بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی آستانه

آستانه پایتخت کشور قزاقستان می‌باشد که از سال 1997 میلادی بجای شهر آلماتی انتخاب شد. از آنجایی که شهر آلماتی به مرزهای سه کشور همسایه همجوار بسیار نزدیک بود، رئیس جمهور وقت قزاقستان، پایتخت را به مکانی دیگر در مرکز کشور منتقل کرد. آستانه که نور سلطان نام داشت، در آن زمان اصلا شهر به شمار نمی‌رفت و تنها یک زمین خالی بود. اما امروزه در سرتاسر شهر آستانه، ساختمان های بلندی وجود دارند. امروزه شهر آستانه، یکی از مدرن ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود.

دیدنی های آستانه

جمعیت شهر آستانه، بیش از 2 میلیون نفر می‌باشد و به دلیل واقع شدن در منطقه ای سردسیر، یکی از شهرهای سرد دنیا به شمار می‌رود. آب و هوای شهر آستانه، کمی گیج کننده است و در فصل زمستان دمای شهر به 40- درجه سلسیوس می‌رسد و این باعث می‌شود که آستانه دومین پایتخت سرد جهان (پس از پایتخت مغولستان«پایتخت مغولستان اولین پایتخت سرد جهان است») باشد. دمای این شهر در فصل گرم تابستان، تا 30 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

جاهای دیدنی آستانه

  1. مسجد نور آستانه ‏‏ ‎
  2. موزه ملی جمهوری قزاقستان ‏‏
  3. کاخ ریاست جمهوری آک اردا
  4. برج‏Bayterek ‎ (‏‏‏‏برج بایترک)
  5. Shabyt Palace of Art‎ (کاخ هنر)
  6. کاخ صلح ‏Palace of Peace‏ ‎(هرم صلح)
  7. Central Concert Hall‏ (‏‏سالن کنسرت مرکزی)
  8. مرکز تفریحیKhan Shatyr ‎‏ (خان چادر / خان شتیر)

مسجد نور آستانه

یکی از جاهای دیدنی شهر آستانه در قزاقستان، مسجد نور آستانه می‌باشد. این مسجد سومین مسجد بزرگ در آسیای مرکزی است. مسجد نور ظرفیت 5 هزار نفری دارد. این مسجد از شیشه، گرانیت و بتن ساخته شده است.

مسجد نور آستانه قزاقستان

موزه ملی جمهوری قزاقستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آستانه، موزه ملی جمهوری قزاقستان می‌باشد. این موزه ساختمانی بزرگ و شیشه ای است و در بدنه آن از مرمرهای سفید و آبی استفاده شده است. این موزه در سال 2014 میلادی افتتاح گردید. موزه ملی جمهوری قزاقستان، تاریخ و فرهنگ این کشور از دوران باستان تا مدرن را، در خود جای داده است.

کاخ ریاست جمهوری آک آردا

کاخ ریاست جمهوری آک اردا، محل کار رسمی رئیس جمهور قزاقستان، در پایتخت آستانه است. ساخت این کاخ به دست گروه Mabetex انجام گرفت و 3 سال به طول انجامید. این کاخ در سال 2004 میلادی، به صورت رسمی افتتاح گردید. یکی از چیزهای جذاب در مورد آک اُردا، گنبد آبی و طلایی‌ آن است که مناری مخروطی در بالای آن قرار گرفته‌ است و خورشیدی با ۳۲ پرتو نورانی در رأس خود دارد. یک عقاب صحرایی هم در زیر خورشید پرواز می‌کند.

کاخ ریاست جمهوری آک آردا قزاقستان

برج‏Bayterek ‎ (‏‏‏‏برج بایترک)

یکی از دیدنی های شهر آستانه، برج بایترک می‌باشد. این برج نماد شهر آستانه است و ارتفاع 105 متری دارد. عرشه تماشای این برج به احترام سال 1997 میلادی که آستانه پایتخت قزاقستان شناخته شد، در ارتفاع 97 متری قرار گرفته است. در برج بایترک، گالری هنری، یک آکواریوم بزرگ و یک ‏رستوران وجود دارد.

Shabyt Palace of Art‎ (کاخ هنر)

کاخ هنر یکی از ساختمان های دیدنی و جذاب در شهر آستانه می‌باشد. کاخ هنر (Shabyt Palace of Art‎) به دانشگاه ملی هنرهای قزاقی نیز مشهور است و همانطور که از نام و شکل آن نمایان است، خانه هنر قزاقی می‌باشد.

جاهای دیدنی آستانه

‏Palace of Peace‏ ‎(کاخ صلح / هرم صلح)

یکی از جاهای دیدنی شهر آستانه در قزاقستان، ساختمانی هرمی شکل، بنام کاخ صلح یا هرم صلح (Palace of Peace) می‌باشد. این ساختمان در بین سالهای 2004 تا 2006 ساخته شده است. این ساختمان یکی از جذابترین ساختارهای هرمی در جهان می‌باشد. در معماری این کاخ، هنر مدرن و باستانی با یکدیگر ترکیب شده اند. در این ساختمان یک سالن ‏اوپرای 1500 نفره ، امکانات تحصیلی و یک سالن کنفرانس برای گروه های زیست محیطی وجود دارد. 

Central Concert Hall‏ (‏‏سالن کنسرت مرکزی)

سالن کنسرت مرکزی (Central Concert Hall) یکی از دیدنی های آستانه در سال 2009 میلادی ساخته شده است. این ساختمان محل برگزاری برنامه های مختلف، نمایش ها و کنسرت ها می‌باشد. سالن کنسرت مرکزی، دارای 3 سالن موسیقی، چند رستوران و فروشگاه می‌باشد. سالن اصلی این ساختمان ظرفیت 3500 نفری دارد، بزرگترین ساختار از نوع خود در جهان می‌باشد.

مرکز تفریحیKhan Shatyr ‎‏ (خان چادر / خان شتیر)

خان چادر ( یا خان شتیر ) یک ساختار چادر شکل شفاف است که در هفتادمین سالروز تولّد رئیس جمهور قزاقستان رونمایی ‏گردید. تولد شهر آستانه نیز در این زمان می‌باشد. انواع امکانات سرگرمی های جدید مانند سینما، رستوران، بوتیک ها و حتی پارک ‏آبی در زیر این سقف قرار گرفته، با توجه به تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و خشن منطقه در سقف آن پوشش شفاف ‏و فضایی پر از گیاهان سبز وجود دارد تا فضای داخل این چادر عظیم همیشه مطبوع باشد.‏‏‏

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen