مقر تاریخی شهرداری این شهر است. ساختمان شهرداری برلین یک بنای همتا در شهر تبریز ایران دارد که در میدان ساعت شهر تبریز واقع است. چون در ساخت ساختمان شهرداری برلین، آجرهای قرمز به کار رفته است، از این رو به آن تالار شهر سرخ می­‌گویند.

منطقه الکساندر

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برلین، منطقه مربعی شکل الکساندر می‌باشد. منطقه الکساندر جزء اولین نقاطی است که مسافران و گردشگران بعد از ورود به شهر برلین، برای گردش و وقت­گذارانی انتخاب می‌کنند.
میدان الکساندر برلین

دروازه براندنبورگ

بنای تاریخی دروازه براندنبورگ یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر و ایالت برلین است. دروازه براندنبورگ یکی از نمادهای مشهور اروپا به شمار می آید. امروزه بنای تاریخی دروازه براندنبورگ اولین سازه نئوکلاسیک برلین میباشد که دارای ارتفاعی به اندازه 26 متر و طولی به اندازه 65.5 متر است. 
دروازه برندربورگ برلین بر پایه ۶ ستون اصلی استوار است و در میان این ستون­ ها پنچ گذرگاه تعبیه شده است.

ساختمان رایشتاگ

ساختمان رایشتاگ یکی از ساختمان های تاریخی و از جاذبه های گردشگری در شهر برلین می‌باشد که در نزدیکی دروازه براندنبورگ قرار دارد. 
جلسات مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) در این ساختمان تاریخی رایشتاگ برگزار می‌شود. ساختمان رایشتاگ معروف ترین سازه سیاسی کشور آلمان می‌باشد و همچنین دارای یک گنبد شیشه ای زیبا و جذاب می‌باشد.
ساختمان رایشتاگ برلین

برج تلویزیونی برلین

یکی از برترین جاهای دیدنی برلین، و مرتفع ترین آنها برج تلویزیونی برلین یا برج برلین است. این برج برج مخابراتی برلین می‌باشد. برج تلویزیونی برلین دارای ارتفاعی به اندازه 368 متری و 147 طبقه است. این برج، بلند ترین سازه کشور آلمان است و چهارمین سازه مرتفع آلمان به شمار می‌آید. برج تلویزیونی برلین از نظر ظاهری شبیه به برج میلاد تهران است. ارتفاع برج میلاد 435 متر نسبت برج تلویزیونی برلین بلندتر است. در وسط برج تلویزیونی یک رستوران گردان وجود دارد که هر ۳۰ دقیقه یکبار می­‌چرخد. این برج در میدان الکساندر برلین واقع است به همین سبب به این برج، برج آلکس نیز گفته می‌شود.

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین یکی از جاذبه های دیدنی ایالت برلین است. این کلیسا دارای گنبدی با ارتفاع 75 متر و ناقوسی که متعلق به سال 1532 میلادی است، می‌باشد. کلیسای جامع برلی بزرگ ترین کلیسای برلین است و ساخت آن در سال 1905 میلادی به اتمام رسید. این بنا در محل کلیسای قبلی (در دوران فردریش بزرگ وجود داشت)، بنا شده است. بنای کلیسای جامع برلین به سبک باروک جدید، ساخته شده است.
کلیسای جامع برلین دارای 3 بخش اصلی می‌باشد. اعم از:
  • کلیسای یادبود
  • کلیسای منطقه ای
  • کلیسای غسل تعمید و نکاح

کلیسای جامع برلین

خیابان اونتردن لیندن

یکی از مشهور ترین خیابان های شهر برلین، خیابان اونتردن لیندن است. اسم خیابان اونتردن لیندن، به معنای «خیابانی زیر درختان لیمو» می‌باشد. خیابان اونتردن لیندن قرن ها است که میزبان گردشگران، مسافران و مردمان محلی این شهر می‌باشد. خیابان اونتردن لیندن دارای طولی به اندازه 1400 متر است. این خیابان پاریسر پلاتس را در مقابل دروازه‌ی برندانبورگ، به لاست‌گاردن وصل می‌کند.

