بازکشت به آکادمی
رشد مو با ماسک حنا
حنا گیاهی گل دار و همیشه سبز است. این گیاه متعلق به خانواده لوستری فیس می‌باشد. حنا از قرن های گذشته برای رنگ کردن طبیعی مو، رشد مو و تقویت مو استفاده می‌شود. افراد زیادی معتقد هستند که مصرف حنا برای زییایی مو، اولین بار از کشور هندوستان آغاز شده است. رشد مو با ماسک حنا یکی از دغدغه های بانوان را از بین می‌رود. از ماسک های خانگی می‌توانید برای تقویت موهای سرتان استفاده کنید. حنا موجب رشد موها، تقویت موها و آبرسانی موها می‌شود و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. از حنا به عنوان ضد تعریق و خوشبوکننده هم استفاده می‌شود.
 
رشد مو با ماسک حنا

انواع ماسک مو حنا

  1. ماسک مو حنا و موز
  2. ماسک مو حنا و قهوه
  3. ماسک مو حنا و آمله
  4. ماسک مو حنا و آلوورا 
  5. ماسک مو حنا و شنبلیله
  6. ماسک مو حنا و چای ترش
  7. ماسک مو حنا و شیر نارگیل
  8. ماسک مو حنا و روغن کرچک
  9. ماسک مو حنا، کشک و تخم مرغ
  10. ماسک مو حنا و آبلیمو به همراه قهوه

انواع ماسک حنا

1- طرز تهیه ماسک مو حنا و موز

ماسک موی حنا و موز یکی از ماسک های قوی و مغذی برای مو است و موجب درخشندگی موها می‌شود. علاوه بر قوی بودن این ماسک، موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم می‌باشد که این باعث خلاص شدن از شر موخوره می‌شود.

فرآیند آماده سازی ماسک مو حنا و موز، بسیار ساده و آسان است و در عرض 2 دقیقه حاضر می‌شود.

ابتدا یک موز کاملا رسیده را انتخاب کرده و آن را با چنگال له کنید تا موز به حالت خمیری تبدیل شود. سپس با توجه به حجم موهایتان مقدار مناسبی حنا را به موز له شده بیفزایید و مخلوط کنید. قبل از استفاده از ماسک باید موهایتان را کمی خیس و مرطوب کنید، سپس ماسک را به ریشه و ساقه موهایتان بمالید.

ماسک مو حنا و موز

بعد از اینکه ماسک را به موهایتان مالیدید، به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک اثر خود را بر موها بگذارد. سپس با شامپوی بدون سولفات و آب ولرم موهایتان را بشوئید. توصیه میشود از این ماسک به صورت هفتگی و مداوم باشد.

2- طرز تهیه ماسک مو حنا و قهوه

یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین ترکیب ها برای ماسک مو، ماسک مو حنا و قهوه است. ترکیب قهوه و حنا یک رنگ زیبا و فوق العاده به موها می‌دهد. در زمان های گذشته از این ترکیب فوق العاده برای جذاب تر شدن موها استفاده میشد.

برای تهیه این ماسک فوق العاده، به 5 قاشق حنا و مقداری قهوه اصل و خوش رنگ نیاز است. ابتدا حنا و قهوه را با مقداری آب باهم مخلوط کنید تا به حالت خمیری دربیاید. اگر می‌خواهید رنگ قهوه ای موهایتان بیشتر باشد، کافی است آب و قهوه را ابتدا باهم بجوشانید و بگذارید سرد شود. این عمل باعث افزایش تناژ قهوه ای رنگ موها می‌شود.

ماسک مو حنا و قهوه

سپس حنا را به آب و قهوه جوشانده شده بیفزایید. این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا به خمیری یک دست تبدیل شود. اگر موهایتان حجیم و بلند است، آن ها را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و ماسک را به تمامی این بخش ها بمالید.

اگر میخواهید این ماسک به موهایتان رنگ دهد، بهتر است صبور باشید و 3 الی 4 ساعت ماسک بر روی موهایتان بماند. می‌توانید با یک کلاه رنگ و حوله موهایتان را بپوشانید. بعد از طی شدن زمان گفته‌شده، سرتان را با آب و شامپوی معمولی شستشو دهید.

3- طرز تهیه ماسک مو حنا و آمله

یکی از مقوی ترین و مغذی ترنی ماسک موها، ماسک موی حنا و آمله می‌باشد که می‌توانید به راحتی در منزل آماده کنید. ماسک مو حنا و آمله سرشار ازانواع ویتامین ها و پروتئین است که علاوه بر تغذیه موهای، باعث افزایش سرعت رشد مو و جلوگیری از ریزش موها می‌شود.

طرز تهیه ماسک مو حنا و آمله

می‌توانید به ترکیب این ماسک، تخم مرغ و مقداری پودر شنبلیله بیفزایید. چرا که شنبلیله باعث کاهش ریزش مو و رفع التهاب کف سر می‌شود و تخم مرغ نیز یکی از اصلی ترین منابع پروتئین می‌باشد که موجب تغذیه موهایتان می‌شود. 

برای تهیه این ماسک موی فوق العاده، یک فنجان پودر آمله و 3 قاشق غذاخوری پودر حنا را باهم مخلوط کنید و به آن یک تخم مرغ بیفزایید. سپس 2 قاشق پودر شنبلیله به ترکیب اضافه کنید. مواد را تا حدی هم زده و مخلوط کنید که به ترکیبی خمیری شکل تبدیل شود. درصورتی که ترکیب شما حالت رقیقی نداشته باشد با افزودن چند قطره آب به آن، ترکیب حالت رقیقی پیدا می‌کند. حالا ماسک شما آماده است.

بعد از اینکه ماسک مو را با کمک نوک انگشتانتان و یا قلم مو به موهایتان مالیدید (از ریشه تا ساقه مو). کلاه پلاستیکی بر سر بگذارید و موهایتان را بپوشانید و سپس صبور باشید و اجازه دهید این ماسک به مدت 60 دقیقه بر روی سرتان باقی بماند. پس از گذشت زمان، موهایتان را با شامپوی معمولی خودتان و آب سرد شست و شو دهید.

حواستان باشد آب گرم باعث بسته شدن تخم‌مرغ روی سرتان شده و دیگر به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود. هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موی حنا و آملا

مزایای حنا برای مو

  1. آبرسانی مو
  2. تقویت کننده مو
  3. کاهش ریزش مو
  4. سلامت پوست سر
  5. حالت دهی عمیق مو
  6. کاهش استرس اکسیداتیو
  7. افزایش سلامت پوست کف سر
  8. نرم کردن مو با ماسک مو حنا
  9. متعادل کردن سطح PH کف سر
  10. افزایش رشد موها با ماسک مو حنا
  11. درمان آسیب ها و افزایش استحکام مو
  12. بهبود کیفیت رنگ موها با ماسک مو حنا

مزایای حنا برای مو ها

اثرات جانبی حنا برای مو

برای اینکه با اطمینان از حنا برای موهایتان استفاده کنید باید از ارگانیک بودن آن اطمینان حاصل کنید.این اطمینان به این دلیل است که بیشتر پودرهای موجود در بازار در ترکیبات خود دارای مواد شیمایی مثل: PPD یا همان (Paraphenylenediamine) هستند که برای بهبود نتایج رنگ می‌باشند. این مواد شیمیایی موجود در حناهای ناخالص، ممکن است برخی مشکلاتی به همراه داشته باشد. عبارتند از:

  1. PPD از آلرژن ها می‌باشد یعنی از مواد آلرژی زا یا به عبارتی حساسیت زا، که ممکن است منجر به واکنش های جانبی بعد از تماس با پوست شود.
  2. ممکن است در اولین استفاده واکنش آلرژی نداشته باشد ولی بعد از چند بار تماس مواد شیمیایی با پوست، احتمال واکنش آلرژیک چندین برابر می‌باشد.
  3. مواد شیمیایی موجود در ترکیبات حنا، می‌تواند منجر به خشکی بسیار زیاد پوست شود.
  4. اگر مواد شیمیایی حنا، بیش از حد فرآوری شوند، موجب خشک شدن، خشن شدن و غیرقابل کنترل شدن موها می‌شود که پیش آمدن این موارد، موخوره، شکنندگی و آسیب جدی موها را دربر خواهد داشت.
  5. تماس حنا با چشم ها ممکن است باعث خارش چشم، قرمزی چشم، آبریزش چشم و سوزش چشم شود. درصورت وقوع تماس حنا با چشم، فورا چشم هایتان را با آب سرد بشوئید و اگر این مشکلات ادامه دار شد، در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش مد و زیبایی آکادمی انتیراپ با مطالب مرتبط با مد، زیبایی و پوستی آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen