بازکشت به آکادمی
جاهای دیدنی کاردیف

کاردیف پایتخت و پرجمعیت ترین شهر در کشور ولز می‌باشد. کاردیف یازدهمین شهر بزرگ بریتانیا است. کاردیف نسبت به سایر شهرها، از لحاظ مختلفی، وضعیت مناسب تری دارد. شهر کاردیف مرکز تحصیلی، اقتصادی، گردشگری، ورزشی، فرهنگی، رسانها و دولت ولز به شمار می‌رود. طبق آخرین سرشماری تخمینی انجام شده در سال 2017، جمعیت کاردیف، بالغ بر 364248 نفر می‌باشد. جمعیت این شهر و حومه 479 هزار نفر ارزیابی شده است.

جاهای دیدنی کاردیف

کاردیف در زبان انگلیسی Cardiff  و در زبان ولزی Caerdydd نامیده می‌شود، بخش باستانی کشور ولز می‌باشد. این شهر را با نام «شهر جادو» نیز می‌شناسند. نام کاردیف در زبان ولزی به معنی «دژ تاف» است و تاف نام رودخانه ای است که در پای قلعه کاردیف جریان دارد. 

جاهای دیدنی کاردیف

  • قلعه کاردیف
  • ساحل کاردیف
  • دانشگاه کاردیف
  • موزه ملی کاردیف
  • پارک بوت کاردیف
  • مرکز هنری هزاره ولز
  • موزه تاریخ ملی سنت فاگانس

قلعه کاردیف

یکی از جاهای دیدنی کاردیف، قلعه کاردیف می‌باشد که در ساحل رودخانه تاف قرار دارد. قلعه کاردیف از معروفترین جاذبه ها در این شهر است. تماشای این قلعه که نمونه کاملی از یک قلعه قرون وسطایی است، گردشگران را به فیلم های ژانر جنگی تاریخی می‌برد. موزه آتش نشانی در این قلعه دارد که ارزش دیدن دارد. مناطق اطراف این قلعه، بسیار دیدنی می‌باشد. هنگامی که هوا زیبا و خوب است، پیاده روی در طبیعت اطراف این قلعه، بسیار لذت بخش است.
 

ساحل کاردیف

یکی دیگر از جاهای دیدنی کاردیف، که باید از آن دیدن کرد. در سواحل دو رودخانه Taff و Ely، یک ساحل 200 هکتاری به چشم می‌خورد که یکی از بزرگترین پروژه های دولت بریتانیا بود. ساحل کاردیف مکانی بسیار تمیز با امکانات ویژه برای گردشگران می‌باشد.

دانشگاه کاردیف

دانشگاه کاردیف، در بین همه دانشگاه های کشور ولز، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه هایی است که دو تن از اعضای هیئت علمی آن برنده جایزه نوبل شده اند. شهر کاردیف دارای امکانات زیاد و خوبی می‌باشد. از این رو افراد زیادی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند. بیش از 6 هزار دانشجوی غیر انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

دانشگاه کاردیف

موزه ملی کاردیف

یکی از جاهای دیدنی کاردیف، موزه ملی کاردیف می‌باشد. ورود به این موزه رایگان می‌باشد. دولت ولز برای دیدن هرچه بیشتر این موزه، کمک هزینه هایی به صورت جداگانه در نظر گرفته است. موزه ملی کاردیف در سال 1905 افتتاح گردید و قسمتی از این مجموعه موزه ملی ولز در بخش های باستان شناسی، جانور شناسی و گیاه شناسی فعالیت می‌کند.

پارک بوت کاردیف

پارک بوت که پارک قایق نیز نامیده می‌شود، یکی از جاهای دیدنی و تماشایی کاردیف می‌باشد. این پارک جایی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته برای خانواده ها است. وسعت پارک بوت 53 هکتار می‌باشد. این پارک ریه های شهر کاردیف محسوب می‌شود. بوت در واقع یک مقام سلطنتی می‌باشد که به خانواده صاحبان قلعه و باغ، دفتر سلطنتی منسوب می‌شود. پارک بوت به صورت همه روزه، در ساعات 10 صبح الی 5 بعد از ظهر باز است. پارک بوت یک پارک هیجان انگیز می‌باشد که بیشتر شرکت کنندگان آن، نوجوانان و جوانان می‌باشند. هزینه ورود به این پارک کمی زیاد است ولی با این حال، این پارک ارزش دیدن و وقت گذراندن را دارد.

مرکز هنری هزاره ولز

مرکز هنری هزاره ولز، یکی از جاهایی است که رفتن و تماشای آن، باعث شاد شدن روحیه گردشگران می‌شود. این مرکز هنری جایی است که می‌توان در آن، از کنسرت ها، جشن ها، تئاتر موزیکال و رقص باله دیدن کرد. پس از تماشای مرکز هنری هزاره و بالارفتن انرژی و روحیه بدن، می‌توان از رستوران ها، مغازه ها و... اطراف آن لذت برد.

موزه تاریخ ملی سنت فاگانس

سنت فاگانس، نام یکی از روستاهای اطراف کاردیف می‌باشد. روستای سنت فاگانس، موزه ای به همین نام در دل خود دارد. این موزه در واقع یک نمایشگاه باز است. موزه تاریخ ملی سنت فاگانس، با سایر موزه های کاردیف تفاوت دارد.

موزه تاریخ ملی سنت فاگانس

گردشگران در هنگام بازدید از این موزه، با کل آداب و رسوم و همچنین با فرهنگ مردم کشور ولز آشنا می‌شوند. این موزه اشیاء تاریخی و ابزار قدیمی را جمع آوری می‌کند که شیوه زندگی مردم ولز در گذشته را نشان می‌دهد.

منبع

شما می‌توانید با مراجعه به بخش گردشگری آکادمی انتیراپ با جاهای دیدنی ایران و جهان آشنا شوید.

سامانه خدمات حمل و نقل انتیراپ 

 

نصب برنامه nTirApp
افزودن به Home Screen