کلیسای جامع فرانسوی

یکی از زیبایی ها و قشنگی های شهر برلین، کلیسای جامع فرانسوی است. این کلیسا به اندازه کلیسای جامع برلین تاثیر گذار است. این کلیسا بخش های زیادی دارد که مهمترین آنها، عبارتند از:
  • اتاق‌های برج ۲۰ متری 
  • نرده‌ی ایوان با ارتفاع ۴۰ متری (دارای نمای پانورمایی بر شهر برلین)
  • برج ۷۰ متری با کاریلون ۵ و ۸ ضلعی (۶۰ زنگ آن با کیبورد به صدا درمی‌آید)

کلیسای جامع فرانسوی در برلین

کاخ و پارک شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)

یکی از جاهای دیدنی برلین، که جلوه ای تاریخ و فرهنگ اهالی این سرزمین را پیش روی گردشگران و علاقمندان میگذارد، کاخ شارلوتنبورگ می‌باشد. آلمانی ها در قرن 17 میلادی، یک کاخ با شکوه برای سلاطین این کشور ساختند. این کاخ در آن زمان یکی از اشرافی ترین کاخ های سلطنتی در تمامی اروپا به شمار می‌رفت. این کاخ سلطنتی که جاذبه های زیادی دارد، شارلوتنبورگ نام گرفت. کاخ شارلوتنبورگ گنبدی 50 متری دارد که به عنوان اصلی ترین جذابیت این کاخ شناخته می‌شود. در کاخ شارلوتنبورگ باغ وسیعی خودنمایی میکند که سرتاسر آن پوشیده از درختان پرتقال می‌باشد. در درون این باغ و اطراف کاخ شارلوتنبورگ، چند عمارت دیگر وجود دارد. این عمارت ها برای کارهای اداری استفاده می‌شدند. 

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم (Kaiser Wilhelm Memorial Church)

قیصر ویلهلم یکی از آخرین پادشاهان آلمان بود. این پادشاه برای کشور آلمان خدمات زیادی انجام داد، ولی با این وجود بخت با وی یار نبود و سر انجام پادشاه قصر ویلهلم از سمت خود برکنار گردید. از زمان برکناری او سال های بسیاری گذشت تا اینکه آلمانی ها تصمیم گرفتند برای یادبود پادشاه قیصر ویلهلم، کلیسایی بنا کنند. کلیسای قسصر ویلهلم در گروه کلیساهای مدرن آلمان و جهان قرار دارد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم در برلین

به همین دلیل به جای معماری گوتیک و باستانی، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم بنایی جدید و امروزی دارد. ساخت بنای جدید کلیسای یادبود قیصر ویلهلم به ۱۹۶۱ میلادی باز می‌گردد. قسمتی از این کلیسا به مکانی برای نگهداری اشیا قدیمی و عتیقه های ارزشمند اختصاص داده شده است.

باغ جانورشناسی برلین (Zoologischer Garten Berlin)

باغ جانور شناسی برلین (Zoologischer Garten Berlin) از گذشته های طولانی تا به امروز جانورشناسان تراز اولی دارد. باغ جانور شناسی برلین که با نام باغ وحش برلین نیز شناخته می‌شود، هر ساله میزبان بیشتر از 3 میلیون گردشگر می‌باشد. این باغ جانورشناسی یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی و گردشگری در برلین می‌باشد. باغ جانورشناسی برلین در سال 1844 میلادی تاسیس گردید و پس از جنگ جهانی دوم به صورت کامل بازسازی گردید. در این باغ وحش مدرن و آکواریوم آن، حیوانات در محیطی طبیعی خود حیوانات نگهداری می‌شوند و به دلیل برنامه های زادگیری موفق، شهرت بسیاری دارد.بیش از ۱۵ هزار جانور از ۱۶۰۰ گونه در این باغ وحش زندگی می‌کنند.

باغ جانورشناسی برلین

گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی (Grosser Tiergarten and the Victory Column)

پادشاهان آلمان علاقه زیادی به شکار داشتند. از این رو به منطقه ای سرسبز در اطراف برلین برای شکار شاهانه قُرق می‌شد. آلمانی ها این منطقه را گروسر تیر گارتن نامگذاری کردند. واژه گروسر تیر گارتن به صورت تحت الفظی به معنی «باغ حیوانات» می‌باشد. باغ حیوانات مدت زیادی است که به عنوان یکی از مهمترین بخش های برلین به شمار می‌رود. باغ حیوانات یا همان گروسر تیر گارتن، در اصل منطقه ی شکاری برای خاندان سلطنتی آلمان بود که در آن گوزن، خوک وحشی و دیگر حیوانات شکاری نگهداری می‌شد. این باغ در سال 1700 به پارک تغییر کاربری داد و در ابتدا به سبک فرانسوی طراحی شده بود و بعدا به یک پارک تزئینی به سبک انگلیسی تبدیل شد.

گروسر تیرگارتن و ستون پیروزی در برلین

در کنار باغ گروسر تیر گارتن، بناهای ارزشمند دیگری نیز خودنمایی می‌کنند که یکی از مهمترین آنها ستون پیروزی می‌باشد. ستون پیروزی برلین، بنای یادبودی می‌باشد که قدمت تاریخی آن به سال 1873 میلادی باز می‌گردد. 

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen