بازکشت به آکادمی
تمیز کردن مبل

اشیاء و وسایل زیادی در زیبایی منازل تاثیر چشمگیری دارد. مبل ها یکی از وسایلی هستند که در آراستگی منزل تاثیر بسزایی دارند. اما در صورتی که مبل ها پر از لکه و کثیف باشند، در زیبایی منزل تاثیر منفی دارند و از زیبایی منزل می‌کاهند. 

اگر افراد با روش های تمیز کردن مبل ها، آشنایی نداشته باشند، تمیز کردن آنها کاری دشوار به نظرشان می‌رسد. چرا که یکی از سخت ترین بخش های نظافت منزل، نظافت و تمیز کردن مبل ها است.

شستشوی مبل ها دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت نشدن آنها، به پارچه مبل ها آسیب می‌رسد. برای آشنایی با روش ها و مراحل تمیز کردن مبل، در این مقاله با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل در خانه

مراحل تمیز کردن مبل

1- تمیز کردن گرد و خاک مبل

2- کشیدن برس نرم بر روی مبل

3- استفاده از پرزگیر

4- تمیز کردن سطوح غیر پارچه ای

5- خواندن برچسب های روی مبل

بر روی همه مبل ها برچسب هایی به جهت آموزش دادن دستورالعمل های مراقبت و شستشوی مبل با انواع شوینده های مجاز و روش شستشو، وجود دارد. برای تمیز کردن و شستشو مبل ها، ابتدا باید برچسب‌ها را مطالعه کرده و سپس عمل کنید. دستورالعمل‌های موجود بر روی برچسب ها، به صورت حروف اختصاری نوشته می‌شوند. ما در این قسمت به بررسی برخی از این علائم می‌پردازیم تا شما در هنگام نظافت و شستشوی مبل هایتان دچار خطا نشوید. 

تمیز کردن انواع مبل

S : وجود این علامت به معنی تمیز کردن مبل به صورت خشک کردن باید صورت بگیرد.

WS : نشان دهنده این است که نظافت مبل باید با محلول پایه آب و مواد شیمیایی انجام گیرد.

O : یعنی مواد به کار رفته در محصول از مواد ارگانیک تشکیل شده و فقط با آب سرد باید شستشو شود.

X : این حرف نشان می‌دهد مبل باید با برس یا جارو برقی نظافت شود و بعد از آن با شامپوی مخصوص تمیز گردد.

W : حرف اختصاری آب به زبان انگلیسی (Water) است که معنی آن استفاده از آب خالی یا بخار آب برای نظافت می‌باشد.

6- لکه گیری

7- تهیه محلول پایه آب برای شستشوی مبل

8- استفاده از بخارشو بهترین روش شستشوی مبل

9- درصورت نداشتن بخارشو از حوله نرم و لطیف استفاده شود

در صورت نداشتن بخارشو، می‌توان از یک حوله نرم و لطیف به همراه آب ولرم، جهت تمیز کردن مبل ها استفاده کرد. در هنگام استفاده از حوله برای نظافت، از فشار وارد کردن به حوله خودداری کنید، چرا که ممکن است باعث از بین رفتن رنگ پارچه شود.

تمیز کردن مبل با شامپو فرش

10- شامپو زدن

11- استفاده از تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه

12- بگذارید مبلتان خشک شود

نکات مهم بعد از پاک کردن مبل پارچه ای

پس از شستن مبل پارچه ای، مراحلی وجود دارد که باید آن ها را انجام دهید. درصورتی که در این مورد اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد میگردد که نکات زیر را مطالعه کنید.

1- خشک کردن مبل

بعد از اینکه مبلمان پارچه ای را شستید، منتظر بمانید مبل هایتان خشک شود، توجه داشته باشید که برای خشک کردن مبل هایتان از هیچ وسیله ای استفاده نکنید. برای خشک کردن مبل، نیازی نیست که مبل ها را در مسیر جریان هوا قرار دهید، چون انجام این کار موجب می‌شود که گرد و غبار هوا بر روی مبل ها بنشیند و جذب مبل ها شود و د رنهایت منجر به لکه می‌شود.

شستشو مبل

2- استفاده از مواد براق کننده

پس از تمیز کردن مبل پارچه ای با شامپو فرش و یا سایر شوینده های دیگر، اگر مبل شما دارای بخش های غیر پارچه ای باشد، با توجه به جنس آنها، باید به صورت اختصاصی تمیز شوند. به طور مثال، اگر قسمت های غیر پارچه ای مبل، چوبی هستند باید از روغن های مخصوص چوب استفاده شود. در صورتی که قسمت های غیر پارچه ای، جنس فلزی داشته باشند، باید از مواد تمیز کننده و براق کننده مخصوص فلزات استفاده شود. 

3- استفاده از یک ماده تثبیت کننده

پس از تمیز کردن مبل پارچه ای، استفاده از یک ماده تثبیت کننده به نگهداری رنگ و بافت پارچه مبل کمک زیادی می‌کند. این ماده را باید پس از تميز كردن و شستن مبل پارچه ای به کار ببرید تا دوام پارچه بیشتر شود. مواد تثبیت کننده را از فروشگاه‌ های معتبر تهیه کنید و ابتدا آن ها را امتحان کنید.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش آموزش ها و قسمت نکات خانه داری آکادمی انتیراپ با انواع نکات خانه داری آشنا شوید.

سامانه آنلاین حمل و نقل بین المللی انتیراپ  

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen