بازکشت به آکادمی
روز ملی ایمنی حمل و نقل

در تاریخ تحولات کشور عزیزما ایران، روزها و سال ها و حتی ایام سرنوشت ساز زیادی بوده است که نقشی تعیین کننده در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل ونقل کشور داشته اند و 7 اردیبهشت نیز از آن جمله است.

روز ملی ایمنی حمل و نقل

7 اردیبهشت، روز ملی حمل و نقل ایران است. تعیین این روز به این مناسبت به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران، در سال ۱۳۷۶ از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفت.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در حمل و نقل، ایمنی است. ایمنی در حمل و نقل از یک سو باعث بالا رفتن اطمینان شبکه حمل و نقل کشوری می‌شود و از سویی دیگر باعث توسعه اقتصادی می‌شود. با تلاش کار گروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه ها چنین روزی جهت توجه بیشتر به رعایت مسائل ایمنی در حمل و نقل در حوزه های مختلف دریائی، هوایی، ریلی، جاده ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد. این طرح از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به شرایط تقویم کشور در اردیبهشت ماه، روز هفتم از سوی آن نهاد انتخاب شد. به امید اینکه روزی باشد که در تمامی حوزه های حمل‌ونقل مخاطرات و اشتباهات کمتر باشد و آموزشهای لازم در این زمینه به صورت فراگیر انجام شود.

منبع

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen