بازکشت به آکادمی
ورزش کشتی کج

کشتی کج یا همان کشتی حرفه ای، یک ورزش ترکیبی و حرفه ای می‌باشد. کشتی کج ترکیبی از رقابت (در حین مسابقه) و نمایش (پیش از شروع مسابقه) است. ورزش کشتی کج که به زبان انگلیسی Professional Wrestling نامیده می‌شود، دارای فوت و فن های گلاویزی و ضربات مختلفی می‌باشد. فوت و فن های این ورزش، برگرفته شده از انواع کشتی و شیوه های جنگی است.

ورزش کشتی کج

کشتی گیران حرفه ای برخلاف کشتی گیران آماتوری، برای انجام مسابقه دستمزد می‌گیرند. کشتی گیران حرفه ای همانطور که از نامشان پیداست، مهارت بالاتری نیز دارند حتی برخی از آنها داروهای نیروزای استروئیدی استفاده کرده و کمپاني دبلیودبلیوای ازمایش های کنترل دوپینگ از ورزشکاران خود انجام مي‌دهد.
 

قوانین کشتی کج

کشتی کج یک ورزش خشن و مخصوص کشور آمریکا میباشد. کشتی کج در کشور آمریکا به «کشتی حرفه ای» و در کشور فرانسه به «کشتی کچ» معروف است.

کشتی کج همانند هر ورزش دیگری، قوانینی دارد. قوانین این ورزش به شرح زیر می‌باشد. عبارتند از:

  1. قانون k.o
  2. قانون Give Up
  3. قانون DQ
  4. قانون تسلیم شدن Ring Out Count
  5. قانون Rope Break

قوانین کشتی کج

قانون K.O

اولین قانون مهم در ورزش کشتی کج، قانون K.O می‌باشد. قانون K.O یعنی یکی از حریفان در هنگام مسابقه دچار حادثه ای شود و یا حریف به او آسیبی جدی وارد کند. البته در بعضی مسابقات، قانون K.O به صورت جدی دنبال نمی‌شود و توسط سناریو از پیش تعیین شده به اجرا در می‌آید. در بعضی از مسابقات، داور مورد حمله قرار می‌گیرد و در ادامه بازی دیگر داوری وجود ندارد. این همان سناریوی از پیش تعیین شده است. 
البته درصورت زمین خوردن یکی از حریفان می تواند آن را گرفته و داور با ضربات دست خود روی تشک می‌زند و تا شماره ۱۰ را می‌شمارد. درصورت بازگشت حریف به بازی، رقابت ادامه خواهد داشت، درغیر این صورت بازنده محسوب می‌شود.

قانون Give Up

قانون Give up یکی از قوانین کشتی کج است که در آن بدن یکی از حریفان، از رینگ مسابقه خارج شده و یا هنگامی که حریف توسط ضربه یا احساس خطر از رینگ خارج شود، داور تا ۱۰ ثانیه می‌تواند به بازی بازگردد و حریف بازنده در پایان زمان کشتی کج اعلام می‌شود.
 
قوانین ورزش کشتی کج

قانون DQ

قانون DQ یکی دیگر از قوانین کشتی کج است. در این قانون استفاده از سلاح و اشیاء خطرناک در کشتی، موجب می‌شود به حیف آسیب جدی وارد شود. اما گاها مشاهده می‌شود، که از صندلی و چوب و … در مسابقات استفاده می‌شود و مسابقه ادامه می‌یابد و بسته به داور چنین تصمیمی گرفته می‌شود. در این مسابقه ضربه های نردبان و پتک و چکش ها هم با تمرین بسیار زیاد و ساختگی انجام می‌شوند یعنی ضربه به صورت کاملاً کنترل شده و بدون فشار وارد می‌شود و بازیکن دریافت کننده ضربه در جهت موافق با ضربه در وضعیت مناسب ، خود را حرکت می‌دهد و شما تصور می‌کنید که ضربه واقعا ایجاد شده است این مسابقات در واقع بيش ترین استفاده را از فریب ذهن و خطای چشم می‌گیرد.

قانون تسلیم شدن Ring Out Count

یکی دیگر از قوانین کشتی کج، قانون تسلیم شدن می‌باشد. در برخی از مسابقات حریف با فشردن ناحیه گردن و یا نقاط حساس و پر درد می‌تواند طاقت حریف را از بین ببرد و آن را به تسلیم شدن مجبور کند. درصورتی حریف با زدن ۳ ضربه روی تشک باخت را قبول می‌کند.

قانون Rope Break

یکی از قوانین کشتی کج، قانون Rope Break می‌باشد که بسیاری از کارها را منع می‌کند و به تماس حریف با کش های رینگ بستگی دارد. هنگامی که شخص در حال Give Up یا Pinfall باشد، با تماس با کش های رینگ، داور این قانون را اعلام و حریف باید حریف مقابل را رها کند و گرنه داور اعلام قانون DQ و باخت می‌کند( پس از شمارش تا ۵).

انواع کمربندهای کشتی کج

  • کمربند قهرمانی تگ تیم WWE
  • کمربند قهرمانی بین قاره ای WWE
  • کمربند قهرمانی WWE ایالات متحده
  • کمربند قهرمانی سنگین وزن جهانی WWE

روش های برنده شدن در مسابقه کشتی کج

  • ناک اوت
  • خاک کردن (Pin/pinfall)
  • تسلیم کردن (Submission)
  • شمارش معکوس (Count - out)
  • سلب صلاحیت ( Disqualification)

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش ورزش آکادمی انتیراپ با انواع ورزش ها آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 
نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen