بازکشت به آکادمی
طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

هویج پلو از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که در شهرهای مختلف با روش های متفاوت، با مرغ یا گوشت چرخ کرده تهیه می شود. در این مقاله سعی داریم آموزش پخت هویج پلو با گوشت چرخ کرده را آموزش دهیم.

مواد لازم:

برنج: 2 پیمانه،  گوشت چرخ کرده: 250 گرم، هویج: 2 عدد، پیاز: 1 عدد، زعفران دم کرده: 2-3 قاشق غذاخوری،  نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم،  زردچوبه و روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست گرفته، می‌شوییم و ریز رنده کرده و آب آن را کامل می‌گیریم. گوشت چرخ کرده را در کاسه ای می ریزیم و پیاز آب گرفته را به آن اضافه می‌کنیم و فلفل سیاه، زردچوبه و کمی نمک روی گوشت ریخته و ورز می‌دهیم تا پیاز و ادویه ها به خورد هم بروند.

بعد از مایه گوشت به اندازه یک گردو برداشته و با دست به آن حالت می دهیم تا شبیه دایره شود. همه مایع گوشتی را به همین صورت آماده کرده و داخل یخچال قرار می‌دهیم تا منسجم شود.

برای تهیه پلو، نصف قابلمه‌ را با آب پر کرده، کمی نمک اضافه می‌کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب، برنج شسته شده را داخل قابلمه آب می‌ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت 7 الی 8 دقیقه برنج بپزد. بعد یک دانه از برنج را لای دندان تست می کنیم. اگر اطراف آن نرم و مغز برنج کمی سفت بود برنج را آبکش کرده و داخل قابلمه روغن می ریزیم و برنج را با کفگیر کم کم داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا دم بکشد. برای ته دیگ می‌توانید بعد از ریختن روغن در قابلمه کف آن نان یا سیب زمینی ورقه شده قرار دهید و سپس برنج کم کم اضافه کنید.

هویج پلو

سپس هویج ها را شسته، پوست آنها را می گیریم و درشت رنده می کنیم. هویج های رنده شده را داخل ماهیتابه ریخته، تفت می دهیم تا کمی نرم و طلایی شود.

گوشت های قلقلی را نیز از یخچال بیرون می آوریم و ماهیتابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و گوشت قلقلی ها را اضافه کرده و صبر می کنیم تا رنگ آنها تغییر کند. سپس آرام با قاشق گوشت قلقلی ها را جابه جا می کنیم و صبر می کنیم تا سرخ شوند. در صورت دلخواه می‌توانید کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنید.

بعد از اینکه پلو آماده شد، کمی از آن را داخل کاسه ریخته و زعفران را به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا دانه‌های برنج رنگ بگیرد. برنج پخته شده را در دیس می‌کشیم، کوفته قلقلی‌ها و هویج تفت داده در اطراف دیس می چینیم و برنج زعفرانی را روی پلو می ریزیم.

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen