بازکشت به آکادمی
طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار می‌باشد. کیک خیس شکلاتی، کیک مرطوب نیز نامیده می‌شود، دارای بافتی بسیار نرم و منسجم است. این کیک نسبت به سایر کیک های معمولی، بافت نرم تری دارد. وقتی کیک خیس را داخل دهان می‌گذارید آب میشه و یکی از محبوب ترین نوع کیک هاست.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

آرد سفید ۲ و ۱/۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری
پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس کیک خیس شکلاتی

شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
شکر ۱/۴ پیمانه
شکلات ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

گام اول

برای تهیه کیک خیس شکلاتی، ابتدا فر را روشن کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه، بر روی حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم. سپس بیکینگ پودر و آرد را با یکدیگر مخلوط کرده و 3 بار الک می‌کنیم تا هوادهی آرد انجام شود.

گام دوم

تخم مرغ، وانیل و شکر را درون یک کاسه ریخته و با یک همزن برقی، به مدت 5 دقیقه هم می‌زنیم. تا جایی هم می‌زنیم که کرمی رنگ و حجیم شود. سپس شیر و روغن مایع را به مواد اضافه می‌کنیم و با اضافه کردن هریک از آنها، 1 دقیقه هم می‌زنیم و در نهایت پودر کاکائو را به مواد اضافه می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

گام سوم

سپس آرد را به مواد گام قبل اضافه می‌کنیم و با استفاده از لیسک، هم می‌زنیم. در آخر به مدت چند ثانیه با کندترین دور همزن، مواد را هم می‌زنیم تا به خوبی مخلوط شود و گلوله های آرد باز شود.
حالا یک قالب مناسب انتخاب می‌کنیم، و مایه ی کیک را درون قالب می‌ریزیم و در فر از قبل گرم شده (گام اول) به مدت 30 الی 40 دقیقه، در دمای 180 درجه قرار می‌دهیم تا کیک پخته می‌شود.

نکته! می‌توان از قالب گرد یا مستطیل ۲۰*۳۰ استفاده کرد.

گام چهارم

زمانی که کیک درحال پخت می‌باشد، باید سس شکلاتی آن را آماده می‌کنیم. برای تهیه سس شکلاتی  مخصوص کیک، تمامی مواد گفته شده را درون یک شیرجوش می‌ریزیم و به خوبی هم میزنیم. سپس بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا شکلات ذوب و دانه های شکر نیز حل شود. پس از اینکه یک دست شد، مواد را از روی حرارت برمی‌داریم تا ولرم شود.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

گام پنجم (گام آخر)

هنگامی که به خوبی پخته شد، از قالب خارج می‌کنیم و مجددا همانطور که داغ است درون قالب قرار میدهیم. با استفاده از خلال دندان بر روی سطح کیک سوراخ ایجاد می‌کنیم. سپس سس ولرم را بر روی کیک داغ ریخته و منتظر می‌مانیم تا سس جذب کیک شود. سپس کیک را بر روی دیس برمی‌گردانیم و به دلخواه خودمان کیک را تزئین می‌کنیم.

کیک آماده است. نوش جان

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت آموزش آشپزی آکادمی انتیراپ با طرز تهیه انواع غذاها نیز آشنا شوید.

سامانه آنلاین خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen