بازکشت به آکادمی
تمیز کردن دیوار

نظافت دیوار خانه از مواردی است که سلیقه را بیشتر نشان می‌دهد. داشتن دیوارهای تمیز نشان دهنده، پاکیزه و با سلیقه بودن است ولی داشتن دیوارهای کثیف نه تنها از زیبایی خانه می‌کاهد، بلکه بی سلیقه ای را نشان می‌دهد. اگر تمیز کردن دیوار خانه، جزء مواردی می‌باشد که سلیقه شما را زبان زد کرده است، این نشانگر این است که، شما از ترفندهای خانه داری آگاه هستید. 

گرد و بار، میکروب ها وکثیفی ها می‌توانند بر روی هر محیطی بنشینند. اگر محیطی از میکروب، گرد و غبار و کثیفی ها به صورت مرتب تمیز نشود، آنها برزیبایی محیط تاثیر سویی می‌گذارند. پاکیزه نگهداشتن دیوارها باعث کاهش اینگونه موارد می‌شود. گرد و غبار، میکروب و کثیفی ها از عوامل ایجاد و تشدید کننده آسم و آلرژی هستند.

تمیزکردن دیوار

شستن کثیفی ها و گرد و غبار باعث می‌شود خانه تان زیباتر دیده شود. این کار باعث می‌شود، انتشار میکروب ها کمتر شود و به حداقل برسد و این موجب می‌شود محیط سالم تری برای خانواده ایجاد شود.

  1. نظافت دیوار به آرامی انجام شود.
  2. در پاک کردن دیوار ها احتیاط کنید.
  3. پوشش های براق و نیمه براق مقاوم هستند.
  4. با تمیزکردن منظم، دیوارها را تمیز نگه دارید.
  5. قبل از اینکه به نظافت شروع کنید، حتما گردگیری کنید.
  6. برای تمیزکردن دیوارها از یک روش صحیح استفاده کنید.
  7. بعد از اینکه از شستن دیوارها تمام شدید، بر روی لکه های باقی مانده کار کنید.
  8. برای پاک کردن دیوارهای با رنگ لاتکس، از یک پاک کننده همه منظوره و آب گرم استفاده کنید.
  9. برای پاک کردن دیوارهای رنگ شده با رنگ روغنی، از صابون ظرفشویی وآب گرم استفاده کنید.
  10. قبل از شروع به تمیزکردن دیوار، ابتدا در قسمتی به صورت آزمایشی محلول تمیزکننده را آزمایش کنید.

نظافت دیوار ها

دلایل کثیف بودن دیوار

  1. لکه رطوبت و آب
  2. رد تابلو بر روی دیوار
  3. لکه مداد بر روی دیوار
  4. لکه خودکار بر روی دیوار
  5. لکه مداد رنگی بر روی دیوار
  6. لکه مداد شمعی بر روی دیوار
  7. لکه جای انگشتان بر روی دیوار
  8. نشستن دوده بر روی دیوار، علی الخصوص دیوارهای گچی

دلایل کثیف شدن دیوار

روش های برق انداختن دیوار

  1. تمیز کردن دیوار های چوبی
  2. تمیز کردن دیوار های رنگ شده
  3. تمیز کردن دیوار های بدون رنگ
  4. تمیز کردن دیوار های دارای کاغذ دیواری

روش های برق انداختن دیوار

1- تمیز کردن دیوار های چوبی

  • برای تمیز کردن دیوار های چوبی، ابتدا دیوار ها را گردگیری کنید. از یک فرچه، دستمال و یا طی استفاده کنید.
  • برای پاک کردن دیوارها از صابون و آب گرم استفاده کنید. ترکیب آب و صابون برای تمیز کردن دیوارهای چوبی، بهترین عملکرد را دارد.
  • یکی دیگر از روش ها برای پاک کردن لکه ها از روی دیوارهای چوبی، از ترکیب یک سطل آب گرم و نصف فنجان سرکه سفید استفاده کنید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم، این ترکیب را بر روی دیوار بزنید.
  • سپس دیوارها را با آب خالی تمیز کنید. 
  • سپس با آب خالی دیوار را تمیز کنید. هیچ نیازی برای ماده شوینده یا پاک کننده وجود ندارد. این شستن با آب خالی باید سریعا خشک شود تا چوب را از بین نبرد.

تمیز کردن دیوار های چوبی

2- تمیز کردن دیوار های رنگ شده

1* در تمیزکردن دیوارهای رنگ شده، مرحله اول لکه گیری است. برای لکه گیری از محصولات مناسب لکه گیری استفاده کنید. البته توجه داشته باشید لکه گیر را ابتدا در یک ناحیه کوچک امتحان کنید و از تاثیرگذار بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت مطمئن شدن، لکه گیری دیوار را شروع کنید.

2* در مرحله دوم به شست و شوی دیوار شروع کنید. برای بیشتر دیوارهای رنگ شده، باید از صابون، کف و آب استفاده شود. درصورتی که می‌خواهید ترکیب را قویتر کنید، به ترکیب آب، صابون و کف، مقداری سرکه اضافه کنید. توجه داشته باشید سرکه از خود هیچ ردی برجای نمیگذارد، به همین دلیل نگران این موضوع نباشید.

تمیز کردن دیوار های رنگ شده

3* برای شروع این پروسه، ابتدا به دو سطل نیاز دارید. یکی از سطل ها با پاک کننده شیمیایی و آب پر شود و بعد از 5 دقیقه، پس از افزودن شوینده، پروسه شست و شو را آغاز نمایید. درصورتی که احساس کردید، آب داخل سطل کثیف شده، حتما آب سطل را عوض کنید.

4* برای شست و شو از پاک کننده هایی که دارای الکل هستند، استفاده نکنید. استفاده از این محصولات الکل دار، موجب آسیب دیدن دیوار می‌شود و براق بودن دیوار را از بین می‌رود.

5* در روش دیگر، می‌توانید خودتان پاک کننده درست کنید. شاید انجام این کار، سخت بنظر برسد ولی انجام آن چندان سخت نیست. به یک سطل آبگرم، نصف فنجان جوش شیرین اضافه کنید. سپس ترکیب حاصل شده را با یک حوله نرم به دیوار اسپری کنید و آن را بر روی قسمت های لکه دار بکشید.

3- تمیز کردن دیوار های بدون رنگ

1* قبل از هرکاری ابتدا روی مبل ها و لوازم منزل را بپوشانید. برای پوشاندن مبل ها و وسایل منزل، میتوانید از ملافه، روزنامه و یا پارچه های بلا استفاده ای که دارید، استفاده کنید تا مواد شوینده بر روی وسیله ها و لوازم نریزند و به آنها آسیب وارد نکنند.

تمیز کردن دیوارهای بدون رنگ

2* هر وسیله ای که به دیوار تکیه داده شده، از دیوار فاصله بدهید. این کار از آلوده شدن لوازم خانگی جلوگیری می‌کند. بهتر است لوازم را در وسط خانه جمع کنید.

3* قبل از اینکه به شست و شوی دیوارهها شروع کنید، ابتدا دیوارها را گردگیری کنید. قبل از شروع پروسه پاک کردن دیوار، باید گرد و خاک دیوار را از بین ببرید. برای گردگیری دیوار می‌توانید با فرچه های مویی مخصوص ، جارو و جارو شارژی انجام دهید و همچنین می‌توانید از تیشرت های قدیمی و کهنه برای گردگیری به صورت ضربه ای روی دیوار استفاده کنید.

4* یک سطل آب و کف تهیه کنید و با اسفنج ، کف تهیه شده را به دیوار بزنید. پروسه شستشو را از بالای دیوار شروع کنید. دستتان را نسبتا آرام حرکت دهید و عجله نکنید و بعد از کف زدن، سریعا محل را خشک کنید.

روش های پاک کردن دیوار

4- تمیز کردن دیوار های کاغذ دیواری

1* برای تمیزکردن دیوارهای کاغذ دیواری شده، همانند سایر دیوارها، باید ابتدا دیوارها گردگیری شوند و سپس برای تمیزکردن دیوارهای کاغذ دیواری شده، از آب صابونی و گرم استفاده شود. قانون کلی برای پاک کردن آلودگی ها و کثیفی ها از روی دیوارهای کاغذ دیواری شده، استفاده از کف، آب و کمی آمونیاک می‌باشد.

2* برای تمیزکردن کاغذ دیواری های وینیل، از سرکه استفاده کنید. برای اینکار آب گرم و سرکه سفید را باهم ترکیب کنید و سپس پارچه را به داخل این ترکیب فرو ببرید و آن را به دیوار تمیز به صورت ضربه ای بزنید. توجه داشته باشید سرکه را به صورت مستقیم به دیوار نزنید.

3* از سرکه و آب برای پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری استفاده کنید. لکه جوهر، ماژیک، مداد شمعی را باید با یک پاک کننده مایع حاوی سرکه تمیز کنید. برای از بین بردن لکه های چربی نیز از آب گرم و کف استفاده کنید.

4* برای شستشوی آخر از آب گرم و یک حوله نرم استفاده کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت نکات خانه داری آکادمی انتیراپ با انواع نکات خانه داری آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen