بازکشت به آکادمی
طرز تهیه حلیم گندم

مواد لازم برای تهیه حلیم گندم

مواد لازم برای 4 نفر

گندم پوست کنده  ۲ لیوان
گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
دارچین، شکر و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه حلیم گندم

گام اول

برای تهیه ابتدا باید به سراغ گندم ها بروید. گندم ها را درون یک ظرف مناسب ریخته و بر روی آن آب بریزید. سپس به مدت 12 ساعت منتظر بمانید تا گندم ها درون آب بماند تا به خوبی خیس بخورند و نرم شوند.
نکته! حلیم را میتوان با استفاده از بلغور گندم نیز تهیه کرد. البته استفاده از گندم پوست کنده باعث میشود حلیم در پایان لعاب بیشتری داشته باشد.

گام دوم

در این گام، به سراغ گوشت گوسفندی بروید و آن را همراه با 4 لیوان آب درون یک قابلمه مناسب بریزید. سپس پیازها را به صورت 4 قاچ خرد کنید و درون قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت بالا قرار دخید تا آب سریع بجوشد.

طرز تهیه حلیم

گام سوم

بعد از به جوش آمدن آب، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کنید و دور بریزید. سپس درب قابلمه را بگذارید و منتظر بمانید تا گوشت ها به طور کامل پخته شوند. در همین حین گندم خیسانده شده را آبکشی کنید.

گام چهارم

در این گام گندم های آبکشی شده را به درون قابلمه بریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید. تا حدی که سطح آب 4 انگشت بالاتر از سطح گندم باشد. سپس قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و بگذارید گندم ها به صورت کامل بپزد.

گام پنجم

بعد از پخت و لعاب انداختن گندم ها، آن را بین انگشت ها تست کنید، در صورتی که کاملا بین انگشت ها نرم شده بود، با استفاده از بلندر، گندم ها را پوره کنید. سپس به سراغ گوشت های پخته شده بروید و آنها را ریش ریش خرد کنید.

دستور تهیه حلیم گندم

گام ششم

گوشت را همراه با 4 قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه کنید. برای خوشمزه و خوش طعم‌تر شدن حلیم، می‌توان آب باقیمانده از پخت گوشت را نیز صاف کنید و به قابلمه اضافه کنید.

گام هفتم

حالا حلیم را به خوبی مخلوط کنید تا گوشت به طور یکدست در حلیم پخش شود. سپس مقداری نمک به حلیم اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.

نکته! در صورتی که حلیم را با نمک دوست دارید، می‌توانید نمک بیشتری به آن بیفزایید.

گام هشتم

در این گام پایانی اجازه دهید، حلیم جا بیفتد و آب اضافی آنها کشیده شود. بعد از اینکه حلیم به خوبی جا افتاد و کشدار شد، آن را در ظرف مدنظرتان بریزید و با استفاده از دارچین و شکر یا نمک سرو کنید.

نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen