بازکشت به آکادمی
طرز تهیه لاته

لاته ایتالیایی، یکی از نوشیدنی های گرم می‌باشد. لاته یا کافه لاته، یکی از معروف ترین نوشیدنی های گرم در دنیای قهوه است. این نوشیدنی بر پایه اسپرسو، تهیه می‌شود. دلایل مشهور شدن این نوشیدنی گرم و خوش طعم، این است که در مقایسه با اسپرسو، تلخی کمتری (به خاطر وجود شیر بیشتر) دارد و دوم بخاطر نقش و نگارهایی است که با فوم شیر و یا کف شیر بر روی آن ترسیم می‌شود.

طرز تهیه لاته، بسیار آسان است و حتی به راحتی می‌توان در منزل تهیه کرد. مواد اولیه برای تهیه لاته قهوه، آب جوش، شیر سرد و مقداری شکر می‌باشد. اساس لاته از یک الی دو شات اسپرسو، شیر به میزان دو لایه و یک لایه نازک فوم شیر تشکیل شده است.

طرز تهیه کافه لاته

لاته یا قهوه لاته را می‌توان در منزل و با ساده ترین وسایل تهیه کرد و یا درصورت تمایل می‌توان با استفاده از فرنچ پرس، موکاپات و حتی اسپرسوساز یک فنجان کافه لاته درست کرد و از آن لذت برد.

مواد لازم برای تهیه لاته

قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 4 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق مربا خوری
شیر یک و نیم لیوان

طرز تهیه لاته

گام اول

برای درست کردن لاته، ابتدا به سراغ شیر میرویم و آن را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا بجوش بیاید. پس از اینکه شیر به جوش آمد، از روی حرارت برمیداریم و کنار می‌گذاریم.

گام دوم

حالا به سراغ تهیه اسپرسو میرویم. یک قاشق از قهوه فوری را در هر فنجان می‌ریزیم و به آنها آب جوش اضافه می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانیم به مقدار یک قاشق مرباخوری شکر، درون هر فنجان بریزیم. 

حالا لاته را به خوبی هم می‌زنیم تا داخل قهوه حل شود.

گام سوم

حالا به سراغ تهیه فوم شیر می‌رویم. یک ظرف شیشه ای دردار و یا فرنچ پرس را انتخاب کرده و تا یک سوم فرنچ پرس را، شیر می‌ریزیم. با استفاده از اهرم فرنچ پرس، شیر را برای 7 الی 8 مرتبه هم می‌زنیم تا کف آن جدا شود.
نکته! درصورت نداشتن فرنچ پرس، می‌توان از یک ظرف دردار استفاده کرد. می‌توان شیر را درون ظرف دردار ریخت و محکم چند بار تکان داد، تا کف کند.
 
طرز تهیه لاته

گام چهارم

حالا لایه زیر کف شیر، که شیر خالص است را درون فنجان می‌ریزیم و کف را به آرامی بر روی فنجان خالی می‌کنیم. حالا با استفاده از خلال دندان می‌توانیم شکل های رایجی مثل قلب و یا اشکال هندسی منظم را بر روی لاته طراحی کنیم.

نکات مهم برای تهیه لاته

  • در طرز تهیه لاته می‌توانیم از قهوه های ترکیبی با درصد عربیکای بالا و یا قهوه های فوری استفاده کنیم.
  • کافه لاته، در مقایسه با اسپرسو، طعم خوشمزه و شیرین تری دارد. بنابراین در صورتی که طعم تلخ اسپرسو را دوست نداشته باشیم، می‌توانیم لاته را جایگزین آن کنیم.
  • کافه لاته ای که امروزه معروف است، توسط آمریکایی ها، ابداع گردیده است. کافه لاته، شباهت بسیار زیادی به کاپوچینوی ایتالیایی دارد.
  • یکی از نکات مهم برای درست کردن کافه لاته، پر چرب بودن شیر است که برای در آوردن کافه آرت بسیار اهمیت دارد. بدین ترتیب خیالمان از وجود فوم مخملی و با ضخامت یکسان، راحت است.
  • اگر بخواهیم فوم شیر را با استفاده از فرنچ پرس تهیه کنیم، بیشتر از ۱۲ بار نباید از اهرم صافی آن برای هم زدن شیر استفاده کنیم.
  • با تمرین می‌توانیم نقوش زیبای لاته آرت را روی قهوه‌ اجرا کنیم.
  • برای سرو قهوه لاته از فنجان های بزرگتر با دهانه گشاد استفاده می‌شود.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی از آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen